Willem Greve succesvol in Lanaken met Garant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Willem Greve succesvol in Lanaken met Garant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 18:16

www.knhs.nl



Een stralende Willem Greve werd vanochtend wereldkampioen bij de vijfjarige springpaarden met zijn toptalent Garant in Lanaken. In een met rijen dik publiek omringde Ratina Z-arena moesten Greve en de Warrant-zoon als laatste van start in een twintig combinaties tellende barrage en grepen zij de overwinning in 38,46 seconden.

De zestienjarige Ierse ruiter Michael Pender ging op dat moment nog aan de leiding met zijn paard Z Seven Caretina, terwijl diezelfde Michael Pender met Z Seven Canya Dance op het zilver stond. De getalenteerde Nederlandse amazone Jil Verheij – ook pas achttien jaar – stond met de hengst Agana van het Gerendal Z (Aganix du Seigneur x Topas) op dat moment spectaculair op de bronzen positie. Maar Willem Greve, die Jil Verheij geregeld traint, zette alles op alles met de excellent springende Garant (Warrant x Verdi). De voshengst sprong van begin tot eind met briljante reflexen en atletisch vermogen en met een ijzersterke rit kreeg Willem Greve het goud in handen met het fokproduct van de Gebroeders Bosch.

“Garant sprong de hele week al fantastisch en ik denk echt dat dit één van de beste jonge paarden is die ik ooit onder het zadel heb gehad. Ik heb hem in mei van dit jaar pas gekocht, dus eigenlijk is hij voor zijn leeftijd en op dit niveau nog vrij groen. Maar hij is zo'n talent!”, vertelt Willem Greve over Garant. Dit was de eerste keer dat Greve er echt voor ging in een barrage met Garant. “Ik heb hem natuurlijk vooral scholingsrondjes gegeven om hem op te leiden en voor te bereiden op de toekomst. Als ik zelf op concours was, dan nam mijn stalruiter Hessel Hoekstra hem mee naar landelijke concoursen om het kilometers te laten maken. Maar vandaag was de eerste keer dat ik het echt probeerde, vol gas.”

Uitslag WK vijfjarige springpaarden
1) Willem Greve ) Garant (v.Warrant) 0/0 38.46 sec
2) Michael Pender (IRL) Z Seven Caretina (v.Coltaire Z) 0/0 38.86 sec
3) Michael Pender (IRL) Z Seven Canya Dance (v.Can Ya Makan) 0/0 39.04 sec
4. Jil Verheij (Putten) Agana van het Gerendal Z (v.Aganix du Seigneur) 0/0 39.48 sec
7) Loewie Joppen (Maasbree) Calvara Dl Z (v.Calvaro Z) 0/0 43.46

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DeGelukkige4, Hobbyhorse, Leedebee, Spaansepony en 65 bezoekers