Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31223
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 00:06

*www.bokt.nl


Afbeelding
De winnaars van 2013! Damarae Asya Ddu en LD Live Laugh Lola

Het zit er weer op, de stemmen zijn geteld en er is weer massaal gestemd dit jaar! Bedankt allemaal!
In totaal zijn er 3716 geldige stemmen uitgebracht.
Bij de hengstveulens mochten 1648 stemmen verdeeld worden en bij de merrieveulens waren dit maar liefst 2068 stemmen!


Bij de hengstveulens werd al snel duidelijk wie op plaatst 1 af stevende. Zijn voorsprong werd gestaag uitgebouwd en eigenlijk was hij het ook aan zijn stand verplicht, door zijn beroemde zus die vorig jaar gouden merrieveulen was :)
Met 327 stemmen is Gouden Bokt Hengstveulen 2013 geworden: Damarae Asya Ddu van Muzefee!
Zilveren hengstveulen is Sir Aslan of the Whispering_Spirit van _Patrick_ , hij behaalde 208 stemmen.
En met een totaal van 135 stemmen is het Bronzen hengstveulen Illuminati van Tooske.


De strijd bij de merrieveulens bleef van begin tot eind erg spannend.
Lange tijd zaten de uiteindelijke nummers 1 en 3 heel dicht bij elkaar in de buurt, tot op een paar stemmen waren ze elkaar genaderd, toen er een eindsprint kwam voor LD Live Laugh Lola van __Lauraa, met 317 stemmen is zij Gouden Bokt merrieveulen 2013 geworden!
Maar daarmee was de top 3 nog niet beslist: in de laatste pagina's kwam er nog een nieuwe nummer twee, Zilveren merrieveulen is geworden: Sublime’s Fiore CR van Cynthia82, met 273 stemmen.
Met 270 stemmen is de titel Bronzen merrieveulen voor Fay van _Inge.



De top 3 in plaatjes:

Gouden Hengstveulen 2013
Afbeelding
Damarae Asya Ddu – Muzefee


Zilveren Hengstveulen 2013
Afbeelding
Sir Aslan of the Whispering-Spirit - _Patrick_


Bronzen Hengstveulen 2013
Afbeelding
Illuminati – Tooske



Gouden Merrieveulen 2013
Afbeelding
LD Live Laugh Lola - __Lauraa


Zilveren Merrieveulen 2013
Afbeelding
Sublime’s Fiore CR – Cynthia82

Bronzen Merrieveulen 2013
Afbeelding
Fay - _Inge


Naast deze winnaars feliciteren we ook alle andere deelnemers met hun prachtige veulentjes, want het zijn natuurlijk allemaal kanjers!

De volledige uitslag vind je hieronder:

Hengstveulens

Damarae Asya Ddu - Muzefee 327
Sir Aslan of the Whispering-Spirit - _Patrick_ 208
Illuminati – Tooske 135
Charlie Knoxx - Yellomofoon 105
SKS Wynns Legacy Nikan – sandra3235 103
Dreamcatchers Ali Baba – flyer 94
Dio – lyanne_sanne 71
Gino Alano - MarjoleinS 55
Painted Twice- Robijntjah 40
Stormchaser – Roos_Doos 37
Indiana Jones – lovesal 36
Oostdijk’s D. Royal Nijinski – abba 33
TH’s Special Freckles – Maydine 32
DS Lord Elrond – Fiorenza 30
Diamond Valroy Bach – Rhyddid 25
Bak’aar- Woogy 23
Galinero - _Marjolein 23
Nashville – jitskevs 21
S.A. Na’ïl Ibn Tawfiq – ShamalArabs 21
Vince - Happinez 21
Prins Aladdin - SaraViavia 20
Maro's Light It Up like Dynamite – Dustinlover 19
Milo – Aniekepiek 19
Talako - Baileysdream 18
Jopie – LiefsteIwan 16
Murrie - puttertje 13
SND Goody Two Shoes - knolselder 12
Destiny’s Royalty – Chary_xX 11
Picasso's Ici çe moi - AniiQue 10
Gallantino van het Yentlehof - Ziekielove 9
Mini - PatriciaV 7
Dandy – jolandje 6
Ferrari – Fvbb 6
Incredibly Hot - Vitaquilla 6
Dyranka Cupido - lailapri 5
HD’s Charming Giedo – stal_HD 5
Zinedine Crossland Horses - bontesok 5
Make My Day - xoxsannexox 4
Iggy - cathyenbeau 3
Isaiah Arlando – miekxlady97 3
Winking Eye - Adisja 3
Pablo - ffnessence 2
For Big Money Only - nienh 0
Joema - stalmilagro 0


Merrieveulens

LD Live Laugh Lola - __Lauraa 317
Sublime’s Fiore CR – Cynthia82 273
Fay - _Inge 270
Golden Nina – Faline 130
Supernova Mountain Trooper - CrazyCat 95
Mayflower – Mariska_28 84
Imagine Axioma – Donja 72
Diva de l’Amour - Joowtje 58
Corvette van ’t Heideveld – cp112 54
TR Lil Queen of Hearts – jody87 48
S.A. Mishkaljiyah - Aleeneh 45
Maria – Likemaaike 41
Jip – Alfi2010 35
Khaleesi – draaakje 31
Idunn WFTM - Cheytjuh 30
Vanety TC - Chantalll 29
Rheanna - frenia 28
Fay – NibbitLotus 27
SKS Wynns Legacy Kimani – sandra3235 26
Jinera – XxDiandraxX 22
Parnasse’s Fierté et L’Amour de Fantille – mijnlieverd 21
Doroata - Annikab 20
Finyx - JamieC 20
Ienimieni of Esbi - Beber 20
Nuance d’Amour - Cyta 20
Isabella van ’t Gotten – l0esje21 19
Leybucht’s Stina - Cemlys 19
SKS Wynns Legacy Niabi - oedsje 19
TH’s Exclusive Cayenne – Maydine 19
Infinity – kim_rooi 18
Princesa de Capg – Capgke 18
Freedom (NL) Pumpkin - Rhyddid 16
Silver’s Stunning Sterre VSVerhaaf – xElienx 16
Evy’s Epona – lailapri 14
Idja – kitbits 14
Doressa – LiiNd_Y 12
LCS Dandy’s Lucky Shot – Mariska80 11
Vienna – Malouke 11
MDR Selu’s So Special Entertainment – mdr 8
Oostdijk’s Dancing Desire - abba 7
Iliki – Amber27 6
Winnie – GerdjeHoran 5
Amy – REGINA76 5
Bella Donna – MissDonna 4
DS Lady Galadriël - Fiorenza 4
Bikain - blensink 3
Galante van de Rijsdrecht – Kentaro 3
Blossem – nattam 2
Dilys – Luna2006 2
Ibiza – Partyflappel 2
Kathinca – a_broks 2
Dreamcatchers Ultimate Euphoria – flyer 1
Ginger van het Yentlehof - Ziekielove 1
Ivi – lyanne_sanne 1
Meine - stalmilagro 1




Marga was mijn collega teller dit jaar, bedankt voor je geweldige hulp en een extra +:)+ voor ‘Meneer-Marga’ :D voor het opnieuw uitvinden van de telprocedure :)

Het was weer erg leuk om te doen en graag tot volgend jaar! :)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 19-11-13 21:30, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Stem aangepast bij merrieveulens

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 309 dgn / Nina x Vaderland 253 dgn (26-3)


Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31223
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 22:43

Lara_Silver schreef:
Rare gang van zaken, veulens waar 0 achter staat, terwijl er wel degelijk op gestemd is etc. Naja voor mij de laatste keer in ieder geval.

Citaat:
Dilys – Luna2006 0


femmelz schreef:
1) Dilys – Luna2006
Omdat het een heel mooi paardje is met leuke vlekken


Buster schreef:
Dilys van Luna2006


En wellicht nog een derde teller erbij? :P


Een welgemeend excuus, je hebt gelijk en ik heb deze stemmen tijdens het tellen ook ingevuld in mijn telprogramma zie ik, op een of andere manier zijn ze alleen niet automatisch doorgekomen in de lijst met totalen op de andere pagina, zoals bij de andere wel gebeurd is.

Ik ga ze er meteen bij zetten!

Als iemand anders nog iets ziet dat niet klopt: laat het zeker horen!

Iemand vroeg iets over het aantal stemmen opzoeken met de zoekfunctie: dit is niet betrouwbaar gebleken. Mensen noemen in hun posts soms nog een keer de naam van de veulens, in hun uitleg hoe ze tot hun stem gekomen zijn. In dat geval komt de naam in de zoekfunctie vaker op dan er daadwerkelijk op gestemd is.
Ook kan het voorkomen dat een naam verkeerd gespeld is of afgekort, de tellers tellen deze stemmen dan wel mee, maar de zoekfunctie vindt ze niet. In zo'n geval kan het aantal stemmen dus lager lijken met de zoekfunctie, dan wanneer je alle stemmen telt.

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 309 dgn / Nina x Vaderland 253 dgn (26-3)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31223
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 01:25

lailapri schreef:
Epona tel ik zelf 14 stemmen, tellen bepaalde soms niet mee? Ik vul dan epona in bij de zoek functie.


Ook jij hebt helemaal gelijk, in mijn document staat ze ook 14 keer. Alleen bij het optellen op blad 2 ging het mis.

Ik heb het aangepast in de lijst. Sorry!!

Bij Epona en Dilys stond iets niet helemaal goed in de formule.
De hele lijst van de merrieveulentjes heb ik nu opnieuw doorzocht en de lijst zoals die nu is, zou echt goed moeten zijn.

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 309 dgn / Nina x Vaderland 253 dgn (26-3)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31223
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 16:52

Heel simpel: het gaat er om wat je als stemmer aantrekt in een bepaald veulen. En dat kan van alles zijn, van een verhaal van begin tot eind gevolgd hebben, tot de wauw-factor van een foto die je voor het allereerst ziet, een voorkeur voor een bepaald ras of kleur, noem maar op.

Boktveulen wordt het veulen waar de meeste bokkers hun stem aan geven, soms is dat een veulen met een bijzonder verhaal en soms is het ook 'gewoon' een knap veulen.

Ik heb er zelf ook aan zitten denken om de opzet volgend jaar anders te doen.
Minder tekst klinkt daarbij goed, zodat je meer eenheid hebt in het opgavetopic.
Een link naar maximaal 1 topic lijkt me daarbij ook een idee.
In zo'n eigen topic kun je eventueel naar zoveel topics linken als je wilt, maar dan blijft het opgavetopic zelf meer gericht op de gekozen foto's.
Ik denk zelf dat de meeste mensen als ze stemmen echt niet 10 topics door klikken, willen ze wel verder 'onderzoek' doen naar de veulens voordat ze kiezen, dan kan dat via het profiel of het gelinkte topic.

Wat wel gewoon een feit blijft, is dat mensen je veulen beter herkennen als het door het jaar heen al veel te zien is geweest in leuke topics.
Dus ik zou zeggen: het is iedereen vrij om wekelijks een nieuw fototopic te plaatsen op KS-ITP :)

Wat mij betreft blijft het in de toekomst wel ook bij 1 foto, het is echt al moeilijk genoeg om uit al die foto's te kiezen zoals de opgavetopics nu zijn. Aan de deelnemers om hun mooiste foto te kiezen.
(Als je een foto neemt die niet aanspreekt doordat hij niet duidelijk is of je ergens een eind verderop een veulen ziet staan, dan zul je minder stemmen krijgen dan wanneer je veulen op zijn knapst in beeld staat.
En nee, het hoeven echt geen professionele foto's te zijn maar kies er een die mensen aanspreekt.)

Wat ook blijft, is 2 stemmen per categorie. Dit is idd zo gedaan zodat hopelijk alle veulens stemmen krijgen en je krijgt er een bredere competitie door.

Onderschriften zijn vrij op bokt, je mag bijvoorbeeld in je onderschrift ook linken naar een advertentie terwijl dat op de rest van het forum niet mag. Als mensen dus in hun onderschrift linken naar de veulenverkiezing, dan zijn ze daar helemaal vrij in en wat ik dan altijd hoop, is dat de stemmer die via die link bij de stemtopics uitkomt, ook gebruik maakt van zijn tweede stem en ook bij de andere rubriek gaat stemmen.

De hengstveulens ga ik zeker ook nog even nalopen, het was alleen al een tikje laat vannacht toen ik met de merrietjes klaar was :+

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 309 dgn / Nina x Vaderland 253 dgn (26-3)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31223
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 17:06

KS-ITP is open voor iedereen, mensen aan banden leggen wat topics betreft is niet aan de orde (wel hebben we een richtlijn van 1 topic per week)(edit: iedereen mag nu na de verkiezing een topic openen om te bedanken, ook als er nog een topic liep dat nog geen week oud was)

Ik zou graag juist nog meer mensen een fototopic zien maken :) Altijd leuk voor ons bokkers om naar te kijken toch :)

Als een fototopic uit de hand loopt doordat er enorm veel in gekletst wordt, verplaatsen wij als mods het naar de HK, of vragen de TS om er daar een te openen.
Dat geldt niet alleen voor fototopics trouwens, maar gebeurt over heel bokt.

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 309 dgn / Nina x Vaderland 253 dgn (26-3)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, AhrefsBot, Contemplate, Femek2902, Mnoonn, Ponytante, xRooss en 17 bezoekers