Exposition Boy en Dayano winnen President Dressage Cup 2013

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Exposition Boy en Dayano winnen President Dressage Cup 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 23:15

* http://www.bokt.nl


Afbeelding
Carola Kulik-Paauwe met Exposition Boy (v. Spielberg).
Foto: http://www.focussed.nl

Afgelopen zondag werd op Manege Chardon de President Dressage Cup verreden, een wedstrijd voor jong paardentalent. In totaal werden meer dan 50 vier- en vijfjarigen voorgereden en beoordeeld door juryleden Ine van Deurzen en Jacques Verkerk.

Bij de vierjarigen werd de bruine hengst Exposition Boy (Spielberg x Obelisk) de winnaar. Hij werd door de juryleden beoordeeld met 90 punten, waarbij hij zelfs een 9,5 kreeg voor zijn draf. Jacques Verkerk licht toe: "Hij heeft veel balans, kan makkelijk schakelen en pakt super aan.".

Hij werd gereden door amazone Carola Kulik-Paauwe. Zij vertelt over hem: "Exposition Boy voelt altijd super aan met het rijden. Hij heeft echt een gouden karakter, is soepel en atletisch in zijn lijf en op wedstrijd doet hij altijd nog extra zijn best.".

Op de vraag hoe ze zichzelf en de jonge hengst voorbereidt op een wedstrijd antwoordt zij: "Voor mezelf is het belangrijk dat ik me goed kan focussen op mijzelf en de proef. Wat betreft de jonge paarden probeer ik ze zo ontspannen mogelijk voor te stellen, zodat ze met vertrouwen en een goed gevoel de ring in komen. "

De top drie paarden werden overgereden door amazone Kirsten Brouwer. Zij beoordeelden de finalisten op het rijgevoel. Brouwer gaf de Spielberg zoon zelfs een 9,5, waardoor hij met kop en schouders uitstak boven de concurrentie.

Op de vraag of Kulik-Paauwe de bruine hengst verder in sport zou willen uitbrengen, antwoordt zij: "Volmondig ja! Maar, we moeten wel realistisch blijven. Er is veel vraag naar zo'n fijn en talentvol paard, en het is immers niet het enige paard wat wij hier hebben staan op stal. Ik hoop altijd nog dat er zich nog een sponsor meldt en er de mogelijkheid is om hem te kunnen aanhouden en verder door te trainen. Exposition Boy is voor mij echt een once in a lifetime paard."
Over de toekomst vertelt zij: "Ik zelf wil me door blijven ontwikkelen, en wat Boy betreft zal hij zeker ver gaan komen. De vraag is alleen met wie, ik hoop dat hij voorlopig nog bij ons op stal zal staan, want ik geniet iedere dag van hem!".

Bij de vijfjarigen won Dayano (Jazz x Kasparow), gereden door amazone Danielle van Mierlo. Jurylid Verkerk vertelt over deze zwarte ruin: "Dit paard gaf een heel sympathiek beeld en draaft lichtvoetig, gedragen en met een erg mooi voorbeengebruik".

Klik hier voor een foto van Dayano.

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Exposition Boy en Dayano winnen President Dressage Cup 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:40

Wat gaaf! Je hoort wel steeds vaker dat Spielberg nakomelingen het goed doen in de jonge paarden wedstrijden! Leuk!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Exposition Boy en Dayano winnen President Dressage Cup 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:42

Zo, die Boy is wel een heel gaaf paard, hoop voor de amazone dat ze hem nog een poos kan rijden maar met dit soort resultaten zal het me niet verbazen als hij heel snel weg is.

FleurMayx
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-10-13

Re: Exposition Boy en Dayano winnen President Dressage Cup 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:08

Wat gaaf!!!!
dat paard is half van een manege voor eigen ponys en paarden waar ik rij
dat paard is bij stal ten bosch (zo heet de stal waar ie nog meer van is) gefokt. laats was daar een clinic en toen kreeg ik les van Carola (mevrouw op het paard mede eigenaar) dat was heel gaaf en toen hebben we exposition boy ook gezien en ik heb hem ook geaaid wat een knapperd en wat cool dat ik hem in het echt heb gezien Xxx