Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Moderators: Warboel, Dani, Polly, Murthul, Berdien, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:21

Ashley5760 schreef:
Ik ben heel benieuwd
Nooit speciaal weg geweest van madeleine.

Maar als ik de enorme verbetering van cachet zie in 2/3 jaar onder deze amazone, kijk ik ernaar uit hoe charmeur het bij haar ga doen.! :)

Klokje horen luiden?? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:45

bliver schreef:
Misschien heeft het niks met het gedrag van het paard te maken want emmelie kan ook goed met apache overweg en die was misschien nog wel moeilijker. Emmelie heeft weet ik hoeveel paarden staan en madeleine een stuk minder misschien is het simpel tijdgebrek en is charmeur een hengst die ze langer willen aanhouden vandaar madeleine.

Dat was ook mijn gedachte idd... De laatste verrichting is pas afgelopen, morgen beginnen de eerste bezichtigingen. Dus Emmelie zal vast alweer een hoop jonge hengsten op stal krijgen.

Aan de andere kant. Door het optreden in Verden vind ik het niet heel raar dat dergelijke praatjes de wereld in komen. Alleen heeft Madeleine een jong kindje en zou het me verbazen dat haar moeder-zijn anders werkt dan bij de meeste vrouwen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:11

heidy_wilco schreef:
bliver schreef:
tuurlijk maar als hij echt te lastig is voor emmelie dan kan madeleine er ook niet mee overweg en dan had ie indd wel bij een ruiter zoals HP gestaan die handig is met manse hengsten. Al valt HP zelf af aangezien ze van Glock geen andere hengsten mogen rijden. Zie ook Jack sparrow en edward als voorbeeld.

Wat is dat voor rare redenering?

Misschien klikt deze combinatie gewoon super. Gaat niet om de kracht oid. die erop zit, maar of ze met elkaar overweg kunnen.

Take a chillpill...
Bliver zegt toch helemaal niets verkeerd??? :roll:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:16

leeneliefje schreef:
"Verrichtingsverslag
Charmeur is een eerlijke en betrouwbare hengst met een goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken. De stap is zuiver, goed van ruimte en zou bij momenten actiever moeten zijn. De draf is zeer goed van ruimte en gedragen. De galop is goed van ruimte en gedragen. Charmeur beweegt bergop met veel expressie. De hengst toont een zeer goede zelfhouding en heeft veel souplesse. Als dressuurpaard heeft Charmeur zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Eerlijke betrouwbare hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.
Er is een sarcoïd-achtige woekering/bultje aanwezig op de rechter borstwand.
Verwacht bevruchtend vermogen klasse: goed.
Charmeur kan het dressuurmodel verbeteren en bewegingstechniek toevoegen"

toch vreemd dat dit op wikipedia staat? Iedereen heeft het er over dat het zo'n vurige hengst is?
Ik ken het paard natuurlijk niet, was gewoon benieuwd door deze reacties en kwam dit tegen.
Ik dacht toen even; huh?
haha

Wat is hier vreemd aan? Dit is gewoon het verrichtingsrapport.
Lees die van Jazz eens. Hoeveel praatjes daar ook niet over de rondte gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:17

Amiigo schreef:
Ik denk dat ze bedoelde dat het klonk zo van Madeleine rijd minder dan Emelie.

Dan moet ze even verder lezen en kijken waar Bliver op reageerde. Lijkt me behoorlijk duidelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:25

leeneliefje schreef:
het viel me gewoon op dat het niet strookt met de reacties in dit topic, vroeg me af hoe dat dan kwam.
maar zie al in een reactie dat dit rapport best oud is

was gewoon benieuwd hoor, niks aanvallends.

Weetje, je kan het beste gewoon aan de betreffende amazone (ongeacht welke hengst het over zou gaan) vragen wat voor paard het nu uiteindelijk is. Lezen in interviews etc.

Neem nu de praatjes over Jazz. Negen van de tien keer gaat het om een ruiter/amazone die lang niet vaardig genoeg is om met een bepaald slag paard om te gaan. Of over praatjes van de kant over een slecht moment.

En wat betreft die vurigheid... Je moet je wel bedenken dat de meeste hengsten veel getoond worden tijdens het dekseizoen. Dus dagelijks springen en wekelijks soms wel twee of drie keer naar een andere show.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie