Kirsten Beckers gaat samenwerken met Bert Rutten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14029
Geregistreerd: 20-04-16

Kirsten Beckers gaat samenwerken met Bert Rutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 16:55

Equnews
Afbeelding
Kirsten Beckers en Broere Jazz Foto: Antoinette



Afgelopen juni maakte Kirsten Beckers bekend dat ze na vijftien jaar samenwerking, Stal Broere ging verlaten. Hier had ze onder andere de toppaarden Westpoint, Jazz en Argentino tot haar beschikking om te rijden.

Nu maakt Hoefslag bekend dat de amazone een samenwerking aan zal gaan met haar jarenlange trainer Bert Rutten. Na het verlaten van Stal Broere gaf ze al aan niet te weten of ze haar eigen stal wou gaan opzetten en gaan lesgeven, of voor een nieuwe werkgever te willen gaan werken. Nu wordt het een combinatie van deze zaken. Met Bert Rutten zal ze zijn paarden kunnen rijden, maar krijgt ze ook de mogelijkheid om stallen te huren voor paarden van derden.

“Een paar keer heb ik bij hem op stal de paarden geprobeerd en zo is het balletje gaan rollen. Ik ga de vierjarige KWPN-hengst Habanna (Vivaldo x Van Gogh) rijden, een geweldig gaaf paard dat een super gevoel geeft. Komend seizoen stel ik hem voor op de hengstencompetitie. Verder krijg ik zijn moeder DiMare onder het zadel, een achtjarige volle zus van Sönke Rothenbergers Cosmo. Een merrie met heel veel aanleg voor de Grand Prix-oefeningen. Ze werd altijd door Bert getraind en Jana Kun heeft haar een paar keer succesvol in de Lichte Tour uitgebracht. Haar start ik binnenkort in de Intermediaire II. Ook zijn er nog een paar talentvolle jongere paarden, zoals een Koss uit IBOP-topper Zwingly (v. Clint Eastwood) en een Dreamboy die ik voor iemand anders ga rijden. Ik vind het een fantastisch aanbod!” vertelt de amazone.

Met de KWPN-hengstenkeuringen voor de deur is dit ook voor Bert Rutten een mooie samenwerking. Waar Kirsten zich over de paarden kan ontfermen, kan hij zijn rol als voorzitter van de HK-commissie van de dressuurhengsten vervullen. “Ik heb meteen toen haar ontslag bij Broere speelde al gezegd dat ik haar zou helpen. We kennen elkaar natuurlijk door en door; ik weet hoe Kirsten is en hoe ze rijdt en aan zo iemand vertrouw je je paarden graag toe. Als het even kan, train en kijk ik graag mee en zo is het voor ons allebei een win-win-situatie”.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 18-10-16 13:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kirsten Beckers weg bij stal Broere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:03

De titel is wat raar. Weg was ze al. Kunt er beter: KB gaat samenwerken met Bert Rutten :-)

Anoniem

Re: Kirsten Beckers gaat samenwerken met Bert Rutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:14

Bedankt voor de suggestie! Ik heb de titel aangepast :)

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kirsten Beckers gaat samenwerken met Bert Rutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:26

Wow, u vraagt, wij draaien. Of zoiets :D . Dat was snel!