Yvonne Losos de Muniz blijft actief in de dressuursport

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Yvonne Losos de Muniz blijft actief in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 10:50

www.eurodressage.com / www.eurodressage.com / bokt.nl


Yvonne Losos de Muniz houdt de dressuursport nog niet voor bekeken, ondanks het debacle rond de selectie voor de Olympische Spelen. Een jaar geleden had de amazone nog aangekondigd dat ze de dressuursport achter zich zou laten.

De Dominicaanse amazone is aangesteld als trainer van het Chileense nationale dressuurteam. Ze zegt: "Ik voel me vereerd om te mogen werken met ruiters uit een land met een lange traditie van paardensport en ik zal mijn uiterste best doen om onze doelen te bereiken. Ons eerste doel is de kwalificatie voor de Pan Ams op de Odesur Games van 2014 in Chili."

In juli 2012 verloren de Dominicaanse federatie voor paardensport en Losos de Muniz nog hun zaak voor het sportarbitragehof, waardoor de amazone niet naar de Olympische Spelen kon. Losos de Muñiz eindigde tijdens een Olympische kwalificatiewedstrijd op de tweede plaats tweede gezet, onder de Braziliaanse Luiza Tavares de Almeida. De wedstrijdjury bestond grotendeels uit Brazilianen, waardoor de Dominicaanse Republiek van mening was dat er sprake was van voortrekkerij. Slechts een ruiter mocht Zuid-Amerika vertegenwoordigen op de Olympische Spelen, en door de wedstrijduitslag werd dat Taveres de Almeida en niet Losos de Muñiz.



Verwante artikels:
[VN] Dominicaanse Republiek legt zaak neer bij CAS
[VN] Dominicaanse Republiek dient klacht in bij de FEI
[VN] Tribunaal heeft overleg over Dominicaans protest
[VN] FEI tribunaal verwerpt protest Dominicaanse Republiek


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 16 bezoekers