Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:13

Weet niet of het dier wel zo lastig is, of dat het allemaal een beetje teveel voor hem was.

Als 3 jarige in stegerden vond ik hem heel braaf en netjes bij de les.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:15

"Verrichtingsverslag
Charmeur is een eerlijke en betrouwbare hengst met een goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken. De stap is zuiver, goed van ruimte en zou bij momenten actiever moeten zijn. De draf is zeer goed van ruimte en gedragen. De galop is goed van ruimte en gedragen. Charmeur beweegt bergop met veel expressie. De hengst toont een zeer goede zelfhouding en heeft veel souplesse. Als dressuurpaard heeft Charmeur zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Eerlijke betrouwbare hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.
Er is een sarcoïd-achtige woekering/bultje aanwezig op de rechter borstwand.
Verwacht bevruchtend vermogen klasse: goed.
Charmeur kan het dressuurmodel verbeteren en bewegingstechniek toevoegen"

toch vreemd dat dit op wikipedia staat? Iedereen heeft het er over dat het zo'n vurige hengst is?
Ik ken het paard natuurlijk niet, was gewoon benieuwd door deze reacties en kwam dit tegen.
Ik dacht toen even; huh?
haha

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:16

Janine1990 schreef:
heidy_wilco schreef:

Wat is dat voor rare redenering?

Misschien klikt deze combinatie gewoon super. Gaat niet om de kracht oid. die erop zit, maar of ze met elkaar overweg kunnen.


Take a chillpill...
Bliver zegt toch helemaal niets verkeerd??? :roll:

Ik denk dat ze bedoelde dat het klonk zo van Madeleine rijd minder dan Emelie.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:16

leeneliefje schreef:
"Verrichtingsverslag
Charmeur is een eerlijke en betrouwbare hengst met een goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken. De stap is zuiver, goed van ruimte en zou bij momenten actiever moeten zijn. De draf is zeer goed van ruimte en gedragen. De galop is goed van ruimte en gedragen. Charmeur beweegt bergop met veel expressie. De hengst toont een zeer goede zelfhouding en heeft veel souplesse. Als dressuurpaard heeft Charmeur zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Eerlijke betrouwbare hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.
Er is een sarcoïd-achtige woekering/bultje aanwezig op de rechter borstwand.
Verwacht bevruchtend vermogen klasse: goed.
Charmeur kan het dressuurmodel verbeteren en bewegingstechniek toevoegen"

toch vreemd dat dit op wikipedia staat? Iedereen heeft het er over dat het zo'n vurige hengst is?
Ik ken het paard natuurlijk niet, was gewoon benieuwd door deze reacties en kwam dit tegen.
Ik dacht toen even; huh?
haha


Wat is hier vreemd aan? Dit is gewoon het verrichtingsrapport.
Lees die van Jazz eens. Hoeveel praatjes daar ook niet over de rondte gaan.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:17

er is toch al; lang en breed een verklaring voor geweest waarom hij lastig was in Verden. Verden heeft ie zich altijd erg goed laten zien op de eerste keer in den bosch na maar ja toen was ie volgens mij nog drie of net aan vier. Verder loopt hij qua leeftijd nog altijd prima op schema. Ik denk echt dat emmelie gewoon veel te veel paarden heeft om te rijden. Ze heeft toch ook bijv eos utopia elders ondergebracht en zo nog wel meer. Dit paard is van Witte dus logisch dat hij daar blijft

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:17

Charmeur was toen 3 tijdens het verrichtingsrapport, nu is hij 6 en wordt 7. Hij heeft al heel wat gedekt en sommige worden daar nou niet bepaald braver van.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:17

Amiigo schreef:
Ik denk dat ze bedoelde dat het klonk zo van Madeleine rijd minder dan Emelie.


Dan moet ze even verder lezen en kijken waar Bliver op reageerde. Lijkt me behoorlijk duidelijk.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:19

Janine1990 schreef:
leeneliefje schreef:
"Verrichtingsverslag
Charmeur is een eerlijke en betrouwbare hengst met een goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken. De stap is zuiver, goed van ruimte en zou bij momenten actiever moeten zijn. De draf is zeer goed van ruimte en gedragen. De galop is goed van ruimte en gedragen. Charmeur beweegt bergop met veel expressie. De hengst toont een zeer goede zelfhouding en heeft veel souplesse. Als dressuurpaard heeft Charmeur zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Eerlijke betrouwbare hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.
Er is een sarcoïd-achtige woekering/bultje aanwezig op de rechter borstwand.
Verwacht bevruchtend vermogen klasse: goed.
Charmeur kan het dressuurmodel verbeteren en bewegingstechniek toevoegen"

toch vreemd dat dit op wikipedia staat? Iedereen heeft het er over dat het zo'n vurige hengst is?
Ik ken het paard natuurlijk niet, was gewoon benieuwd door deze reacties en kwam dit tegen.
Ik dacht toen even; huh?
haha


Wat is hier vreemd aan? Dit is gewoon het verrichtingsrapport.
Lees die van Jazz eens. Hoeveel praatjes daar ook niet over de rondte gaan.


het viel me gewoon op dat het niet strookt met de reacties in dit topic, vroeg me af hoe dat dan kwam.
maar zie al in een reactie dat dit rapport best oud is

was gewoon benieuwd hoor, niks aanvallends.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:21

setteke schreef:
Charmeur was toen 3 tijdens het verrichtingsrapport, nu is hij 6 en wordt 7. Hij heeft al heel wat gedekt en sommige worden daar nou niet bepaald braver van.

Mijn gedachte :j

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:23

Madeleine rijd helemaal niet veel minder dan emmelie en dat bedoelde ik ook helemaal niet. ik denk dat de hengst prima op zn plek is daar!!!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:25

leeneliefje schreef:
het viel me gewoon op dat het niet strookt met de reacties in dit topic, vroeg me af hoe dat dan kwam.
maar zie al in een reactie dat dit rapport best oud is

was gewoon benieuwd hoor, niks aanvallends.


Weetje, je kan het beste gewoon aan de betreffende amazone (ongeacht welke hengst het over zou gaan) vragen wat voor paard het nu uiteindelijk is. Lezen in interviews etc.

Neem nu de praatjes over Jazz. Negen van de tien keer gaat het om een ruiter/amazone die lang niet vaardig genoeg is om met een bepaald slag paard om te gaan. Of over praatjes van de kant over een slecht moment.

En wat betreft die vurigheid... Je moet je wel bedenken dat de meeste hengsten veel getoond worden tijdens het dekseizoen. Dus dagelijks springen en wekelijks soms wel twee of drie keer naar een andere show.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:47

Ik ken Charmeur al van jong af aan aangezien hij van mijn baas is! Hij heeft een karakter van goud, zo eerlijk en meewerkend!!
Ik wist al een tijd dat Madeleine hem reed en dat gaat erg goed volgens mijn baas! Na Verden heeft hij even rust gehad en daarna is Madeleine hem gaan rijden, het klikt erg goed tot nu toe! ;)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:15

Mooi zo magootie :)

Ik kijk erna uit om ze in de ring te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:35

fokfanaat schreef:
Weet niet of het dier wel zo lastig is, of dat het allemaal een beetje teveel voor hem was.

Als 3 jarige in stegerden vond ik hem heel braaf en netjes bij de les.


Ja klopt.
Heel veel dekken, veel shows, hengstencompetitie...

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:57

Janine1990 schreef:
Ashley5760 schreef:
Ik ben heel benieuwd
Nooit speciaal weg geweest van madeleine.

Maar als ik de enorme verbetering van cachet zie in 2/3 jaar onder deze amazone, kijk ik ernaar uit hoe charmeur het bij haar ga doen.! :)


Klokje horen luiden?? :')



Haha nee is inderdaad vd kemenade :'), blijft lastig die 2 uit elkaar houden. Dan heb ik niks gezegd :+ maar iig hopen dat hij weer in de ring komt, blijft gaaf beest haha.
En dat cachet verhaal vond ik indd alleen beetje offtopic met dit :+

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:35

Suzanne F. schreef:
s0173957 schreef:
Buiten Johnson en Varnoldi denk ik niet dat die nog niet-Glock paarden rijdt...

Johnson rijdt hij al zo lang en Varnoldi is hij mede-eigenaar van...


Heb ik iets gemist? Ik ken onder HP geen Varnoldi. Die is van Snoeppig hier op bokt.

Schrok al :+
Varnoldi hoort bij snoeppig!

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:31

K heb gedekt met charmeur.
En ben hier heel blij mee, imo.is Madeleine een hele fijne amazone

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:34

Rambobo schreef:
K heb gedekt met charmeur.
En ben hier heel blij mee, imo.is Madeleine een hele fijne amazone

Dat is een bijzondere keus.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:39

Anoeska27 schreef:
Rambobo schreef:
K heb gedekt met charmeur.
En ben hier heel blij mee, imo.is Madeleine een hele fijne amazone

Dat is een bijzondere keus.

Vind ik ook? Charmeur is een florencio x jazz maar je merrie is ook een jazz?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:40

Ik ben niet tegen lijnenteelt, maar dit is Jazz 2x wel heel dichtbij. Daar zou ik me niet aan durven wagen.

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:01

LiesbethDW schreef:
Op de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in 2013 werd hij teruggetrokken uit de competitie, omdat hij tijdens de voorronde verschillende keren steigerde.



Ik vraag me af welke bron je hiervoor hebt gebruikt en waar je die vandaan hebt..
Beetje vreemd, aangezien dat niet de reden is dat hij is teruggetrokken..

Verder is het denk ik wel goed voor Charmeur, Madeleine is wel goed met pittige, jonge paarden! Ik vind dat ze het met Wynton ook aardig doet als je die een paar jaar terug zag!! Ik wens ze in ieder geval veel succes toe in de toekomst en zie ze graag snel in de ring verschijnen! :D

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:34

Hij steigerde niet echt nee, maar het gedrag dat hij vertoonde heeft er wel voor gezorgd dat hij daar niet meer gestart werd.

De oorzaak stout/pijn/overvraagd weet ik verder ook niet. Dat zal de toekomst uitwijzen ;)

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:39

Mosh schreef:
Hij steigerde niet echt nee, maar het gedrag dat hij vertoonde heeft er wel voor gezorgd dat hij daar niet meer gestart werd.

De oorzaak stout/pijn/overvraagd weet ik verder ook niet. Dat zal de toekomst uitwijzen ;)



Nou hij steigerde reeel hoog in de ring en meerdere keer achter elkaar. Verklaring die emmelie en de eigenaar gaf was dat er iets niet lekker zat in zn rug en dat hij niet rechtsom wilde en daarom in verzet kwam. Dat was ook de reden van terugtrekking.

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:48

magootie schreef:
Ik ken Charmeur al van jong af aan aangezien hij van mijn baas is! Hij heeft een karakter van goud, zo eerlijk en meewerkend!!
Ik wist al een tijd dat Madeleine hem reed en dat gaat erg goed volgens mijn baas! Na Verden heeft hij even rust gehad en daarna is Madeleine hem gaan rijden, het klikt erg goed tot nu toe! ;)



werk jij voor Nico Witte Magootie?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:07

Het lijkt me heel leuk en ik vind het wel leuk om te horen, nouja ik denk het, dat ze hem ook echt in de sport willen gaan uitbrengen, dat lijkt me wel leuk.

Maar toen ik eerder een keer reageerde over Charmeur volgens mij nog voor het wk jonge paarden zei iemand mij ook al dat hij helemaal tekeer ging in de losrij ring, naja ik ben er niet bij geweest dus ik weet het niet.

blijft een prachtig paard!