Vorderingen in onderzoek naar CPL bij trekpaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:52

Ik ben benieuwd naar wat het onderzoek nu precies uitgeeft. Alles wat je opzoekt,niemand weet van iets


Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Vorderingen in onderzoek naar CPL bij trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:35

dat het erfelijk was wisten we eigenlijk al grotendeels. Ipv te kijken hoeveel paarden het eigenlijk hebben (euh, allemaal ...) zouden ze beter zoeken achter een oplossing.
ik heb een 17 jarige staan die het heeft, nu min of meer onder controle maar het mag zeker niet te veel meer uitbreken, en een 4 jarige die vorige zomer ook haar eerste plekjes gehad heeft ...
oplossingen zouden fijn zijn, maar als je contact op neemt met dierenartsen die er mee bezig zijn (zoals hilde decock) krijg je simpelweg geen respons.


Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Vorderingen in onderzoek naar CPL bij trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:02

volgens mij kunnen ze het met een huidafkrabsel wel zien.
heb je al eens behandeld met sarnacuran of cydectie?
typisch voor cpl (in combi met de mijten) is ook het wrijven met de benen, of als ze niks hebben om tegen te wrijven het ritmisch op de grond stampen met de achterbenen.

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Vorderingen in onderzoek naar CPL bij trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:09

Paarden met mijten hebben meestal in combi ook cpl. De cpl huid is de ideale voedingsbodem voor die mijten nl ...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Freddydeshet, GoogleAdsense, Noblesse_, Pierus, Ponylover_11, shaddy82 en 76 bezoekers