Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:21

Ik kan vertellen dat alle ponys/paarden hebben een nieuw goed huisje gekregen :o ! Sommige zijn naar andere maneges/stallen en andere zijn gekocht door klanten :)

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡



rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:16

Sipko heeft sowieso 2 meegenomen die bij hem weg kwamen en nog niet waren afbetaald.
En olga blondie en sissi zijn ook naar hem toe gegaan.
wij hebben hele goede ervaringen met sipko, dus ja voor ons is dat een goed huis :)

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:17

troi schreef:
Super! Komt er eigenlijk een nieuwe manege op deze locatie?


Ik zou het niet durven zeggen, ga er maar niet vanuit...

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:49

Haar eigen paarden zijnook verkocht, de jonge zwarte was bij een trainingsstal, die is verkocht via sipko als het goed is, en haar wedstrijd paard is ook verkocht.
Gerdien heeft een super goed huisje bij een pensionklant van hcb.

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:53

Destination schreef:
rekalo schreef:
Sipko heeft sowieso 2 meegenomen die bij hem weg kwamen en nog niet waren afbetaald.
En olga blondie en sissi zijn ook naar hem toe gegaan.
wij hebben hele goede ervaringen met sipko, dus ja voor ons is dat een goed huis :)

Blondie was vroeger Edna toch? Dat dat oude beestje nog ergens anders heen moet :n

Blondie was edna inderdaad, ja jammer genoeg moet ze nog weer ergens anders heen, lief omaatje dat ze is,

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:49

Cerera schreef:
Die 2 die Sipko meegenomen heeft, dat was al voordat het faillissement officieel was uitgesproken, maandag of dinsdag is Sipko geweest met trailer om die 2 op te halen, dinsdag was het afscheid voor klanten en woensdag de uitspraak, hoop voor ze dat dat geen staartje gaat krijgen en onder fraude valt... En goed tehuis, tja, bij Sipko hebben ze het niet slecht, maar die gaat ze echt niet houden, en die gaat ook echt niet checken of ze het goed krijgen bij de volgende. Dus om dan de mededeling te doen dat ze allemaal een goed huis hebben, maar in feite gewoon bij een handelaar staan, tja...

Ik had interesse in Dolce, maar er nog geen werk van gemaakt omdat ik niet had verwacht dat het zo snel zou gaan (Alle paarden binnen een week weg en rood wit lint om het terrein is niet de gebruikelijke gang van zaken) en er nog niet veel duidelijk was bij de curator. Helaas te laat dus.

Ik hoorde trouwens gisteren dat er 2 kandidaten bezig zijn met de curator (beide afzonderlijk van elkaar) om het bedrijf over te nemen en het manege te houden. (1 van de 2 is geen onbekende in de regio trouwens) Maar er zijn hiervoor al 4 personen geweest, die ook hebben onderhandeld met de curator en er niet met hem uit konden komen. Interesse is er dus zeker wel voor! En ook voor een manegebedrijf op die locatie, maar er lijken nogal wat haken en ogen aan te zitten. Rustig afwachten dus...

Waar ik wél benieuwd naar ben, is wat er met hun privepaarden (Champ etc) is gebeurd. Zijn zij in zoverre failliet dat die ook worden meegenomen in het faillissement? Of mag ze die houden?


Sipko is smaandags geweest, omdat de 2 paarden die hij weer op heeft gehaald, officeel nog van hem waren. Ze waren nog niet afbetaald, anders zouden ze ook in het faillissement zouden komen. Die maandagavond heeft iedereen ook afscheid kunnen nemen, en dinsdags zijn de linten er omheen gekomen.
Haar eigen paarden zijn ook meegenomem in het faillissement/ zijn ook verkocht. :o

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:16

Olga heeft ook een nieuw huisje!
Ze staat nu bij manege de oude held in Groningen, als goed is heet ze nu 'Haf'

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:11

Narona mag indd alleen op buitenrit galoperen, omdat ze in de bak ( vooral de bochten) er moeite mee heeft. Ze is dus ook al in de galop omgevallen in de bak volgens mij..
Ik reed altijd buitenritten op Narona, ze is echt super leuk dan! En dan op rechte stukken kun je haar lekker laten gaan in galop, en dan gaat ze best nog hard. Ze is voor haar tijd bij de paardenhoeve ook gebruikt als buitenritpaard, en dan liep ze soms buitenritten van meer dan 5 uur, dus daar heeft ze altijd veel plezier in! En bijten deed ze altijd al tijdens aansingelen haha...

Verder inderdaad super om te zien dat alle paardjes een fijn huis hebben :-) !

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:15

mautje13 schreef:
kirrepir schreef:
Ja had ik gezien op facebook idd dat Kebse is overleden.. Zippy inmiddels ook hoorde ik gisteren ivm met hoefkatrol aan meerdere benen.
Ik wist trouwens niet dat Quenta en Blossom ook naar Sipko waren gegaan..

Ah Jack/Sjaak, dat was ook zon leuke beestje :)

Weten de mensen hier misschien ook waar Chica, Prins, Olette, Twister, Buddy en Speedy heen zijn gegaan? Die staan ook niet meer bij Sipko?
Of hoe het met Karola, Weesje en Iris is?[/
Wat zielig voor zippy, jack super lief beestje, ja quinta en blossomzijn naar sipko gegaan ik ben echt benieuwd waar quinta is want het was de laatste tijd echt mijn lievelings beestje quote]



Quenta is niet naar Sipko hoor ;-), die heeft meteen erna al een fijn stalletje gekregen.. maar eigenlijk weet bijna niemand precies waar.. Maar niet bij Sipko in elk geval...
Blossom is meteen de week na dat ze bij Sipko is gekomen ( +/- half jaar voor het faillissement) meteen gekocht door een werknemer van Sipko :-)

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:19

mandy77 schreef:
Bedankt voor de info over Narona! Iemand nog oude foto's van Narona??


Ik heb je een pb gestuurd :D

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:03

W_Empress schreef:
Wat een vaag verhaal hierboven 8\

Even reageren op wat van de laatste reacties hierboven :P
Blondie heette idd op de Dollard al Blondie. Kwam ze daarvoor niet van de Reiderhoeve in Finsterwolde (samen met de andere fjord die hierboven genoemd wordt)? Daar heette ze volgens mij nog wel Edna, dus dan zou ze op de Dollard Blondie geworden zijn. :j En heeft ze ook niet op de ponyclub gestaan?

Vele paarden en pony's zijn er al niet meer lees ik... Triest...

Wat is er destijds met Nellie gebeurd?
Van Santana weet ik waar ze gebleven is, helaas niet of alles nog steeds goed met haar is.
En ik ben ook vreselijk nieuwsgierig waar lieve kleine Twister gebleven is. Heb weken geprobeerd Sipko te bellen toen, maar er werd geen enkele keer opgenomen... En Olga, had een super afstamming voor de fokkerij. Jammer dat er niet naar een baasje in die richting is gezocht.

Ik kan me idd ook niet voorstellen dat Olette onverkoopbaar zou zijn. Hoe oud zou die geweest zijn? Volgens mij was ze 5-7 toen ze op de manege kwam. Dat was in 2000/2001? Dan zou ze in het minste geval nu 21 jaar zijn. Tja, als je zo gaat rekenen...
Prachtig, machtig paard, heb het altijd jammer gevonden dat ze onder het zadel gebruikt werd. Maar had ze de laatste tijd ook niet iets met haar schoft?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JRQKLYt96Ig[/youtube]

De manege in Vledderveen is trouwens weer te koop. Kan er weer naar de paarden die daarheen zijn gegaan, gezocht worden...

Nog even terugkomende op het berichtje van mautje13.
Waar heb je het nou precies over? Wie heeft ingebroken op HCB? Het lijkt nu namelijk alsof je suggereerd dat Jennifer etc dat gedaan zouden hebben? En wie zouden er thuis geweest moeten zijn tijdens die pogingen tot inbraak? Voor zover ik weet, heeft er niemand meer gewoond sinds het faillisement (Staat nog gewoon te koop voor een kleine 3,5 ton). Er gingen wel geruchten over een zwerver in het stookhok, maar het lijkt me toch stug dat dat als "iemand thuis" bestempeld wordt. :+



Welke manege in Vledderveen staat te koop dan?
De stal waar de 3 ponys van HCB heen zijn gegaan lijkt me namelijk nog al stug. Ik heb namelijk regelmatig contact met hun omdat mijn oude verzorgpony daar staat. Die stal draait super! En Lotus, Elsa en Helma hebben een super goed huisje daar!


En over het bericht dat er was ingebroken,
Toen der tijd woonden inderdaad de ouders van Jennifer daar nog, om kraak en dergelijke te voorkomen.

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:08

Romary schreef:
[ Afbeelding ]
Dolce eind september. Het gaat goed met dr :) :j



Ohh wat super leuk!
was stiekem als best benieuwd hoe het nu met Dolce ging. Leuk dat ze een goed plekje heeft gevonden!

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jorex, Miran en 18 bezoekers