Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14025
Geregistreerd: 20-04-16

Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 18:13

bokt / facebook / anky


Anky van Grunsven en Sjef Janssen hebben de KWPN goedgekeurde hengst Guardian S (Bodyguard Moorland x Trento B) voor de helft aangekocht. De andere helft blijft in eigendom van de fokker, de heer Peter van de Sande. De hengst blijft beschikbaar voor de dekdienst. Met zijn eerst getoonde veulens ontving hij een positief afstammelingenonderzoek. Op 1 november zal de hengst verhuizen naar het Anky Education Center.

Anky en Sjef hebben de hengst uitgebreid kunnen testen over meerdere dagen, waarna werd besloten tot aankoop van 50% van de hengst. ‘Grote indruk maakte zijn zeer positieve karakter, souplesse en het snel oppakken van de aangeboden oefenstof, wat getuigd van een positieve vorm van intelligentie. Zijn gangen en instelling zijn zeer positief waardoor wij groot vertrouwen hebben in zijn mogelijkheden voor het grote werk in de toekomst.’

Guardian S was reservekampioen van zijn jaargang in het najaarsverrichtingsonderzoek. Het is de bedoeling dat hij deze winter door Kirsten Brouwer uitgebracht zal worden tijdens de hengstencompetitie. ‘Kirsten traint bij Anky en wij denken in haar een geschikte amazone te hebben gevonden voor deze beloftevolle hengst. Zij heeft al veel ervaring met jonge hengsten en het voorstellen hiervan. De dagelijkse training nemen wij zelf op ons en Kirsten wordt door ons begeleid in de aanloop naar de competities.’


Anoniem

Re: Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:35

Ik begrijp het niet helemaal, gaan ze hem nou zelf trainen maar uit laten brengen door Kirsten? Of krijgt ze dagelijks training van Sjef/Anky?

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:51

Een positieve vorm van intelligentie _O-

Bestaat er zoiets als een negatieve vorm van intelligentie dan?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:52

Bizzybijtje schreef:
Ik begrijp het niet helemaal, gaan ze hem nou zelf trainen maar uit laten brengen door Kirsten?

Zo lees ik het ook, dan zal hij ook wel chemisch gecastreerd worden ben ik bang.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:56

Anoeska27 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ik begrijp het niet helemaal, gaan ze hem nou zelf trainen maar uit laten brengen door Kirsten?

Zo lees ik het ook, dan zal hij ook wel chemisch gecastreerd worden ben ik bang.

Er staat toch dat hij beschikbaar blijft voor de dekdienst.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:01

Bizzybijtje schreef:
Ik begrijp het niet helemaal, gaan ze hem nou zelf trainen maar uit laten brengen door Kirsten? Of krijgt ze dagelijks training van Sjef/Anky?

De dagelijkse training doen Anky en Sjef en richting de wedstrijden gaat Kirsten hem meer rijden onder toeziend oog van Anky/sjef.

Zo lees ik het iig.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:26

Zo las ik het ook. Komt Kirsten elke dag bij Anky of is ze er sowieso 'maar' eens / een paar keer per week?

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:13

Lees over uitbrengen in de hengstencompetitie. Een van de vereisten is; dat ie daarvoor hengst is :P

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:24

Kirsten lest sowieso al bij Anky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:31

jorika1986 schreef:
Een positieve vorm van intelligentie _O-

Bestaat er zoiets als een negatieve vorm van intelligentie dan?


Wel eens een paard gehad wat zijn intelligentie tegen je gebruikte? Want die lopen ook rond hoor haha.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:13

Getup schreef:
Lees over uitbrengen in de hengstencompetitie. Een van de vereisten is; dat ie daarvoor hengst is :P

Met chemische castratie zijn ze technisch ook nog hengst.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:29

jorika1986 schreef:
Een positieve vorm van intelligentie _O-

Bestaat er zoiets als een negatieve vorm van intelligentie dan?

Ja, absoluut. Wat ze aan intelligentie gebruiken om mee te kunnen werken kunnen ze ook inzetten om er onder uit te komen...

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:35

Het lijkt wel mensen dit artikel expres niet goed willen lezen.. het is toch duidelijk!
Vind het een heel gaaf paard! :)
Ik ben benieuwd naar de resultaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:45

Roosje_ schreef:
Het lijkt wel mensen dit artikel expres niet goed willen lezen.. het is toch duidelijk!
Vind het een heel gaaf paard! :)
Ik ben benieuwd naar de resultaten


Huh waar haal je dat vandaan? Mij maakt het niet uit wie hem traint, vind het alleen onduidelijk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:55

Duidelijk zat. Anky en sjef trainen hem en vlak voor hebgstencompetities pakt Kirsten m onder hun begeleiding over en zij brengt m daarin ook uit. Staat er echt gewoon duidelijk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:07

Ayasha schreef:
Duidelijk zat. Anky en sjef trainen hem en vlak voor hebgstencompetities pakt Kirsten m onder hun begeleiding over en zij brengt m daarin ook uit. Staat er echt gewoon duidelijk in.


Heel duidelijk. Je hebt gelijk.

cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:40

Anoeska27 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ik begrijp het niet helemaal, gaan ze hem nou zelf trainen maar uit laten brengen door Kirsten?

Zo lees ik het ook, dan zal hij ook wel chemisch gecastreerd worden ben ik bang.


Was ook mijn eerste gedachte.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:16

Ik ben ook bang dat hij tzt verdwijnt en ook niet meer beschikbaar gaat zijn voor de fokkerij..zou zonde zijn.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:42

Dusss...Kirsten doet de hengstencompetities en daarna gaat Anky hem rijden met een doel??

Ik vraag me namelijk echt af of ze ooit nog eens in de openbare ring gaat verschijnen...Upido...nooooit meer wat van gehoord....een tijd (een jaar ofzo) geleden een veel belovend filmpje gezien van Anky op Bon Bravour, maar hoor je ook niks meer van...Vraag me af of ze uberhaupt nog wedstrijd ambities heeft. Clinics rijdt ze ook niet meer volgens mij.

Maar wat een geweldige hengst by te way!! <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:39

Clinics wel nog. Zag laatst nog op FB wat voorbij komen van een clinic op haar pagina.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:44

Ayasha schreef:
Clinics wel nog. Zag laatst nog op FB wat voorbij komen van een clinic op haar pagina.


Maar bedoel clinics waar ze zelf nog te paard gaat??

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:49

1 okt. heeft ze nog een kür gereden op het museumplein in Amsterdam volgens die pagina. :)
Edit: https://www.youtube.com/watch?v=X0gXqnHsZqM
Ik denk eerlijk gezegd dat het filmpje ook goed weer geeft waarom ze (voorlopig) niet op wedstrijd gaat. (of ik ben te kritisch. Dat kan ook.)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:14

janderegelaa schreef:
Er staat toch dat hij beschikbaar blijft voor de dekdienst.

Maar dat kan ook dmv diepvries zijn.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:25

Volgens mij heeft Peter nog altijd het volste vertrouwen in hem als dekhengst. Zolang hij een vinger in de pap houdt... :)

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:34

Ayasha schreef:
1 okt. heeft ze nog een kür gereden op het museumplein in Amsterdam volgens die pagina. :)
Edit: https://www.youtube.com/watch?v=X0gXqnHsZqM
Ik denk eerlijk gezegd dat het filmpje ook goed weer geeft waarom ze (voorlopig) niet op wedstrijd gaat. (of ik ben te kritisch. Dat kan ook.)


Dit is op Newton.

Anky wil alleen op westrijd als ze weer een topper heeft als Salinero of Bonfire, dus de absolute wereldtop. Daar zijn er niet zoveel van.