Aflevering 26 NH Bokt TV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:40

leuke aflevering weer! goed bezig

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:46

Leuke aflevering weer! Alleen denk ik als ik het woord "Paardentherapie" hoor, eerder aan iemand die therapie krijgt met paarden. Soort coaching met paarden, dat idee... Denk bij dat woord niet zo snel aan dit soort therapie...

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:07

Dit is toch eigenlijk een uitbreiding op de paardenmassage maar dan met olieen?

Het lijkt mij zinvol(ler) om die 2 te combineren. Het is wel interessant maar ben wel benieuwd waarom er voor een bepaalde volgorde van olieen gekozen word en waarom. Dat word mij niet heel duidelijk in dit filmpje.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 02:51

Leuk weer. Alleen jammer dat er geen uitleg zit over hoe en wat. Wel kleine gedeeltes, maar zou het toch leuker vinden als er echt dieper op in gegaan word. Hier komt nou echt meer vragen opwekken dan dat ik er iets van leer.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 02:58

Leuk filmpje, maar misste toch veel informatie.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 07:22

Ik vraag me af of iemand er al ervaring mee heeft! Ikvind het zo zweverig je druppelt wat en komt goed :')

Anoniem

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 07:52

Die van mij geef ik knuffel therapie :D

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:52

LinsxDot schreef:
Ik vraag me af of iemand er al ervaring mee heeft! Ikvind het zo zweverig je druppelt wat en komt goed :')

Nou zo moet je het niet zien natuurlijk. Als mensen gemasseert worden, krijg je ook olie op je huid.
Zelfde als dat je in bad gaat... verschillende geuren voor verschillende gemoedstoestanden.

Het is als ondersteuning naast een veearts behandeling of gewoon om te verwennen.

Maargoed het lijkt mij een beetje duur om " gewoon" zomaar te doen. Zelfs voor mezelf :')

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:56

Daarom vraag ik ook naar ervaringen! En zie haar niet persee maseren net als op de rug zie ik haar alleen druppelen en warmte deken erop op de benen zie ik haar ook niet intensief masseren dus vandaar dat ik het vraag gewoon nieuwsgierig

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:37

Leuk filmpje! Is gemaakt op de stal waar ik werk, grappig om de paarden te herkennen etc.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:04

Ze beginnen meteen met een vertaalblunder waardoor ik zo een persoon niet serieus zou kunnen nemen.
Essentiële oliën bestaan niet. Het zijn etherische oliën (in het Engels wel essential oils, 2 woorden die je in 1x moet vertalen naar etherische oliën, en niet beide woorden apart naar essentiële oliën).

Etherische oliën kunnen zeker een hoop doen. Helaas heb ik hier niet genoeg kennis van om er veel mee te doen.
Ik heb altijd lavendel onder hand bereik, helpt voor een fijne nachtrust, maar nog belangrijker, lavendel werkt super op brandwonden (wat wel fijn is als je als hoefsmid warm besla en soms brand plekjes heb door stukjes ijzer die warm op je hand springen)

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:29

Leuke aflevering.
Ik gebruik de lavendelolie in combi met groene leem op de schuurwondjes van mijn exemertje. :) werkt perfect!

Anoniem

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:38

Leuk maar roept idd meer vragen op dan dat het informatief is.
Stel ik kom met mn paard, hoe weet deze mevrouw dan welke druppels ze nodig heeft voor mijn paard?
En idd, hoeveel effect heeft het. Haalt het bepaalde dingen weg of is het enkel een beetje ondersteunend.
Alleen voor de leuk, voor de ontspanning, is het denk ik te duur. Zoals hierboven al gezegd, zelfs voor mezelf vind ik zoiets of een massage te duur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:59

Paar goed gemeende knuffels of extra poetsbeurt of wat extra aandacht doen de meest paarden ook erg goed ;)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:07

Wat een klets zeg

Citaat:
Etherische oliën zijn wel heel duur, omdat er zeer grote hoeveelheden ingrediënten (bijv. rozen) nodig zijn om een beetje olie te produceren. Ook beweren veel aromatherapeuten dat er geen bijwerkingen zijn omdat het 'natuurlijke' middelen zijn. Dit is natuurlijk niet waar, zeker niet als de olie oraal wordt ingenomen; dan kunnen wel degelijk ernstige bijwerkingen optreden zoals vaak gezien wordt bij kruidenmiddelen. Maar ook bij massage met etherische oliën kunnen er bijwerkingen optreden, er is hierdoor zelfs een nieuwe ziekte ontstaan, phytodermatitis. Dit is een ontsteking van de huid door een allergische reactie op de kruiden die in de etherische oliën zitten.

Kortom, er is geen duidelijk werking van aromatherapie, terwijl het wel duur is en bijwerkingen kan hebben.



http://www.kwakzalverij.nl/behandelwijz ... atherapie/

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:16

Ik hou mijn mening betreft dit onderwerp voor mijzelf.

Een onderwerp wat ik trouwens nog in het lijstje mis is onder anderen grooming. Hoe krijg je nou de mooiste roosjes, meest glanzende staart etc. Misschien wel interessant om bij een groom van een bekendere ruiter mee te kijken.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:16

Julia wat vond jij hier zelf van? Jij hebt natuurlijk veel meer gehoord dan wij!
Ben ik wel nieuwsgierig naar.. zou je haar zelf laten komen voor je paarden of niet?

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering 26 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:33

Hoi pinkie87, nou ik vond het erg ontspannend en rustgevend. In combinatie met massage en geuren en oliën denk ik dat het een mooie aanvulling is op de verzorging van je paard. Of het de oplossing is weet ik niet maar kan mij goed voorstellen dat dieren en mensen er baat bij hebben :)