Nederlandse eventing team naar tweede plaats Boekelo

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Nederlandse eventing team naar tweede plaats Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 21:45

bokt / knhs
Afbeelding
Tim Lips en Keyflow Foto: aniek1985



Onder ideale weersomstandigheden is vandaag de cross country van de Military van Boekelo verreden.
Het Nederlandse team heeft zich met vier foutloze ritten weten op te werken naar de tweede positie in het landenklassement.

Alice Naber-Lozeman gaat met Coral Estate Harry Belafonte aan de leiding in de strijd om het Nederlands Kampioenschap. Vanmorgen gingen ze als eerste combinatie voor Nederland van start en zette gelijk een goede foutloze ronde neer. Alice maakte een enorme sprong van plek 48 naar plek 12 in het internationale klassement.
Alice Naber: “Ik reed Harry Belafonte hier ook twee jaar geleden en toen was hij al bijna binnen de tijd. Hij heeft nu veel meer ervaring dus ik wist dat hij binnen de tijd kon lopen. Mijn twee andere paarden zijn veel minder ervaren, en totaal verschillend, maar hebben het ook echt super gedaan.”
Ook met haar andere twee paarden wist ze foutloos naar de finish te rijden.

Tim Lips, Theo van de Vendel en Elaine Pen wisten alle drie ook foutloos te blijven, maar kregen allen iets tijdsoverschrijding.
Elaine Pen was super tevreden met haar foutloze ronde. “Dit is mijn eerste wedstrijd met dit paard op dit niveau en hij deed het echt super. Dat zo een klein paardje er zo stoer overheen tijgerde, echt fantastisch. Ik heb zelf door blessures sinds het WK in 2014 ook niet meer op dit niveau gereden, ik kan niet anders dan tevreden zijn.”

Ook bondscoach Martin Lips was zeer tevreden. “Als ik nu nog niet tevreden ben, wanneer dan wel? Alle teamleden hebben heel goed volgens plan gereden, en Alice echt super. We gaan nu verder naar morgen en hopen het dan morgen af te maken.”

Debutante Renske Kroeze reed vandaag ook een ijzersterke cross. Met haar Jane Z reed ze foutloos rond met slechts luttele tijdfouten. Jeannette Chardon liep met Vienna tegen twee weigeringen aan, maar wist wel te finishen. Rabo Talententeamlid Jordy Wilken kwam ten val, maar mocht na onderzoek door een arts weer naar huis. Ook Tim Lips kwam met zijn tweede paard Brent ten val. Jan van Beek trok zijn paard Daimond Lancer al voor de cross terug.

Tussenstand na de dressuur en cross country Military Boekelo Enschede:
1.Stephanie Böhe (Ger) – Haytom 43,90 strafpunten
12. Alice Naber-Lozeman (Biddinghuizen)– Coral Estate Harry Belafonte 53,90
17.Elaine Pen (Voorschoten) – Dostowjeski 56,60
19. Alice Naber- Lozeman – ACSI ZamZam 57,90
21. Alice Naber -Lozeman – Coral Estate Curacao 60,50
23. Tim Lips (Breda) – Keyflow 65,70
28. Renske Kroeze (Helvoirt) – Jane Z 68,90
30. Theo van de Vendel (Den Dolder) – Zindane 71,40
62. Jeannette Chardon (Den Hoorn ZH) – Vienna 133,70
Tim Lips – Brent, uitgesloten na val
Jordy Wilken (Teuge) – Burry Spirt, uitgesloten na val
Jan van Beek (Rijsbergen) – Diamond Lancer teruggetrokken voor de cross

Tussenstand Landenteams FEI Nations Cup
1. Groot Brittannië 150,20
2. Nederland 176,20
3. Nieuw Zeeland 178,80

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, ElsbethG, GrapeshotBot, Noblesse_, shaddy82, SusanH en 19 bezoekers