Nieuwe gedragscode KNHS roept weerstand op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:47

Kan iemand mij uitleggen waarom er weerstand is? Uit dit artikel haal ik niet wat er vreemd aan is. Mij lijkt het logisch dat je goed spreekt over een organisatie waar je official van bent, en dat je bij problemen bij de organisatie zelf aanklopt, in plaats van dat in het openbaar te verkondigen?



Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:49

Dankjewel voor de uitleg Fitzroy. Maar wordt er niet gedoeld op openbare kritiek?

Nieuwsredactie schreef:
Dat houdt in dat de official nog altijd 24 uur per dag official is en dus nooit een mening of persoonlijke visie in de openbaarheid mag brengen. (...) In de nieuwe Gedragscode staat nog altijd dat de KNHS-official te allen tijde ambassadeur is van de KNHS en dat hij geen negatieve zaken over de KNHS mag publiceren. Sterker nog: er wordt zelfs gesteld dat officials het moeten melden wanneer zij constateren dat er op social media zaken ontsporen."

Hieruit haal ik dat het gaat om wat je openbaar schrijft/publiceert op social media enz. Ze kunnen toch ook moeilijk controleren wat je daarnaast wel of niet vertelt op verjaardagen?
Laatst bijgewerkt door Moondust op 24-09-16 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:55

Fitzroy schreef:
Moondust, dat zou dus betekenen dat als ik als rijdend lid van de KNHS bv. nieuwe tarieven of een nieuwe winstpuntenregeling of wat dan ook afkeur me hier op Bokt of FB bv niet over uit zou mogen laten?
Gaat mij echt veel te ver.


Da's persoonlijk natuurlijk. Ik zou het niet professioneel vinden als je als official/"gezicht" van de organisatie er in het openbaar negatief over praat. Bewaar dat voor onder vier ogen of leg het inderdaad intern neer. Of besluit dat je toch niet achter de organisatie staat en er niet meer vrijwillig voor wil werken, dan kun je weer alles zeggen wat en waar je wilt. (Trouwens gewoon mijn persoonlijke mening, niet aanvallend bedoeld).

Hoe ik het vooral lees, is dat officials nog wel kritiek mogen geven, maar dat ze die aan de KNHS moeten richten en niet meteen de openbaarheid in/het www op moeten gooien.

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:30

Peetstap schreef:
josien_m_ schreef:
Maar verder vind ik het vrij normaal om als vertegenwoordiger van een lub, je netjes en weloverwogen te gedragen naar buiten toe. Ik ben als hulpverlener /docent niet anders gewend dan daar altijd rekening mee te houden, ook in mijn vrije tijd en zeker op de social media. Daar lijkt me niets vreemds aan.

Kan me helemaal vinden in jou uitgangspunt, de basis is met respect met elkaar omgaan.

Ben zelf van de wat oudere generatie, want merk wel dat men algemeen minder respectvol met elkaar omgaat.
En waar het respect ondermijnt wordt, grijpt men al snel naar het afdwingen ervan.


Dit bedoel ik precies. Je verbindt je doorlopend met een club. Ook in de uren dat je er niet voor 'werkt', hoor je erbij. 'In je eigen tijd' je negatieve mening publiceten, vind ik hetzelfde als een negatieve mening publiceren over een 'gewone' werkgever, "omdat je dan niet aan het werk bent". Doen mensen ook niet, hoop ik (of ze raken snel hun baan kwijt).

Denk dat dit niet zozeer te maken heeft met van een oudere generatie zijn. Ik ben 22 jaar en denk er precies hetzelfde over :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 85 bezoekers