Nederland tweede in landenwedstrijd dressuur Aken

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Nederland tweede in landenwedstrijd dressuur Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:00

Ik zie een paard dat constant tegen het bit aan loopt te hikken. Geen prettig gezicht, geen mooie overgangen en geen fijne passage...

Maar dat zal wel aan mij liggen...

Ik heb de andere proeven niet gezien en kan daar dus niet over oordelen maar ik vind het beeld van Totilas met Matthias niet fijn ogen, paard lijkt ook wat zuur naar mijn idee....


meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:23

bliver schreef:
meiske1577 schreef:
Ik zie een paard dat constant tegen het bit aan loopt te hikken. Geen prettig gezicht, geen mooie overgangen en geen fijne passage...

Maar dat zal wel aan mij liggen...

Ik heb de andere proeven niet gezien en kan daar dus niet over oordelen maar ik vind het beeld van Totilas met Matthias niet fijn ogen, paard lijkt ook wat zuur naar mijn idee....


Heb je weleens naar de proeven met gal gekeken? daar liep hij in de proef ook met zn oren naar achter. Overgangen moeten beter klopt! Passage is wat te open maar nog steeds bovengemiddeld goed


Ik zeg niet dat ik hem met gal beter vond ;)

CharleyT schreef:
meiske1577 schreef:
Ik zie een paard dat constant tegen het bit aan loopt te hikken. Geen prettig gezicht, geen mooie overgangen en geen fijne passage...

Maar dat zal wel aan mij liggen...

Ik heb de andere proeven niet gezien en kan daar dus niet over oordelen maar ik vind het beeld van Totilas met Matthias niet fijn ogen, paard lijkt ook wat zuur naar mijn idee....



Hebben wij dezelfde proef gezien? Ik zag een fijn gaand paard dat godzijdank het neusje op en iets voor de loodllijn had. Heel prettig, tig keer mooier dan paarden die in elkaar gevouwen, klemvast door de proef geloodst worden.


Waarschijnlijk niet dan, ik vind de aanleuning nog gewoon niet fijn, ruggebruik is niet goed en dat wordt verdoezeld door de kwaliteit van Totilas, want het is natuurlijk gewoon een fantastisch paard.
Ik heb de andere niet zien rijden dus kan daar niks over zeggen, maar ik vind dat er over het algemeen inderdaad veel te veel aan de stang gehangen wordt. Wat mij betreft mogen ze de stang en trens sowieso wel weglaten, ik zie maar heel weinig ruiters daar fijn mee rijden, zowel in de basis als in de top.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:33

bliver schreef:
@meiske ik ben dan benieuwd wat jij van parcival vind als je dit niet goed vind


Het zal wel een kwestie van smaak zijn waarschijnlijk, of beter gezegd een manier van kijken...

Ik heb Parcival nu niet gezien, maar voorheen vond ik dat ook geen fijn beeld. Voor mij ook te strak op de stang. Ook te vaak met de tong naar buiten of de mond open....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, amaniblauw, Amazonbot, Dennis, Flash111, fohadie, HarmanyL, kascar, marjolein88, SimonDesteny, sinnekinne, ttranch en 35 bezoekers