Samenvatting NR Enquête

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:35

*Bokt.nl
Afbeelding
Grafiek voor het aantal jaren lidmaatschap.



Onlangs hebben wij jullie gevraagd onze Enquête over het nieuws op Bokt in te vullen. Het heeft even geduurd, maar hieronder vinden jullie een samenvatting van de enquête en de actiepunten die door de Nieuwsredactie zijn opgesteld aan de hand van deze samenvatting.

ALGEMEEN

Leeftijd
Op de eerste vraag; hoe oud ben je, zijn er 810 antwoorden binnen gekomen. De gemiddelde leeftijd (uitgerekend met Excel) is 28,16 jaar oud. De jongste deelnemer aan de enquête is 11 jaar oud. De oudste is 66 jaar oud.

Lidmaatschap in jaren
Deze vraag is 812 keer ingevuld. Het grootste aantal, 12,9%, van deze antwoorden heeft vijf jaar een account op Bokt. Met 10,1% zijn de Bokkers die tien jaar een account hebben een goede tweede, op de voet gevolgd door de Bokkers die zes jaar een account hebben met 9,4%. Er zijn drie respondenten die geen account op Bokt hebben. 2,2% hoort bij de Bokkers die het langste lid zijn: meer dan 15 jaar.

Afbeelding
De rest van de legenda:
http://boktimg.nl/img/m/vHap7r.png
http://boktimg.nl/img/m/wXjwND.png

Nationaliteit
Deze vraag is 816 keer ingevuld. Van deze 816 respondenten is 93% Nederlands, 6% Belgisch en 1% heeft een andere nationaliteit. Hieruit blijkt ht nieuws op het moment onder Nederlandse Bokkers meer betrokkenheid kent dan onder Belgische Bokkers.

Afbeelding

Hoe heb je Bokt leren kennen? - Meerdere antwoorden mogelijk
Deze vraag is 817 keer ingevuld. 6 respondenten geven aan (0,7%) dat ze Bokt via een evenement hebben leren kennen. 24 respondenten (2,9%) is op Bokt gekomen via hun manege of pensionstal. 29,6% (242 respondenten) is via vrienden of bekenden op Bokt terecht gekomen. Het merendeel, 73,3 procent, is via internet zelf op Bokt terecht gekomen.

Een klein aantal, 2,6% is op andere manieren in aanraking gekomen met Bokt. Een deel van deze kleine groep kan zich niet meer herinneren hoe ze Bokt hebben leren kennen omdat het te lang geleden is. Twee anderen geven aan dat ze één van de eerste Bokkers is, aanneemlijk is dat ze mee is gekomen van de voorloper van Bokt. Ook komt er in de antwoorden terug dat er iemand per abuis op Bokt terecht is gekomen en niet meer is weggegaan. Ook offline media zoals een tijdschrift worden genoemd.

Afbeelding

Waar gebruik je Bokt voornamelijk voor - Meerdere antwoorden mogelijk
Deze vraag heeft 816 antwoorden gekregen. Het grootste deel van de respondenten, 93.1% gebruikt Bokt om bij te blijven door mee te lezen. 63,6% gebruikt Bokt om informatie te vergaren en meer te leren over paarden. 45,3% gebruikt Bokt om het nieuws te lezen.

33,2% gebruikt Bokt voor gezelligheid, 25,8% komt op Bokt voor de niet-paardgerelateerde fora. 13,5% stelt vragen op Bokt en slechts 11,4% van de respondenten deelt foto's van zijn/haar paard op Bokt.

Ook hier is er in de categorie overige 7% aan antwoorden gegeven. Hier komen onder andere antwoorden voorbij als: Barometer, Fotomeetings, Beetje bij blijven, Fokkerij, mensen informatie geven over paardenrassen, informatie over evenementen opzoeken, rasgebonden kletsen, foto's kijken, adverteren, discussieren, contact zoeken/houden met oude en nieuwe paardeneigenaren, spelletjes spelen, anderen helpen, modereren en voor werkgerelateerde zaken.

Afbeelding

Welke onderdelen van Bokt gebruik je het meeste - Meerdere antwoorden mogelijk
Deze vraag is beantwoord door 816 respondenten. 80,4% gebruikt de paardgerelateerde fora het meeste, 42,6% gebruikt de niet paardgerelateerde fora het meeste. Het nieuws wordt door 41,5% van de respondenten gelezen. 31,1% komt voor de markt, en de wiki is in de minderheid met 5,1%.

2,9% geeft aan ook andere onderdelen van Bokt te gebruiken. Hieronder noemen ze de BNB en NT fora, de Huiskamer, FotoMeetings, ITP, BB, Western, Uitgelicht, Volgtopics, Opinies, Endurance, Trec, SGW, voorpagina, Fora, UK.

Afbeelding

Op welke manier ben je met paarden bezig - meerdere antwoorden mogelijk
Deze vraag is door 815 mensen ingevuld. 46,6% rijdt recreatief zonder wedstrijdambities. 35,2% rijdt recreatief met wedstrijdambities. (Zowel onder het zadel als aangespannen). 9,8% is manegeruiter, 9,2% doet op het moment niks met paarden. 8,6% is hobbyfokker, 3,6% is professioneel wedstrijdruiter. 0,6% houdt zich professioneel met fokken bezig.

10,7% is op een andere manier met paarden bezig. Bijvoorbeeld door een eigen bedrijf te hebben wat paardgerelateerd is (denk aan africhten, handelen, pensionstal hebben), op andere manieren met paarden aan het werk zijn: journalisme, grondwerk, wandelen, tuigloos, werkzaam als groom, dierenarts, dierenartsassistente, sportmasseur, instructeur, bereden politie, zelfs niets met paarden hebben maar wel kinderen hebben die iets met paarden doen, fotograferen, agrarische doeleinden, coachen, hulpverlening, wetenschappelijk onderzoeken, schrijven over paarden, zadelmakers.

Afbeelding

Heb je een eigen paard of een verzorgpaard? - Meerdere antwoorden mogelijk
Deze vraag is 817 keer beantwoord. 34,4% heeft een eigen paard of pony, 33,5% heeft er meerderen. 18,4% heeft een verzorgpaard of bijrijdpaard. 9,3% rijdt op een manege en 10,6% heeft geen van beiden.

Hier waren meerdere antwoorden mogelijk, zo hoeft iemand met een eigen paard niet persé geen manegeruiter te zijn.

28 mensen hebben "anders" geantwoord. Dit is 3,4%. Hierbij enkelen die altijd eigen paarden hebben gehad maar deze weg gedaan hebben. Mensen die professioneel gezien paarden van anderen beleren / trainen / uitbrengen. Werken op een stal. Af en toe ene paard huren voor een ritje. Paarden van familie niet op vaste basis.

Afbeelding

Samengevat:
De gemiddelde Bokker die deze enquête heeft ingevuld is 28 jaar oud en tussen de zes en zeven jaar lid van Bokt. Heeft de Nederlandse nationaliteit en geeft aan Bokt.nl te hebben gevonden via het internet. Ze maakt vooral gebruik van Bokt om mee te lezen en om informatie uit te wisselen. Ze rijdt recreatief (ook wedstrijden) paard en heeft één of meerdere eigen paarden.

----

Bokt Nieuws gerelateerd

Ben je op de hoogte van het bestaan van het Bokt nieuws?
Deze vraag werd beantwoord door 814 respondenten, waarvan 95,1% te kennen geeft te weten dat er Nieuws geplaatst wordt op Bokt. 4,9% geeft aan dit niet te weten.

Andere (paarden)nieuwswebsites
Deze vraag is ingevuld door 495 respondenten. Reden hiervoor is dat deze vraag ook open gelaten kon worden wanneer je geen andere sites gebruikt. De sites die genoemd worden zijn Horses.nl, Bit, Nu.nl, Hoefslag, Facebook, KNHS, Equnews, Nos.nl, Dressuur.nl, Galop.be, de Paardenkrant, Horse & Hound, Volkskrant, HLN.be, Chronohorse, Dressuurmagazine, Telegraaf, Outdoor Brabant, Eurodressage, HorsUs, Hoefnet, Spaanse websites, Horse-Telex, stegen.nl, St Georg, diverse kranten, EHorses, Horses24, Horsenetwork, Tuigpaardrijders.nl, KFPS, Ijslandse sites, Horsetalk, Ruitersinoranje, nieuwsbrieven, wetenschappelijke websites, Westertoday, Kavalier.be, Paard&Lifestyle.

Het onderscheid tussen VN/ON/AG
Deze vraag is ingevuld door 811 respondenten. Voor slechts 36% is het onderscheid duidelijk. 25,6% vindt dat het beter kan. 18,6% vindt het onderscheid onduidelijk en 14,9% vraagt zich af waarom we eigenlijk onderscheid maken.

4,8% heeft aangegeven nog een andere mening te hebben. Iemand geeft aan alleen VN maar te kennen. Een antwoord geeft aan het onderscheid gek te vinden omdat je op VN niet mag adverteren en op de rest van Bokt wel. Er wordt aangegeven het onderscheid op deze manier niet boeiend te vinden. Of er wordt gedacht dat al het nieuws op VN kwam te staan.

Afbeelding

Toelichtingen bij vorige vraag
Er is door 243 mensen een antwoord achter gelaten, echter veel 'lege' antwoorden bijvoorbeeld door een koppelstreepje in te vullen. Antwoorden die wel gegeven worden zijn in de richting "Scheiding niet duidelijk, lijkt meer op willekeur", "Buiten VN lees ik geen ander nieuws op Bokt, wist niet dat het bestond", "Imo kan alles op één nieuwspagina", "Verschil is kunstmatig en niet functioneel", "onbelangrijk nieuws wordt hoofdnieuws" "wordt niet genoeg aandacht aan achtergrond nieuws besteed" "geen idee wat de voorwaarden zijn van VN" "Meer gefilterd zou fijn zijn" "Het is duidelijk zo" "Vaak eens met de verdeling" "Ik kom niet verder dan VN, lees dus ook geen nieuws op de andere fora. Zou ik wel doen als alles in één oogopslag zichtbaar was." "Ziet er overzichtelijk uit" "Ik zou soms artikelen omdraaien" "Ik snap de huidige onderverdeling niet, waarom is dit nodig?"

Een aantal langere antwoorden zijn:

Ik zou het nieuws liever gecategoriseerd zien op onderwerp, dus meerdere subfora waar je nieuws naar je goesting kan vinden. Bijv een fokkerij nieuws / sport nieuws / rasennieuws / etc. En dan op een hoofdpagina blokjes laten zien met de headlines van de categorieen.

Het is erg arbitrair en een aparte tak voor apart, grappig, ontroerend en/of bizar nieuws zou de professionaliteit ten goede komen omdat het dan niet meer 1 op 1 naast echt nieuws op de voorpagina staat.

Achtergrond stukken horen imo niet tussen het nieuws (maar op een andere plaats op de homepage?). Vaak kan ik me niet helemaal vinden in de keuze voor voorpagina of overig nieuws. Suggestie: onderscheid tussen artikelen over bokt zelf (bulletin, blogs) en extern nieuws. Aanduiding/tag voor evenementen zoals OS in Rio is wel ideaal!

Ik zie vaker nieuwsberichten gepost door users, die vervolgens wel of niet gesloten worden door een mod, en die dan wel of niet op de voorpagina terecht komen. Ik snap daar de logica vaak niet van, de reden zal per keer verschillend zijn maar ik vind het verwarrend om op die manier dubbele topics tegen te komen.

Bloggers op Bokt
De vraag 'wat vind je van Bloggers op Bokt' is 801 keer ingevuld. Op het moment van deze vraag waren alleen de blogs van Geenpaardhr en Novalues online. 34%, een meerderheid, vindt dat het wel weggelaten mag worden. 25,3% vindt het een waardevolle toevoeging. 15,2% wist niet van het bestaan van de bloggers af.

25,5% heeft een andere mening. Een deel gebruikt deze optie om aan te geven dat ze de ene blog (die van geenpaardhr) niet waardevol vinden maar de andere blogs wel. Anderen geven aan kwaliteit in een blog belangrijk te vinden om het een waardevolle toevoeging te vinden. Of blogs bij evenementen. Ook wordt er aangegeven dat de Blogs niet gelezen worden.

Afbeelding

Toelichting bij de vorige vraag
Het varieert van 'het zijn leuke blogs' tot 'lees ze niet, zie de humor er niet van in'. De gemiddelde tendens is zoals de volgende voorbeelden: er komt naar voren dat de blogs van Novalues beter ontvangen werden dan die van Geenpaardhr. Ook wordt gevonden dat blogs VN wat persoonlijker maken, ook wordt er begrepen dat het niet ieder zijn smaak kan zijn. (De 'ik lees het niet maar een ander vast wel' gedachte).

Een suggestie die gegeven wordt, wat ook bij het categorie-idee past:
Om de plaats van de blogs toegankelijker te maken zouden deze op de voorpagina bovenaan in het menu gezet kunnen worden. Ik doe er nu gewoon geen moeite voor wat jammer is.

En
Het heeft geen toevoegende waarde. De humor van jeroen vind ik zo nu en dan wel leuk, maar ik volg toch liever bijvoorbeeld NH bokt tv of paarden youtubers zoals Hoefwijzer

Ik vind het erg leuk om verschillende POVs te zien qua paardenwereld. Er mogen van mij veel meer bloggers komen, uit verschillende rubrieken.(beginner, wedstrijdruiter, recratief, boshobbelaars, lol met je knol's, western, dressuur, springen, endurance, Spaans, geen-paardenmensen(Jeroen), NH-ers, etc etc haha!)

Bokt tv is grappig. Beetje oppervlakkig en vaak kinderachtig. De andere blog van geenpaard is meer geschikt voor de viva.

De blogs van geenpaardhaar zijn erg vermakelijk en ontnuchterend, heerlijk om zijn kijk op de paarden(vrouwen)wereld te zien. Blogs over de Derby zijn voor mij vooral informatief, heel leuk om af en toe ook eens van die tak van sport iets mee te krijgen, al lees ik ze niet van A tot Z. Beide absoluut een welkome toevoeging op de homepage, maar niet als (voorpagina-)nieuws.

Misschien wel iets om naar te kijken:
Ik heb het idee dat er veel onvrede is omdat er veel Bokkers zijn die zouden willen bloggen. MIsschien is een soort wedstrijd een goed plan, zodat er ook op Bokt komt wat Bokkers zelf op Bokt willen. Verder vind ik blogs altijd een kwestie van smaak en vallen de bovenstaande bloggers bij mij niet heel erg in de smaak, maar dat is dus persoonlijk

Wat vind je nu van het nieuws op Bokt?
Deze vraag is 818 keer beantwoord. 0,9% geeft het nieuws een 1. 5,6% een 2. 37,9% een 3. Meer dan de helft, 51,8%, geeft het nieuws een 4. 3,8% geeft het nieuws een 5. Gemiddeld genomen wordt het nieuws dus goed gevonden.

Afbeelding

De snelheid van het nieuws
Deze vraag is beantwoord door 816 respondenten. 4,8% geeft de snelheid van het plaatsen van het nieuws een 1. 12,6% geeft het een 2. 34,1% geeft het een 3. De meerderheid, 39% procent geeft ook hier een 4, en 9,6% geeft een vijf. Ook op snelheid scoort het Bokt nieuws gemiddeld: we zijn niet de allersnelste maar ook zeker niet de langzaamste.

Afbeelding

De volledigheid van het nieuws
Deze is door 815 respondenten ingevuld. Op een schaal van één tot vijf scoren gemiddeld een 3. 39,6% van de respondenten geeft ons daadwerkelijk die drie. 37,1% geeft ons een vier. 14,7 geeft ons een 2. 5,8% geeft ons een vijf én 2,8% geeft ons een één en vindt ons daarmee helemaal niet volledig.

Afbeelding

TOEKOMST VAN HET NIEUWS

Wat voor nieuws zou je het liefste op Bokt lezen? - Meerdere antwoorden mogelijk
Deze vraag is ingevuld door 816 respondenten.

77,3% leest graag medisch nieuws, dit is de grootste groep
70,6% leest graag sportnieuws (incl wedstrijdverslagen)
66,9% leest graag opmerkelijk nieuws
45% leest graag fokkerijnieuws
43,5% leest graag rasgerelateerd nieuws
37,4% leest graag achtergrondinformatie
31,4% leest graag communitynieuws
28,7% leest graag regionaal nieuws
15,8% leest graag blogs
10,3% leest graag Tabloid / Glossy nieuws
4,4% zou ook graag ander nieuws lezen.

De gegeven suggesties bij ander nieuws zijn:
Focus of alleen op Nederland, of op Nederland en om alle landen eromheen. Soms lijkt het alsof er meer focus ligt op regionaal engels nieuws, dan Nederlands nieuws.
Nieuws vanuit andere disciplines dan alleen dressuur en springen
Nieuws over onderwijs / maneges
Kalender met evenementen: niet alleen wedstrijden maar ook vierdaagses. Ook verslagen van dit soort dingen: vierdaagse, bijzondere ritten, paardenvakanties.
Ontwikkelingen op paardengebied: bijvoorbeeld voeding, hoefverzorging
Wetenschappelijke artikelen, onderzoeken naar bijvoorbeeld welzijn
Recreatienieuws, niet alleen maar dressuur en springen
Geen Anky geneuzel bij western
Niet alleen bloggers maar ook Vloggers
Van alles wat, maar spit ook eens naar meer uitzonderlijke uitslagen in bijv de draf en rensport, showsporten zoals de mini's en arabieren, etc
Onderverdelen op categorie / trefwoord?

Afbeelding

Als jij de inhoud van het nieuws zou mogen aanpakken, wat zou je als eerste doen?
Deze is ingevuld door 293 mensen. Het merendeel van de antwoorden is in de trant van "niets" "?" "ik zou niet weten".

Ook wordt er aangegeven dat iemand sneller nieuws zou plaatsen. Een nieuwe voorpagina met een andere indeling. Meer journalistieke achtergrond in de artikelen, meer Nederlands / Belgisch nieuws. Cursus Nederlands voor de redactie. Meer wetenschappelijk nieuws, meer dan alleen dressuur / springen. Onderverdelen in katernen / categorieen. Minder Edward Gal. Rasgerelateerd nieuws minimaliseren, meer achtergrondartikelen en überhaupt artikelen met wat leuke informatie ipv wie er van welk land naar Rio gaat (saai!).

Meer western dan alleen Anky en Rieky: Stoppen met grote namen hypen, bijvoorbeeld wanneer een dressuur ruiter western gaat rijden voorpagina nieuws maken. Who gives a shit? Ik wil echt nieuws lezen over mijn tak van de paardensport en ook niet alleen over Rieky Young, jullie kunnen echt wel beter nieuws vinden om ons mee te entertainen.

Betere samenwerking tussen NR en BNB, meer wedstrijduitslagen: ook van pony's etc, contentplan schrijven, onderverdelen in categorieen en een categoriesubforum maken: per categorie eigen forum. Nieuws op een opvallendere plek maken, kritischer kijken naar wat je op VN zet, meer mensport, meer luisteren naar Bokkers, minder spelfouten, geen blogs meer, meer doen met correspondenten in regio's, harnachementnieuws, volledigheid artikelen verbeteren, geen vertalingen meer: deze zijn slecht vertaald, Bokt TV eruit gooien, uitgelicht weer naar boven, groter team, beter op de datum letten, layout aanpassen, meer professionaliseren, overlaten aan mensen met vrstand van zaken, meer basissport, titels verduidelijken, meer voor de recreatieve ruiter, proberen zelf naar evenementen te gaan ipv overnemen van andere sites, ondeskundige praat en discussies verwijderen, geen highlights meer maken (ticker), meer foto's, meer research doen, taalniveau krikken, het NR account schrappen: te onpersoonlijk, alle VN berichten op slot!.

Daarnaast wordt het onderverdelen / onderscheid maken in categorieen echt vaak genoemd: de scheiding ON/VN vindt men onprettig, een scheiding op thema zou beter zijn.

Via welke sociale kanalen zou je Bokt willen lezen?
Deze vraag is door 815 personen ingevuld.

Een ruime meerderheid, 94,5% wil het nieuws lezen via Bokt zelf. Facebook is een goede tweede met 37,2% en 31,8% zou graag het lezen via een Bokt App. 66,1% ziet het zitten het nieuws te lezen via Instagram, 4,2% zou een nieuwsbrief willen ontvangen. 3,7% zou updates via Whatsapp willen, 3,1% zou het via traditionele media (offline) willen volgen. Twitter heeft slechts 2,3% van de respondenten interesse in. 1,2% geeft aan het op een nog andere manier te willen lezen.

Andere manieren zijn voornamelijk dat men het niet op andere manieren wil lezen. Of gewoon helemaal niet willen lezen: bokt nieuws is oud, gedateerd en saai.

Afbeelding

DE REDACTIE
Correspondenten
60,8% van de 818 respondenten is op de hoogte van het bestaan van correspondenten op Bokt. 39,2% niet.

Afbeelding

Tip de redactie
65% van de 816 respondenten kent de TER functionaliteit. 35% niet.

Afbeelding

Wat moet een redactielid volgens jou doen?
Deze is 250 keer ingevuld. Veel met alleen een koppelingsteken, een slash en een geen idee.

Nieuws plaatsen komt veel voor.

Taboes bespreken, nieuws controleren op waarheid, beter samenwerken met de BNB zodat die actueel is ipv achterhaald, kennis van zaken hebben, blijven doen wat we doen, taalkundig onderlegd zijn, goed kunnen googlen, evenementen bezoeken en verslaan, correspondenten begeleiden, feiten checken, tijdschriften ook volgen, brede interesse hebben, goed vertalen. De reacties volgen en daar waarheid van checken en artikel daarmee updaten. Minder google translaten. Zelfkritisch zijn: zoals het oud communistisch model. Interviews plaatsen. Meer variatie in foto's zoeken. Onderzoekend zijn, neutraal schrijven met eigen opinie.

AFSLUITENDE VRAGEN
Zou je interesse hebben in bijdragen aan het nieuws?
Ingevuld door 809 respondenten. 91,2% heeft geen interesse in bijdragen. 4,9% ziet het zitten om te bloggen, 4,3% zou redactielid willen worden en 3% zou corrie willen worden.

Afbeelding

De namen van de opgegeven kandidaten heb ik niet toegevoegd aan de samenvatting. Wanneer wij meer weten zullen wij contact met de betreffende kandidaten opnemen!

-------------------------------------------------

Actiepunten vanuit de NR

Op basis van de enquete gaan wij aan de slag met de volgende actiepunten, deze zijn nog niet geprioriteerd:

  • Indeling van het nieuws / categorisering: Kijken naar de indeling van het nieuws, houden we vast aan VN/ON of gaan we voor een andere indeling?
  • Bloggers/VloggersMeer variatie in bloggers & vloggers: dit punt wordt inmiddels opgepakt
  • Het forum scouten voor nieuws: Het forum in de gaten houden voor nieuws / communitynieuws en evenementen
  • Sneller schakelen en nieuws plaatsen: Hoe kunnen wij als NR onze snelheid omhoog krijgen?
  • Volledigheid van het nieuws vergroten:Meer onderwerpen worden interssant gevonden dan het nieuws wat er nu geplaatst wordt. We moeten onderzoek doen naar wat er interessant gevonden wordt en hier actief mee aan de slag gaan.
  • Social Media Het nieuws verder verspreiden dan alleen via Bokt zelf
  • Kwaliteiten voor NR leden / Functieprofiel NR: Het functieprofiel van de NR leden onder de loep nemen en verscherpen / aanpassen
  • Samenwerking BNB: Hoe kunnen we nieuws en BNB meer in één lijn brengen? BNB wordt nu gezien als outdated nieuws.
  • Evenementenkalender: Kunnen wij op VN meer doen met evenementen en hier een kalender voor bijhouden? Breder dan alleen wedstrijden, maar ook bijzondere ritten, keuringen diverse rassen etc
  • Reactiemogelijkheid nieuwsberichten: Willen we nieuwsberichten open of gesloten plaatsen?
  • Kijken naar beleid commercieel nieuws: kijken of we soepeler om willen en kunnen gaan met aankondigingen van bijvoorbeeld evenementen.
  • Kijken naar beleid sportnieuws: Kunnen en willen we sportnieuws breder trekken dan alleen de hogere sport?
  • Meer zelf schrijven: Kijken of we kunnen faciliteren meer zelf te schrijven, denk hierbij aan achtergrondartikelen en verslagen van evenementen
  • De nieuwsticker: Functioneert deze zoals wij verwachten, kunnen we de inzet en werking van de ticker verbeteren?
  • Vertalen van artikelen: Hoe kunnen wij als Nieuwsredactie de kwaliteit van onze vertalingen verbeteren.
  • Vormgeving nieuwsberichten: Zijn we tevreden over de huidige vormgeving van de nieuwsberichten of zouden we dit anders willen zien?
  • Fotografie: Meer relevante foto's plaatsen bij de berichten. Hoe gaan we dit aanpakken?: wordt op het moment opgepakt.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:54

Helder :D

Zelf had ik geloof ik aangegeven dat ik blogs leuk vind, maar niet in de huidige setting. Met de huidige bloggers, is mijn antwoord inmiddels veranderd naar 'Ja, ik vind de blogs een goede toevoeging' Fijn dat er toen wat met onze feedback is gedaan en er nu variatie is.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:35

Leuk om te lezen wat er allemaal uit de enquete is gekomen. Vind alleen dat jullie erg veel afkortingen gebruiken in het verslag. Weet lang niet wat al die afkortingen betekenen, zou handig zijn daarvan de betekenis tussen haakjes erbij te zetten.........

Anoniem

Re: Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:58

Duidelijk! En ook mooi wat punten waar jullie mee aan de slag kunnen :D

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:51

Jans schreef:
  • Indeling van het nieuws / categorisering: Kijken naar de indeling van het nieuws, houden we vast aan VN/ON of gaan we voor een andere indeling?
  • Social Media Het nieuws verder verspreiden dan alleen via Bokt zelf

Wat is het nut van de hele enquête als, voornamelijk de bovenstaande, actiepunten al jaren worden geopperd door de nieuwsredactie zelf? Dat er name vanuit het beheer reacties komen als 'kan niet', 'geen tijd', 'te ingewikkeld' etc.

Bijvoorbeeld het gebruiken van social media voor meerdere nieuwsartikelen op een dag. Verschillende nieuwsredactieleden hebben al eerder aangegeven dit te willen oppakken, maar dat werd allemaal te veel omdat Bokt.nl een communitywebsite en geen nieuwswebsite is.

Of de VN/ON situatie, deze is ook al meerdere keren naar boven gekomen. Sinds 2005 wil de nieuwsredactie graag een nieuwe voor-/nieuwspagina met een hele andere indeling dan nu en het eventuele opheffen van het ON. Maar ook dat is er nooit van gekomen.

Ik vraag me af of deze enquête het echt allemaal gaat veranderen. In plaats van dat het alleen maar aangeeft "Oké, dit zijn de aandachtspunten, maar we doen er toch niks mee".

Anoniem

Re: Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:06

@timo, laten we hopen van wel! :D

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:10

Ik hoop dat we dit keer verder komen dan enquête-niveau. Niet alleen kleine onnozele, weinig uitmakende aanpassingen, maar grote en zichtbare veranderingen vóór de schermen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:06

Duidelijk! heel veel succes met het veranderen ervan!

ik heb volgens mij ook commentaar geleverd op o.a dat de blogs van novuelles wel leuk waren maar geepaardhr dikke onzin. Inmiddels vind ik de blogs echt waarde hebben en een goede vooruitgang :D

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:55

criollo_yess schreef:
Leuk om te lezen wat er allemaal uit de enquete is gekomen. Vind alleen dat jullie erg veel afkortingen gebruiken in het verslag. Weet lang niet wat al die afkortingen betekenen, zou handig zijn daarvan de betekenis tussen haakjes erbij te zetten.........



Dacht al dat ik de enige was die het moeilijk weg te lezen vond _/-\o_

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:03

Ik heb niet alles gelezen, want wat een lap tekst!
Maar dit kan niet he?

Citaat:
.Welke onderdelen van Bokt gebruik je het meeste - Meerdere antwoorden mogelijk
Deze vraag is beantwoord door 816 respondenten. 80,4% gebruikt de paardgerelateerde fora het meeste, 42,6% gebruikt de niet paardgerelateerde fora het meeste.


80,4 + 42,6 = 123,0
Dan was de vraag of de antwoordmogelijkheid niet goed. Je kan niet twee fora het meest gebruiken ;)

Weet niet of er meer van dat soort vragen in zaten, maar die vertekenen het beeld.

Maar wat gaat men nou uiteindelijk doen met de resultaten?

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:17

Goede uiteenzetting, en over het algemeen vind ik de nieuwspagina er tegenwoordig top uit zien. Goede zaak om de artikelen nu vanuit een algemeen account te plaatsen ook :j

De huidige bloggers vind ik top, hebben echt wat toe te voegen. Ik lees ze nu graag, met veel plezier ook. Overigens heb ik geenpaardhr al even niet meer voorbij zien schuiven, is dat helemaal gestopt? Dat vond ik dan weer geen toevoeging, maar dat lag voornamelijk aan de kwaliteit van zijn posts.
De bloggers van nu doen het echt heel goed/leuk.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:20

Misschien voortaan ook minder afkortingen gebruiken...

Anoniem

Re: Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:34

Wat de afkortingen betreft; wanneer daar behoefte aan is wil ik wel een en ander toelichten!

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:52

Citaat:
Fotografie: Meer relevante foto's plaatsen bij de berichten. Hoe gaan we dit aanpakken?: wordt op het moment opgepakt.


Bij dit punt lijkt het mij vooral erg leuk om te kijken naar wat de Bokt fotografen kunnen bieden aan materiaal. Er zijn zoveel fotografen hier op Bokt die regelmatig op evenementen te vinden zijn, dat het altijd leuk is als er een mogelijkheid is dat Bokt die foto's publiceert op de voorpagina (onder de juister rechten).
Wellicht een soort fotoalbum aanmaken waarin een ieder foto's kan plaatsen die de NR kan uitselecteren op kwaliteit en relevantie en daar dan een mooie foto bij het artikel kan plaatsen ofzo?

silmitan
Berichten: 262
Geregistreerd: 16-01-11

Re: Samenvatting NR Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:31

Hoe kom je bij de bloggers en/of vloggers van bokt. Is daar een link via de homepagina voor? Is zie 't even niet :( Of is dit via het Forum te vinden?