Oldenburger kampioenshengst 2007 Sieger Hit geruind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Oldenburger kampioenshengst 2007 Sieger Hit geruind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:07

http://www.eurodressage.com / http://www.bokt.nl


Sieger Hit, de kampioen van de Oldenburger hengstenkeuring 2007 is zes weken geleden gecastreerd. De achtjarige Sandro Hit x Donnerhall nakomeling wordt voorbereid voor het FEI niveau in Duitsland.

De Deense hengstenhouder Jens Peter Aggesen kocht de bruine hengst op 2,5 jarige leeftijd op de veiling in Vechta voor 340.000 euro. De jonge hengst, die als vaderdier nooit indruk maakte, stond aanvankelijk ter dekking bij het dekstation WM in Duitsland, maar werd niet veel later in training gezet bij Andreas Helgstrand in Denemarken.

In 2011 maakte de hengst een winnende indruk in de zadeltest tijdens de Deense Warmbloed hengstenkeuring, maar toen Aggessen zijn samenwerking met Andreas Helgstrand in 2012 beƫindigde, verhuisde hij het paard terug naar Duitsland.

Sieger Hit is nu in training bij Hartwig Burfeind in Noord Duitsland en is geruind.
Burfeind's assistent trainer Juliane Brunkhorst brengt hem sinds mei uit, in de Prix St. George klasse.

Twee jaar geleden verkocht Aggesssen zijn hengst Wilkens naar Charlotte Jorst in de Verenigde Staten. Hij is nog steeds mede-eigenaar, samen met Helgstrand, van de Hannoveraanse hengst Belstaff (Brentano II x De Niro) en van Dark Night (Don Crusador x Cheenook).

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Oldenburger kampioenshengst 2007 Sieger Hit geruind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:27

Das een duur grapje geweest om hem dan alsnog te laten ruinen. Zul je natuurlijk net zien dat hij het straks wel goed doet in de sport en dan hadden ze hem graag als hengst gezien, oeps.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:29

Hormonen kunnen een dier aardig in de weg gaan zitten. Ik denk dat - als hij als ruin het goed gaat doen - ze er meer geld mee kunnen verdienen dan met de dekkingen die ze eventueel hadden kunnen verkopen. En bekijk het eens zo: degenen die nu wel een nakomeling van hem hebben gaan heel blij zijn als hij het ineens heel goed gaat doen :D

GabberGill

Berichten: 5722
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Oldenburger kampioenshengst 2007 Sieger Hit geruind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:21

Dat denk ik ook. Over deze actie is vast goed nagedacht en ik denk dat het alleen maar mooier kan uitkomen voor de hengst zelf! Ik ben benieuwd hoe hij nu in de sport gaat presteren!

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Oldenburger kampioenshengst 2007 Sieger Hit geruind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:25

Er zullen ook nog wel een paar rietjes in 't vat zitten!