Paarden hebben sneller last van warm weer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden hebben sneller last van warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:57

Daarom lopen mijn paarden overdag niet bij een temperatuur vanaf 24 graden.Dan worden ze óf s'morgens vóór 11 uur bereden,óf s'avonds ná 7 uur.Verder worden ze helemaal met rust gelaten,geen borstelen of wat dan ook.

FB Groep Second Chance.


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden hebben sneller last van warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:01

De mijne lopen ook 24/7 buiten en hebben veel schaduw plekken van de bomen.Hier staan ze ook altijd bij warm weer.De hooiruif staat ook in de schaduw,onder de bomen.

FB Groep Second Chance.


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:51

geerke schreef:
hier in frankrijk is het nu 35 graden en een brandende zon.Iedereen is gewoon op pad met de trailer en gaat gewoon naar springwedstrijden in de bloedhitte.Het zal ze een bal intresseren dat een paard stikt van de hitte.

Die van mij staan in de schaduw onder hun afdak lekker hooi te knabbelen.Verschil moet er wezen,tussen mensen die van paarden houden om het dier zelf of mensen die ter meerdere glorie van hunzelf graag wedstrijden rijden...ook in de bloedhitte.


Juist gezegd Geerke! _/-\o_

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden hebben sneller last van warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:35

Maar zoals aankomende zaterdag,dan word het 38 graden,dan ga je toch zeker niet op wedstrijd?
En dit zijn temperaturen gemeten in de schaduw he,tel maar uit hoe warm het dan is in de zon!

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden hebben sneller last van warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:54

Vrijdag is het om 9 uur s'ochtens al 27 graden! volgens de berichten.
Mijn verzorgster zet vrijdag en zaterdag om 5 uur de wekker en gaat om 6 uur al de paarden verzorgen.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:08

En die 37 graden zijn in de schaduw.Kan je nagaan dat het zeker boven de 40 graden is in de volle zon.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:15

Love2sk8 schreef:
onze paarden lopen 24/7 buiten, wel met een stukje bos, dus veel schaduw. mijn IJslander staat altijd buiten, hoe hard het ook onweert... maar als het heel warm is staat hij altijd binnen daar is het lekker koel...

hij heeft nu nog iets een wintervacht :( denk dat ik toch vraag of mijn vriendin hem morgen wil scheren... zou dat helpen denken jullie?


Dat zal zeer zeker wel helpen lijkt me.

FB Groep Second Chance.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Cantheon, Ellen_ov, Hobbyhorse, Katyatje, kjoetie, lizy29, Lotje033, Varekaj en 55 bezoekers