Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 10:58

http://www.horseandcountry.tv / http://www.bokt.nl


Afbeelding
Paarden en verkeer kan een lastige combinatie zijn. Foto: Lars Plougmann

Jessica Mills maakte met haar vriendin Samantha Chesters een buitenrit, toen een Audi A5 hard achter hun optrok.
Volgens Chesters bleef de auto enkele seconden achter hun rijden om vervolgens te toeteren. "De Audi reed op slechts twee meter afstand van de achterbenen van onze paarden" vertelde ze bij de hoorzitting in het Macclesfield Magistrates Court. "Jessica en ik hadden een kleine conversatie over de bestuurder van de auto waarna Jessica haar paard omdraaide en richting de auto reed."

De bestuurder van de auto, Jacob Knox, reed daarop achteruit. Maar Mills bleef hem volgen terwijl ze vertelde hoe gevaarlijk het was om te toeteren naar paarden. Toen Mills haar paard omdraaide om de buitenrit te vervolgen reed de auto met hoge snelheid langs de paarden, aldus Chester. Op dat moment gooide haar vriendin haar zweep naar de auto.

Volgens Knox - die al drie punten heeft op zijn rijbewijs omdat hij zijn telefoon heeft gebruikt tijdens het rijden - gebruikte hij zijn claxon om de ruiters op de hoogte te stellen van zijn aanwezigheid. Tevens vertelde Knox aan het hof dat de amazone hem had uitgescholden en haar paard gebruikte ter intimidatie. Hij claimt dat hij de ruiters passeerde op het moment dat er genoeg ruimte was.

Knox gaf toe dat hij niet zeker wist of het toegestaan was om te toeteren en zegt dat hij een brief heeft geschreven waarin hij zich verontschuldigt. Het hof vond Mills schuldig aan het veroorzaken van beschadigingen en heeft haar een boete gegeven van £1,500 (bijna €1800,-).

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:01

Schade door het gooien van een zweep?

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:02

Was het een stalen longeerzweep met een sloopkogel er aan of zo?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:02

Belachelijk bedrag! Ik vraag me af hoeveel schade een zweep nou kan uitrichten. Hoogstens een krasje denk ik. Belachelijke bestuurder ook..

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:02

ik heb wel eens een spiegel eraf getrapt, heb er geen spijt van, maar moest toen wel even slikken, helemaal als ik nu dat bedrag hoor

nietactief
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:03

Belachelijk dat je zo met mensen op moet gaan. :=

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:03

Inderdaad, wat kan zo'n zweepje nu voor schade veroorzaken?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:04

Het is dat ik niet met zweep rijd maar anders had ik precies hetzelfde gedaan denk ik. Sommige automobilisten gaan echt te ver. Denk dat die Knox ook prima weet dat je een auto echt wel hoort.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:04

Ik had persoonlijk liever mijn Petrie in die auto geplant, en geloof me, die is keihard :')
Erg dit hoor, was gewoon een gevalletje paardje pesten. Je ziet het zo veel..

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:04

Wat is dat voor een achterlijke uitspraak! Ik denk dat ieder 'normaal' begaafd mens weet dat paarden vluchtdieren zijn en kunnen schrikken. Een beetje staan optrekken en claxonneren bij paarden. Jongens toch, goed bezig..
Moest iemand dit doen bij mij had ik misschien wel hetzelfde gedaan!

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:05

Aso's sommige automobilisten! :( En dan nog een boete krijgen ook, omdat je een zweepje gooit.. Komt haar duur te staan.. Belachelijk!

nietactief
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-12-10

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:08

Ik vind de ruiter ook niet helemaal oke hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:10

-:(- -:(- -:(-
Ach neeeee? Wat geeft dit nou weer voor een boodschap af?
Als automobilist houd je toch rekening met 'zwakkere' weggebruikers, in plaats van je zo asociaal te gedragen. Uit pure frustratie als iemand zich zo zou gedragen, snap ik de reactie van de amazone prima. De boete is belachelijk en buiten proportie, die zweep was niet gemaakt van baksteen neem ik aan. En die asociale (voeg hier scheldwoord in) komt er gewoon mee weg, absurd.

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:10

Pittige boete voor alleen een zweep gooien! >;)

veenmosveen
Berichten: 93
Geregistreerd: 22-06-11
Woonplaats: oosthoven

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:15

tja , een geval waar er twee schuld hebben vind ik , bestuurder heeft niet te toeteren , maar het is ook niet verstandig van nadien het conflict te zoeken

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:16

Snadrem schreef:
Was het een stalen longeerzweep met een sloopkogel er aan of zo?

I came in like a horsewhip? :+

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:17

Just_Sannee schreef:
Snadrem schreef:
Was het een stalen longeerzweep met een sloopkogel er aan of zo?

I came in like a horsewhip? :+

_O-

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:18

Wat een eikel! Vind dat zo asociaal he..
Anderzijds...dit is echter wat we lezen..want als de ene dame de kans heeft om haar paard te keren en op de auto af te rijden, dan is er zeker wel een grotere afstand dan 2 meter op de achterbenen...auto maakt nl ook nog vaart (ook al is dat mssstapvoets?), zij moet draaien en dan erop afrijden (en erop afrijden is niet mogelijk als ie idd maar 2 meter achter de achterbenen reed).
Feit blijft dat het een belachelijk hoge boete is en totaal buiten proporties als een mede weg gebruiker je in gevaar brengt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:22

Ja het is een eikel. Maar je mag geen eigen rechter spelen.

Kenteken opschrijven en aangifte doen was voor deze man een groter probleem geweest.

Al kan ik me de woede wel voorstellen.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:28

Wat??? Een zweep...? -> schade...? |o
Het is wel dat je het maar van één kant hoort... Maar ik kan me voorstellen dat wanneer de bestuurder zich niet goed gedraagd, het meisje boos word en het even duidelijk wil maken dat hij dat zo niet kan maken (en dat zij miss toch iets zegt/doet wat miss niet helemaal kan). Maar ik ben ook weleens mensen tegengekomen die je gwn echt wil slaan :o . Ik kan me de meisjes goed voorstellen! (tenminste hoe ik verwacht dat het is gegaan ;)) Iig een belachelijk hoge boete!! :n
Maar het was verstandiger geweest dat ze achteraf aangifte hadden gedaan, en zo was wss de bestuurder er 'harder' voor gestraft..

liefsmarleen

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-12-11
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:30

Ik geef haar wel echt gelijk, als wij buiten rijden met de koets en er komt een auto aangeraced, slaan we ook meestal met de zweep tegen het voorruit...

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:30

Snadrem schreef:
Was het een stalen longeerzweep met een sloopkogel er aan of zo?

Haha iid! Vgm kan een zweep hoogstens een krasje veroorzaken 8)7

Whisky00

Berichten: 92
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:32

liefsmarleen schreef:
Ik geef haar wel echt gelijk, als wij buiten rijden met de koets en er komt een auto aangeraced, slaan we ook meestal met de zweep tegen het voorruit...

haha, krijg je dan ook een boete van 1800 euro?

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:37

liefsmarleen schreef:
Ik geef haar wel echt gelijk, als wij buiten rijden met de koets en er komt een auto aangeraced, slaan we ook meestal met de zweep tegen het voorruit...


Als ik uberhaupt al een auto aankomt die veel te hard rijdt steek ik mijn dressuurzweep zo ver uit dat hij wel moet afremmen omdat hij er anders niet langs kan.
Jij remmen? Ik zweepje weghalen.

Soms rij ik ook gewoon midden op de weg omdat mensen je anders niet zien en dan ga ik ook pas aan de kant als ze afgeremd hebben.

Liever dat dan hetgene wat ik laatst had.
Had op een bospad een busje achter me, maar ik kon niet aan de kant.
Gaat ie duwen, vol inhalen terwijl dat duidelijk niet ging, terwijl mijn paard net een stap naar links zette!
En dan nog durven toeteren hè. Mongool had met zijn spiegel vol mijn been geraakt.
Zo een krijgt er van mij dan wel echt een middelvinger. Sukkels.

Ik heb zelf ook een rijbewijs en ik weet hoe frustrerend het kan zijn.
Maar als het een paard is hou ik tig meter afstand en haal ik pas in als het kan.
En dan niet overdreven hard.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:40

Snadrem schreef:
Was het een stalen longeerzweep met een sloopkogel er aan of zo?

Ja? Gebruiken jullie die dan nooit? ~~}>
Dat is een stevige en onterecht boete in mijn ogen, want de bestuurder kreeg niks?