Vanaf 2020 mogelijk ook leerbeperkte ruiters op Paralympics

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:09

Een beetje lullig vind ik best een understatement wb dat filmpje. :n
Een aparte categorie kan wel maar IMO moet je ze dan niet bij de fysiek invalide laten mee doen...
En die categorieën zijn toch vooral ivm hulpmiddelen en bv de onmogelijkheid om in bepaalde gangen te kunnen rijden, welke hulpmiddelen kan iemand met bv asperger gebruiken?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-10-16 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:38

antje_vip schreef:
Nou weetje, ik wil ook wel een keer aan de olympische spelen meedoen, maar ik ben nu L geklasseerd, dus komt er dan ook een categorie voor mij? "Mensen met een paard die nog in training is, en zelf niet zo heel goed kunnen rijden, maar wel graag in de kijker staan"

Dus je vindt niet zo goed kunnen rijden vergelijkbaar met een handicap?l

Schoentje: voor een niet goed werkende vinger krijg je geen grade-indeling... :?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vanaf 2020 mogelijk ook leerbeperkte ruiters op Paralympics

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:49

Ze heeft het nergens over asperger; enkel over niet zo goed kunnen rijden. Dus jouw redenering is niet de hare.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:29

webster543 schreef:
Hier moet ik schoentje gelijk geven.
De top vier in grade 4, hebben volgens mij minder beperkingen dan ik... Het is zowiezo al moeilijk in te delen, een Ierse ruite zit in grade 4 maar hij mist een been. Terwijl M.G. Zogezegd haar knie niet kan strekken. Niet echt te vergelijken... En waarom mag de Ier niet in grade 3? Omdat zijn stompje 4 cm te lang is :roll:

Ik dacht dat er voor mensen met een mentale beperking de g-sporten bestaan?

Ik denk dat ze zich de vraag moeten stellen "heeft de beperking een invloed op het rijden?"

Waarom laat je je dan niet keuren? :)
Kost je niks als je een licentie hebt. Gewoon aanvragen, opdagen en laten keuren. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:32

Jij was toch degene met het een kijkje achter de schermen bij een paralympische wedstrijd? Waar Donderwolk uitgeleend was aan een paralympische ruiter?
Vind je die ruiter haar indeling dan niet eerlijk?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vanaf 2020 mogelijk ook leerbeperkte ruiters op Paralympics

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:52

iemand die "geen snel lichaam" heeft vind je vergelijkbaar met iemand die maar 1 been heeft? Echt waar?
Als ik nog enige hoop had voor onze maatschappij dan is die met dit topic zwaar weggesmolten. :+
Hoewel ik al langer "merk" dat er werkelijk mensen zijn die het presteren om anderen hun beperkingen te benijden. Het moet prachtig zijn om zo te kunnen leven. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:03

janderegelaa schreef:
watnou1 schreef:
Mijn dochter heeft ( onbehandelbare) absence epilepsie . Volgens knhs geen grade.
Ze kan haar absences voor ongeveer n half uur onderdrukken, precies goed voor n proefje!

Zou mooi zijn als ze ook ooit in aanmerking zou kunnen komen!

Tijdens een aanval kan ze toch niet rijden? Ik lees trouwens dat het iets is dat voorkomt bij kinderen tussen 4-12 jaar. Ik weet niet of het bij jullie anders is? En anders is het over voordat de OS beginnen.

Ze kúnnen er uit groeien als het op jonge leeftijd ontstaat maar dat gebeurt lang niet altijd. Geen neuroloog zal je daar garantie op kunnen geven. Bij een vrij groot percentage is het gewoon levenslang. 3 op 4 groeit er inderdaad uit maar dan blijft er nog steeds 1 op 4 over die er levenslang mee belast zijn.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:42

Als je benen in die mate kapot zijn kom je in de huidige klasses ...... :)
Je wordt gekeurd op beperking; of dat nu is omdat de ledematen door schade onbruikbaar zijn of omdat ze verlamt zijn/geamputeerd zijn is daarin niet van belang. Het gaat om het functioneren. Wellicht kom je met kapotte heupen en knieën enz in grade IV ipv in grade III waar iemand met geamputeerde ledematen in komt. Maar ook al zijn ze kapot, je hebt wel meer "functie" in het paardrijden met kapotte ledematen als wanneer die ledematen weg zijn. Dus ook dat is weer in het kader van de functie die je nog hebt.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:15

antje_vip schreef:
Maar er word ook nergens gezegd dat mensen met of zonder handicap niet mogen sporten. Ze kunnen alleen niet meekomen in de top... En als ze dat wel kunnen, laat ze dat dan maar zien in een "reguliere" wedstrijd zoals de Olympische spelen etc.

Waarom zouden ze als er een eerlijke manier bestaat: nl mensen met beperkingen tegen elkaar.
Tis niks om te benijden hoor, de reden waarom men een grade krijgt.
Ik begrijp niet hoe je hier zo kortzichtig om kan doen. Je zou haast denken dat jij persoonlijk benadeeld wordt door dat de Paralympics bestaan.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:21

antje_vip schreef:
Ayasha: waarom moet IEDEREEN, OVERAL aan mee kunnen doen? Waarom overal dat gepamper om die tere zieltjes van tegenwoordig die om alles uit hun slof schieten? Je mag mensen niet dik noemen, zwarte piet mag niet meer, die landenattractie van de Efteling is racistisch, "echte vrouwen hebben een dikke buik/kont" quotes. Why? En dan dus die paralympics. Wie is de snelste zwemmer? En als je dat niveau niet haalt, roep maar om een subcategorie zodat je wel kan winnen: wie is de snelste zwemmer met 1 oog? Snelste zwemmer zonder zwemdiploma? Waar ligt de grens

Geef me en goede reden waarom dat een verkeerd streefdoel is? Het gaat hier niet om tere zieltjes, het gaat hier om sterke persoonlijkheden die ondanks hun beperkingen en de veroordelingen dat ze daar niks te zoeken hebben er TOCH willen staan.
Of het haalbaar is om iedereen overal aan mee te laten doen is een tweede maar ik zie niet waarom je er niet naar zou streven.
Zwarte piet moet ook blijven, echte vrouwen hoeven ook geen kont te hebben. Waarom zou je niet naar gelijkwaardigheid streven, een maatschappij waarin naar gelang zijn of haar beperkingen kan mee draaien is toch de ultieme utopie?
Waar men niet veroordeeld wordt omdat men een beperking heeft.
Op school krijgen dyslecten extra begeleiding net als ADHD'ers en ADD'ers opdat ze meer kansen hebben om mee te draaien in de maatschappij. Dat kan je toch enkel toe juichen?
Of wil je terug naar de tijd waar mensen met mentale beperkingen al dan niet aangeboren, in "tehuizen" werden weggestoken om daar misdadige behandelingen te ondergaan om "de duivel uit hen te drijven". Waar men zich moest schamen voor tekortkomingen ?
JIJ mag daar naar terug gaan maar ik wil vooruit. Naar een maatschappij waar men klaar is met dat verbergen en waar men er naar streeft om mensen die om eender welke reden beperkt zijn, ook te laten ontplooien, want ja, sport is een deel van je ontplooiing en ontwikkeling, niet slechts 'leuk' maar ook belangrijk voor je groei als persoon.
En als daar een categorie extra voor gemaakt wordt, so be it. Moeten er weer sponsers investeren, draait de economie weer een beetje meer. Ik zie geen nadelen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:35

Gem schreef:
Dat bedoel ik, avaluna. Wat is er idd nog speciaal aan de OS en PS als iedereen zijn eigen Specifieke Spelen gaat organiseren.

Overdrijven is ook een vak. Als 'iedereen' z'n eigen OS kreeg zouden er geen stadions genoeg zijn.
Zo speciaal vind ik de OS sowieso niet eigenlijk.... Wellicht ligt daar het verschil ook. Vind de OS niet specialer dan bv een WK.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Anne_vD, Fling, Hanneke_68, Kaplaars en 50 bezoekers