Paarden hebben sneller last van warm weer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:45

gekvanfleur schreef:
Mijn paard komt uit een land waar het 40 graden is en niets geen schaduw te vinden.

Maar alsnog kunnen ze hier de schuilstal in en doen we niets met ze. Soms een half uur in de avond avond Maar komende week wordt wel heel warm. Lekker rustig aan maar.


Dit mis ik eigenlijk een beetje uit het onderzoek. Zouden PRE's hier daadwerkelijk minder gevoelig voor zijn dan bijvoorbeeld ijslanders? Ik verwacht van wel, maar in welke mate? Zou het een enorm verschil zijn of een minimaal verschil?

Wel leuk dat de wiki tips erbij staan, toch altijd handig.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?


laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Paarden hebben sneller last van warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:55

Ik bedoel eigenlijk juist bij inspanning. Als ze rustig in een weiland staan zal het inderdaad wel meevallen, maar zou het veel verschillen als je een pre rijdt met 30 graden of een ijslander met 30?
Ze zeggen dat 17 minuten beweging in warm vochtig weer al genoeg zou moeten zijn om een gevaarlijk hoge hartslag te krijgen, maar ik vraag me af of dit voor alle soorten paarden en pony's zou gelden

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibstertje, Googlebot, haffiefreak, MerleSimone, Noraafjord, RuNi, Ubermetrics en 62 bezoekers