Konikpaarden te volgen in De Nieuwe Wildernis: de serie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

wolter

Berichten: 346
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:11

Cyrina schreef:
Keandra schreef:
Een collega van me heeft de film ook gezien, ik enkel de trailer (die al langer was dan 5 minuten) .
Collega van me vond het heel mooi. Ik vind het waardeloos. Dat ze eerst iets doen aan de natuur daar en ervoor zorgen voor geboortebeperking bij de grote grazers. Of er tenminste een paar grote roofdieren opzetten (wolf of zo). Dan is het pas natuur, want dan gaan die uitgemergelde paarden, koeien en herten zo lang niet afzien als hetgeen binnenkort weer gaat beginnen of al bezig is.
Vind het geen reclame zeker als je weet dat de natuur een te kleine oppervlakte heeft en er een groot hek staat (van het woordje trekdier schiet niet veel meer over hoor als ze amper kunnen trekken).

Heb mijn collega een paar links getoond met de ware toedracht (filmpje wildernix en nog een paar topics hier, want hier staan schrijnende beelden genoeg van daar) en ze was geheel van gedacht veranderd.


Ja goed idee.. laten we er een wolf neerzetten..;
De wolven krijgen jongen
De groep wordt te groot en er vormen nieuwe
Elke groep heeft zijn eigen territorium nodig
Wolf verplaatst zich buiten de Oostvaardersplassen
De wolf vreet je schaap uit de wei.

Top idee!! Niet dus.

Grote dieren eruit vangen en dan geboortebeperking tot er weer nieuwe nodig zijn. Vervolgens weer geboortebeperking.

Overigens vind ik het buiten het grote grazersbeleid wel prachtig. Er zitten echt nog wel heel veel verschillende (en ook bijzondere) volgels.



Helaas is zelfs dat niet waar, sovon onderzoek wijst uit dat veel van de vogelsoorten in snetreinvaart achteruithollen of zelfs helemaal verdwijnen.
Maar enkele soorten zijn succesvol oa de grote zilverreiger maar ook de grauwe gans.
En die grauwe gans maar ook de andere ganzen die er komen vreten zijn dus gedurende het voorjaar ook nog concurent van de grote grazers.
Dus van late herfst tot laat in het voorjaar is er te weinig vreten voor de grote grazers.
En daar heeft het heckrund het meeste last van omdat deze dieren het gras met hun tong afscheuren, en daarvoor heeft het gras een bepaalde lengte nodig.
Vandaar ook dat de runderen de laatste jaren in aantal afnemen, zij kunnen pas als laatste weer vreten krijgen.
En dat geweldige succes van de grauwe gans leid elders weer tot problemen, oa bij boeren maar ook bij schiphol waar de dieren worden geschoten of gevangen en vergast tegen hoge kosten om de vliegveiligheid te bewaken.
Maw sbb fokt grauwe ganzen om daar een paar dagen de vos uit de tv serie mee te voeden, en vervolgens mag schiphol het bedrijf duke faunabeheer tegen hoge kosten inhuren om die ganzen te doden.
Dus naast die 1500 tot 1750 dode grote grazers op jaarbasis, heeft sbb ook nog een deelvan de dode ganzen bij schiphol op haar geweten, en ook dat ieder jaar weer.
En wie mag dat betalen?

p.s. Wilt u eens wat meer info over het hoe en wat van de jacht, beheer en schadebestrijding, neem dan eens een kijkje op deze site: www.jachtargumenten.nl http://www.jachtargumenten.nl/

mvg Wolter


wolter

Berichten: 346
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:54

hafjelinger schreef:
Ik heb het ook gezien op tv en ik vond de filmbeelden ontzettend mooi. Een knap staaltje filmwerk!! Het was heel mooi om de zien hoe de dieren te werk gingen om voedsel te halen of een nest te bouwen.

Ik heb ook het 'tegenfilmpje' De Nieuwe Wildernix gezien. Dat vond ik heftig en brengt me natuurlijk ook wel een beetje aan het twijfelen wat betreft de betrouwbaarheid van de film.

Echter ben ik van mening dat zolang ik de Oostvaarderplassen niet zelf heb gezien, ik niet kan oordelen hoe het daar nu is. Bij beide filmpjes ligt het aan de maker welk beeld jij over de Oostvaarderplassen te zien krijgt, en is daarmee eigenlijk onbetrouwbaar.


De film zal best mooi zijn en prachtige beelden bevatten maar de lofuitingen over deze film claimen dat hij van BBC allure is, sorry hoor maar wat ik er van heb gezien tot nog toe [trailer en tv serie 1e deel] kan zich bij lange na niet meten met series als die met David Attenborough.

Over dat zelf zien, dat is nu juist hetgeen sbb probeert te voorkomen, we mogen wel de mooie beelden zien en het lof verhaal horen wat oa in de film word getoont, maar het creperen ,verrekken , afschieten en afvoeren proberen voor het publiek buiten beeld te houden.
Dit uiteraard om te voorkomen dat u en ik het hele verhaal horen en zien.

p.s. Wilt u eens wat meer info over het hoe en wat van de jacht, beheer en schadebestrijding, neem dan eens een kijkje op deze site: www.jachtargumenten.nl http://www.jachtargumenten.nl/

mvg Wolter

wolter

Berichten: 346
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:48

Cyrina, mss heb ik het niet goed geqoud of verwoord, maar ik doelde idd op de teruggang van de populatie aan broedvogels, sbb schermt dan wel met het scoren van enkele soorten, maar de teloorgang van vele andere soorten 'vergeet' men te vermelden.
Wat er eerder was kun je over discuseren, voor de grote grazers waren er veel rietzangers ed, nu trekken zelfs de buizerds weg omdat er gen geschikte bomen meer zijn om het nest te bouwen.
En eerder? ja eerder zwommen er haringen in de zuiderzee.

p.s. Wilt u eens wat meer info over het hoe en wat van de jacht, beheer en schadebestrijding, neem dan eens een kijkje op deze site: www.jachtargumenten.nl http://www.jachtargumenten.nl/

mvg Wolter

wolter

Berichten: 346
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:35

Knakker schreef:
er zullen best periode's zijn dat ze best honger lijden en dan vind er inderdaad een natuurlijke selectie plaats.
De beelden die ik tot nu toe gezien heb, zijn beelden van in goede conditie verkerende dieren.

Het gaat niet alleen om de paarden, maar ook de herten, de runderen, de ganzen, de vogels etc etc



Blijkbaar heb jij alleen de beelden gezien die sbb naar buiten brengt, en sluit je je ogen voor de beelden van bv 'stop het leed'.
De herten en ook vooral de runderen sterven ook de hongerrdood in de ovp
omdat er te kort aan vreten is jaarrond.
Vogels[oorten] verdwijnen blijkens rapporten, en het overschot aan grauwe ganzen word vervolgens tegen hoge kosten bij schiphol geschoten of vergast.
dit alles op kosten van de belastingbetaler:::; goed bezig sbb :(

p.s. Wilt u eens wat meer info over het hoe en wat van de jacht, beheer en schadebestrijding, neem dan eens een kijkje op deze site: www.jachtargumenten.nl http://www.jachtargumenten.nl/

mvg Wolter


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Everest, OmgiliBot en 54 bezoekers