Prachtige paarden tijdens EK Arabische Volbloedpaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Prachtige paarden tijdens EK Arabische Volbloedpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:42

Bokt.nl / Horses24.be / Gazet van Antwerpen


Het EK voor Arabische volbloedpaarden dat afgelopen weekend in Koningshooikt doorging werd een groot succes. Charlie Watts, drummer van de Rolling Stones, en zijn echtgenote Shirley Watts wonnen de Europese titel bij de senior merries. De organisatie van Christine Jamar en Carl van Roosbroeck werd door de voorzitter van ECAHO, het overkoepelend orgaan dat shows in Europa en het Midden-Oosten beoordeelt, bedacht met de titel ‘best show of the year’.

Om deel te mogen nemen aan de Europese kampioenschappen is het vereist dat de Arabische volbloedpaarden in Europa geboren zijn. Ze moeten zich in de loop van het jaar tijdens andere shows, zowel binnen als buiten Europa, gekwalificeerd hebben. In tegenstelling tot de andere paardendisciplines is er geen prijzengeld verbonden aan dit EK en gaat het enkel om de eer.

Eén van de meest in het oog springende deelneemsters van het EK waren Charlie en Shirley Watts. “De drummer van de Rolling Stones en zijn echtgenote bezitten enkele volbloedpaarden” zegt Christine Jamar. “Donderdagnacht vloog het echtpaar Watts in van de Verenigde Staten om hun paarden tijdens het weekend aan het werk te zien. Met Etnologia won het echtpaar goud bij de merries en werden ze beloond met de hoogste score van het weekend. Eén van mijn voormalige paarden, de driejarige hengst Gallardo J, won goud bij de junioren. Zo had het EK toch ook een Belgisch tintje. Vorig jaar verkocht ik het paard aan sjeik Amar, de kroonprins van Ajman (Verenigde Arabische Emiraten). Dat onze organisatie bekroond werd met de titel ‘best show of the year’ is voor ons de kers op de taart.”

De volledige uitslagenlijst is te bekijken in de interactieve tabel op de site van het Europees Kampioenschap

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Prachtige paarden tijdens EK Arabische Volbloedpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:01

Alleen wel erg jammer dat ze de rijrubrieken hebben gecanceld. Juist op zo'n evenement is het belangrijk om te laten zien dat ons geliefde ras zoveel meer is dan alleen mooi en dat je er ook een ontzettend gaaf sportpaard aan hebt :)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:08

Nieuwsredactie schreef:
Charlie Watts, drummer van de Rolling Stones, en zijn echtgenote Shirley Watts wonnen de Europese titel bij de senior merries.


Ik moest wel even lachen om deze zin, verderop wordt het wel toegelicht, maar ik dacht heel even dat Charly Watts zijn vrouw door de ring had gejaagd bij de seniors :D

Wel benieuwd naar foto's van dit evenement. Is daar ook een linkje voor?

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: Prachtige paarden tijdens EK Arabische Volbloedpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:13

Achter elke klasse staat een camera icoontje. Hier kun je de foto's terugvinden. Ook staan er foto's van elk deelnemend paard bij :).

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:18

lilskie schreef:
Achter elke klasse staat een camera icoontje. Hier kun je de foto's terugvinden. Ook staan er foto's van elk deelnemend paard bij :).


Ik ben blond & zwanger dus soms wat extra hulp nodig :D dank ik ga kijken ;)