Johan Derksen reageert op column Anky van Grunsven *Update*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Johan Derksen reageert op column Anky van Grunsven *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 11:51

bokt / voetbal inside


Afgelopen week heeft Anky van Grunsven zich in haar column in de Telegraaf uitgelaten over het voetbal en de KNVB. Ze stelt dat het voetbal conservatief is met vernieuwing. "Hoelang is er niet gesteggeld over een camera op de doellijn? Terwijl we allemaal weten dat het een echte verbetering inhoudt. Dat heeft bijvoorbeeld het hockey allang uitgewezen. Ik wil het allemaal wel zien gebeuren in mijn leven: buitenspel opheffen, wisselen zo vaak je wilt, zuivere speeltijd invoeren en natuurlijk de videoscheidsrechter." aldus Anky in haar column.

Johan Derksen reageert in het programma 'Doordekken' op de column van Anky. Hij zegt onder andere "Weet je wat Anky moet doen, die moet met die tengels van haar van het voetbal afblijven. Daar heeft ze totaal geen verstand van. Dat is helemaal geen sport wat Anky doet dat zijn circusvoorstellingen, een knol danspasjes bijbrengen."

*Update* Anky heeft inmiddels via twitter gereageerd op de reactie van Johan Derksen. "Van harte uitgenodigd @Derksenlive om op een van mijn paarden te rijden. Praat ik je daarna bij over topsport @wilfredgenee weet de weg" aldus Anky op twitter.

Bekijk het fragment hier terug vanaf 9.11 minuten

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:54

Mjah dat gebeurd er met mensen die weten dat iemand gelijk heeft en dan zelf geen goede tegenargumenten kunnen bedenken. Die gaan dan doelloos rondschoppen ( leuke woordgrap zo :+ )

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:55

Ja zo kan ik hem ook; voetballen is toch ook alleen maar een beetje tegen een balletje trappen. Wat nou topsport

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:56

Wat is dit toch een nare vent, heb echt een grenzeloze hekel aan hem. Een normale reactie kan er nooit vanaf, moet altijd gelijk op de man in plaats van op de bal. Bah.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:58

Johan moest het als voetballer hebben van grof spel en overtredingen, hij kon nog geen deuk in een pakje boter voetballen dus trapte hij maar deuken in de tegenstander.
En die heeft commentaar op een drievoudig Olympisch kampioen die bovendien grossiert in nationale en internationale titels...Wat een sukkel.

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:59

alex66 schreef:
Johan moest het als voetballer hebben van grof spel en overtredingen, hij kon nog geen deuk in een pakje boter voetballen dus trapte hij maar deuken in de tegenstander.
En die heeft commentaar op een drievoudig Olympisch kampioen die bovendien grossiert in nationale en internationale titels...Wat een sukkel.



_/-\o_ _/-\o_

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:01

Ach joh... neemt iemand die ouwe zeverzak nog serieus dan :))

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:03

Het zou Derksen sieren op de bal te spelen (dressuursport) en niet op de man (vrouw, Anky, in dit geval).

Want als dressuurliefhebber weet ik dat daarover nog genoeg te zeggen is.

Verder heeft Derksen gelijk dat het geen sport is. Het is namelijk een KUNST:
The ART of riding is keeping a horse between you and the ground.
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 14-10-16 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:03

Fortitude schreef:
Wat is dit toch een nare vent, heb echt een grenzeloze hekel aan hem. Een normale reactie kan er nooit vanaf, moet altijd gelijk op de man in plaats van op de bal. Bah.


Mee eens. Wat doet die man uberhaupt op nog op TV? Een vreselijk vervelende vent die er ook nog eens niet uitziet en niet al te intelligente bijdragen levert.

(Niet vanwege zijn Anky uitlatingen; ik heb die mening al jaren).

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:05

Die vent is echt te dom om voor de duvel te dansen.

In plaats van inhoudelijk erop in gaan waarom Anky dan ongelijk heeft ga je afgeven op iets waar je niks van begrijpt....

Klasse hoor +:)+
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 14-10-16 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:06

Aan de andere kant: waarom zou het voetbal buitenspel moeten afschaffen? Waarom zou je zo vaak moeten kunnen wisselen als je wilt? Waarom zou je zuivere speeltijd invoeren? Iedere sport heeft regels en afspraken, en dit zijn voetbalregels. Omdat iets bij een andere sport wordt ingevoerd, hoef je dat toch niet automatisch over te nemen? Wil niet zeggen dat de KNVB geen conservatief zooitje is ;) , maar dat is de paardensport net zo goed :+


Persoonlijk vind ik Johan Derksen een verschrikkelijke vent, en zijn reactie is zoals gebruikelijk beneden alle peil. Als er iemand van tv mag verdwijnen is hij het. Het gevoel van "waar bemoeit ze zich mee" snap ik daarentegen wel. Paardenminnend Nederland staat ook op z'n achterste benen als een 'buitenstaander' een mening over de paardensport heeft.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Johan Derksen reageert op column Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:20

Een collum schrijf je met een korrel zout. Kortom niet alles wat ze schrijft over het voetbal zou ook uitgevoerd moeten worden. Echter ook ik vind dat gemier over de video scheidsrechter echt lachwekkend. Waarom moet je dáár nou zo enorm moeilijk over doen en is niet allang standaard??
Het doet niets af aan het spel, behalve dat er eerlijker gespeeld gaat worden en er minder partijdig gefloten kan worden. Een vooruitgang die echt wat toevoegd naar mijn mening.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Johan Derksen reageert op column Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:25

Ach, we weten toch allemaal dat Anky in alles heel erg vooruitstrevend is en altijd kijkt naar andere sporten. Ze weet als geen ander wat er in de dressuursport beter kan/moet. Dus daar valt ze natuurlijk niet op te pakken.

En Johan Derksen, ach... het zou hem sieren om na deze uitspraken toch eens op een paard te gaan zitten en een lesje te nemen. Om in ieder geval zich een klein beetje te verdiepen in de modder waar hij mee gooit. :')

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:26

Ik moet altijd wel lachen om hem :D
Je moet hem niet zo serieus nemen denk ik. Hij strijkt mensen regelmatig tegen de haren in, maar is wel recht voor zijn raap. Daar houd ik dan wel weer van.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:31

PortRoyal schreef:
Ik moet altijd wel lachen om hem :D
Je moet hem niet zo serieus nemen denk ik. Hij strijkt mensen regelmatig tegen de haren in, maar is wel recht voor zijn raap. Daar houd ik dan wel weer van.



Ik kan er ook wel om lachten. niet zo serieus nemen!

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:39

Zijn muzieksmaak is geweldig trouwens. Daar kan ie ook zulke mooie verhalen over vertellen, dat is zijn echte passie.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Johan Derksen reageert op column Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:40

Ik luister regelmatig naar hem op de radio inderdaad. Daar vind ik hem fijn om naar te luisteren :)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:41

PortRoyal schreef:
Ik moet altijd wel lachen om hem :D
Je moet hem niet zo serieus nemen denk ik. Hij strijkt mensen regelmatig tegen de haren in, maar is wel recht voor zijn raap. Daar houd ik dan wel weer van.


Dit noem je recht voor de raap? Gevalletje aanval is de beste verdediging bedoel je zeker? Iemand die recht voor de raap is zou met argumenten komen die zijn mening fatsoenlijk onderbouwen en verdedigen. Dit is een gevalletje: "dat vind ik gewoon" en daarmee is de "discussie " (die Anky mogelijk wilde starten ) gewoon klaar. Komt niet eens van de grond.

Het is maar met wat voor mensen je wilt praten.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:42

Ach, zoveel mensen zoveel meningen.
Ik maak me er niet druk om :').

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:45

Nee, ik lach er gewoon om, hij vindt het gewoon geweldig om mensen op de kast te krijgen geloof ik.
Wat hem nu dus weer prima is gelukt :D Wat zal ie weer lachen ..

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:46

@PortRoyal inderdaad.
Iedereen heeft wel iets aan te merken op een sport.
Darters zeggen ook dat het een sport is, maar dat vind ik niet.
Voetballers vinden paardensport geen sport, wij wel weer.

Zo blijf je bezig, en hoe drukker mensen zich maken, hoe mooier ze het vinden.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:47

Ik vind zijn reactie nogal overdreven, alsof hij een kleuter in waarvan zijn speelgoed wordt afgepakt, alles in de hens.

behoorlijk kinderachtig als je het mij vraagt, Anky zegt toch helemaal niks tegen het voetbal? Alleen wat haar mening in over sommige spelregels, dat mag toch in een Column?

Johan zou zelf maar eens een lesje moeten nemen, en dan wel op een paard van Anky natuurlijk, geen makke manegepony:D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:57

PortRoyal schreef:
Nee, ik lach er gewoon om, hij vindt het gewoon geweldig om mensen op de kast te krijgen geloof ik.
Wat hem nu dus weer prima is gelukt :D Wat zal ie weer lachen ..


Geen gelegenheid voor discussie of gesprek.... Inderdaad alsof het een klein kind is. Het is niet zo dat Anky hem persoonlijk ergens van beticht... iemand die heel goed kritiek kan geven, maar het niet kan ontvangen en verwerken... die noemen we ook wel hypocriet.

Oh ja achteraf lachen is natuurlijk ook wel de beste manier om dat te verbergen. Bluf

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Johan Derksen reageert op column Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:21

Ik wacht ankys reactie af... als ze al reageerd zou het iets zijn van... 'nou nou... wat een reactie. Je mag best langskomen! Maar wél met camera's. Kijken of dat circusdansje echt zo gemakkelijk is. Bij deze ben je uitgenodigd!'

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Johan Derksen reageert op column Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:24

Wil iemand deze man even op een paard zetten? :')