SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 15:26

http://www.sgwalphenchaam.nl/


Helaas heeft de organisatie SGW Alphen-Chaam deze week het moeilijke besluit moeten nemen om de voorbereidingen voor de wedstrijd SGW Alphen-Chaam 2014 af te breken. De organisatie schrijft dat veiligheid en een goede voorbereiding aspecten zijn waar zij niet op af willen dingen. De nadere toelichting is hieronder te lezen in het persbericht dat op de website van de SGW Alphen-Chaam staat.

De organisatie is van mening dat de obstakels waarmee zij momenteel geconfronteerd worden in de komende periode opgelost worden en hebben er alle vertrouwen in dat er in 2015 weer een wedstrijd georganiseerd kan worden op het niveau van de afgelopen jaren.

Citaat:
De gemeente Alphen-Chaam heeft onlangs de waterplas ’t Zand uitgediept. Als organisatie waren wij niet op de hoogte van deze plannen en zijn pas een week voor de uitvoering van de werkzaamheden hiervan in kennis gesteld. De aannemer die de werkzaamheden heeft uitgevoerd, mag voor een periode van 2 jaar de grote speelweide op ’t Zand gebruiken als opslagdepot voor het vrijgekomen zand.

Momenteel ligt er ca. 45.000 m3 zand opgeslagen en neemt zowat het gehele oppervlak van de speelweide in beslag. Dit terrein is een cruciaal onderdeel van de diverse routes in alle klassen. Naast dat het een kruispunt van alle routes is, is het ook een prachtige plek voor het publiek waar men overzicht heeft over een groot aantal hindernissen.
Een alternatieve route ontwerpen is zeer lastig, rekeninghoudend met de mogelijkheden van het terrein, de reglementen van de KNHS en de FEI en de veiligheid van deelnemers en bezoekers. Voor het ontwerpen en aanleggen van nieuw routes zullen ook extra kosten gemaakt moeten worden. De veiligheid is een belangrijk aspect wat we in ons besluit mee hebben laten wegen.

De recente uitspraak in de rechtszaak SGW Princenhage heeft voor de nodige onrust gezorgd. De KNHS heeft aangekondigd maatregelen te nemen om organisaties beter te ondersteunen en beschermen in gevallen zoals deze. Echter tot op heden heeft dit nog niet tot betere en duidelijke regels geleid. Voor een organisatie als SGW Alphen-Chaam is het in deze onzekerheid moeilijk om vrijwilligers te motiveren die bestuurlijke verantwoording willen nemen.
De KNHS zal in december met nadere informatie hieromtrent komen. Voor de organisatie SGW Alphen-Chaam is het te laat om in december pas kennis te nemen van de maatregelen en hierop te reageren. Om in maart een wedstrijd te organiseren moeten de voorbereidingen in september al opgestart worden. Onder deze omstandigheden kunnen wij helaas niets anders dan besluiten om de voorbereidingen te staken.

Gezien de naamsbekendheid van SGW Alphen-Chaam, het groot aantal deelnemers en bezoekers hopen wij dat in het komend jaar de obstakels, waarmee wij momenteel worden geconfronteerd, zijn opgelost om in 2015 weer een volwaardige wedstrijd te kunnen organiseren.

PolleMaster

Berichten: 702
Geregistreerd: 24-06-07
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:29

Zal 'heftig' nieuws zijn voor veel eventers, is altijd een hele populaire wedstrijd.
Maar een zéér verstandig besluit van de organisatie!

fresley

Berichten: 2291
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:30

Niet leuk, maar het is helaas niet anders -O-

venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:05

Vind ik niet leuk! -O-

Lousje22

Berichten: 894
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Rozenburg (Zuid-Holland)

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:49

Balen! Kon dit jaar al niet starten door m'n ongeluk en nu weer niet. Had graag alsnog daar m'n B debuut gemaakt.

fatal_flower
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:55

Begrijpelijk, maar het is wel zonde dat deze mooie cross volgend jaar niet doorgaat -O-

Ibonn

Berichten: 2438
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: Overloon - Noord Brabant

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:59

Dit is een zware klap voor de sport ... Dit zijn al 2 populaire wedstrijden die van de kalender van 2014 verdwijnen, de vraag is of er na 1 à 2 jaar pauze nog voldoende animo onder de vrijwilligers is om alles weer op poten te zetten.

Ben benieuwd wat de KNHS hiermee doet, overal in het land worden crosstrainingen georganiseerd maar deelname aan wedstrijden wordt steeds moeilijker als er wedstrijden verdwijnen.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:42

Hier baal ik nu echt van, ik rijd niet mee maar ga graag alle dagen kijken :'(

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:04

Echt heel jammer :(

ElineThera

Berichten: 2286
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:10

Jeetje.. dat is balen :\

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:11

Echt ontzettend jammer!! 1 van de mooiste crossen van Nederland.. Wel erg begrijpelijk. Hopelijk is de laatste reden alleen niet een voorbode voor meerdere sgw's aankomend seizoen..

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:35

Sannnn schreef:
Echt ontzettend jammer!! 1 van de mooiste crossen van Nederland.. Wel erg begrijpelijk. Hopelijk is de laatste reden alleen niet een voorbode voor meerdere sgw's aankomend seizoen..


Moet ik me helemaal bij aansluiten. Prachtige wedstrijd weten ze altijd te organiseren hier, maar inderdaad hoop ik niet dat er nog meer SGW's gaan verdwijnen. Als eventer zit je op dit moment in West-Brabant niet goed, je hebt hier alleen nog Etten-Leur na het wegvallen van zowel Chaam als Princenhage. Erg balen, maar wel begrijpelijk ;(

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:47

Dat is er al een meer dan in oost Brabant ;-)

christel82

Berichten: 866
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Breda

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:09

Tot op heden hebben wij gelukkig alleen maar positieve reacties gehad op onze beslissing de SGW Alphen-Chaam geen doorgang te laten vinden voor bovenstaande redenen (voor zover je positief kan reageren). Dat betekend dat zowel sponsoren als grondeigenaren en vrijwilligers en vooral de organisatie zeer gemotiveerd zijn om in 2015 weer een SGW neer te zetten die jullie van ons gewend zijn. Wij hebben er de volste vertrouwen in dat zelfs met 1 jaar "pauze", er in 2015 weer voldoende vrijwilligers zullen zijn om van deze SGW weer een prachtige wedstrijd te maken. In ieder geval bedankt voor alle begrip en steun.

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:43

Lielle schreef:
Dat is er al een meer dan in oost Brabant ;-)


Zeker waar, maar Oost-Brabant zit weer dichterbij Ysselsteyn en Castenray, waar de West-Brabanders toch meer dan een uur moeten rijden voor de dichtstbijzijnde cross buiten Etten-Leur :).

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:48

Vlietlanden, Lisse, Oudkarspel? Ik heb niets onder een uur rijden, Chaam was het dichtste bij.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:14

Bericht valt mij nu pas op :=
Ik begrijp de redenen wel, alleen baal wel!
dit jaar kreeg mijn merrie een veulen en was ze nog een beetje te jong dus wou 2014 meerijden en leeg laten (zoiezo de planning) en dan weer dekken voor misschien 2015.
Helaas Hahaha, schuif het allemaal nog maar wat jaren op.
Vind het erg jammer, in brabant was chaam voor mij de dichtste bij.

Georged
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-10-13
Woonplaats: momenteel zuidelijk

Re: SGW Alphen-Chaam 2014 loopt stuk op ‘t Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:48

Inderdaad zonde alweer een wedstrijd minder hier. Ik was/ ben vrijwilliger daar. Dan maar net over de grens in Belgie gaan kijken, bijvoorbeeld in de "blauwbossen" begin maart. Best kans dat het daar extra druk met "Ollanders" wordt volgend jaar.