Amerikaanse overheid schrapt plan om wilde paarden te doden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:21

Fenrir schreef:
Eet die beesten dan gewoon op, heb je er nog wat aan als je toch bezig bent met grond voor de veeteelt... paarden kan toch ook prima als vee?


Eens.. Er staan duizenden paarden in paddocks in de woestijn. Zonder schaduw zonder vrijheid. Wat voor leven is dat?

Belachelijk dat er een slachtverbod is. Dat raakt de mensen daar echt.


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:53

Er is nog maar weinig land dat geschikt is voor het "wilde" paard. Amerika heeft namelijk geen wilde paarden maar feral. Meeste is landbouw, stedenbouw of ongeschikt.

Paarden in de Nationale parken houden en geboortebeperking. Lijkt mij de enige optie nog helaas.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:19

BMHP, maar dat maakt ze nog niet wild of inheems.

Daarbij is het probleem dat Amerika steak wil eten en geen paarden biefstuk. Dan kunnen de cijfers nog zo mooi zijn paarden zijn ondergeschikt aan koeien.

Zelfde geldt voor de Buffalo. Daar waren miljoenen van en dat is tenminste wel een inheems dier. Echter ook in dit voorbeeld is de koe belangrijker voor de VS.

Er zijn andere oplossingen maar zolang de gemiddelde amerikaan iedere dag een halve kg koe wil eten zullen de paarden in slechte omstandigheden blijven leven helaas.


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:47

Wat grappig dat de toon in een bericht zo vreselijk bepalend is.

Ik ben het namelijk volledig met je eens! Ik eet niet eens vlees :)

Maar na meerdere bezoekjes in de VS ben ik er helaas wel van overtuigd dat die mensen niet gaan veranderen. :(

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Amerikaanse overheid schrapt plan om wilde paarden te doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:29

Ik zal zeker de link die je gedeeld hebt eens bekijken. Goede initiatieven steun ik graag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers