Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 15:24

www.horseandhound.co/ bokt.nl


Een gekleurde tinker genaamd Tiger Tim won een dressuurkampioenschap voor beginners, nadat de oorspronkelijke winnares werd gediskwalificeerd. Elena Carroll was in eerste instantie met haar paard Gemma Appleton’s Movimanar kampioen in de door Dodson & Horrel gesponsorde beginnerscategorie van de Espayo nationale dressuurkampioenschappen. De Britse dressuurbond diskwalificeerde haar omdat ze niet in de beginners categorie had mogen starten. Zij was hier niet opzettelijk in gestart, maar had de fout gemaakt doordat zij in Australië woonachtig is geweest en daar ook aan wedstrijden had deelgenomen. Omdat de Britse dressuurbond hiervan niet op de hoogte was hadden ze haar een verkeerde status gegeven.

Na deze diskwalificatie mag Denise Kersley's zich met Timmy, gereden door Alysa Matravers, nu officieel kampioen noemen, met een score van 69,31% in haar categorie. Het was een opvallende combinatie tussen dewarmbloeden. De eigenaar kocht de vader van Timmy van zigeuners die in het gebied rondtrokken.

Voor een video klik hier

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:46

Gave tink met een mooie draf! Ik hoop wel dat dat getrek rond 1:30 minder erg is dan het lijkt :=

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:51

*knip*
Leuke tink hoor, maar meer dan een B/L1 proefje is dit niet...
Wel leuk dat ze gewonnen heeft. :j
Laatst bijgewerkt door LindyH op 08-11-13 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Opmerking over de nieuwswaarde van het bericht verwijderd. Dit kun je kwijt bij de Nieuwsredactie.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:06

Bambolina schreef:
Gave tink met een mooie draf! Ik hoop wel dat dat getrek rond 1:30 minder erg is dan het lijkt :=


Volgens mij pakt ze de teugels terug op vanuit een middenstap :)

Vind het een gaaf beest!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:10

MelanieB schreef:
*knip*
Leuke tink hoor, maar meer dan een B/L1 proefje is dit niet...
Wel leuk dat ze gewonnen heeft. :j

Het is dan ook niet voor niets de beginnerscategorie ;)

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:33

Leuk!
Netjes gereden en een erg mooi verzorgde tinker :j

kid
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:07

Leuk! En ook nog een tinker met goed verzorgde sokken. Dat zie je helaas ook niet vaak...

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:11

Wat leuk! :)

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:16

Ik zie een paard wat op B niveau loopt. Dus niets bijzonders. Eigenaar is lekker bezig met het dier en verzorgt het dier goed, maar zo hoort het ook. Er zijn in Nederland tinkers die veel hoger lopen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:55

Wel een ontzettend leuk dier om te zien :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:35

Toch is het redelijk groot nieuws. Het is wel een nationaal kampioenschap waar ze wint. In nederland is zoiets bijna ondenkbaar hoe goed tinkers ook rijden. Maar tegen een standaard dressuurpaard kunnen ze bijna nooit winnen helaas. Dus een heel knappe prestatie.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:36

karuna schreef:
Toch is het redelijk groot nieuws. Het is wel een nationaal kampioenschap waar ze wint. In nederland is zoiets bijna ondenkbaar hoe goed tinkers ook rijden. Maar tegen een standaard dressuurpaard kunnen ze bijna nooit winnen helaas. Dus een heel knappe prestatie.


Precies!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:38

Nou, ik had idd een veel hoger niveau proef verwacht. Ik denk zo dat er genoeg nl ruiters met een tinker deze tinker eruit rijden. Die verdienen dan in mijn ogen eerder een plek hier. Wat je van ver haalt is lekkerder??

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:49

troi schreef:
Nou, ik had idd een veel hoger niveau proef verwacht. Ik denk zo dat er genoeg nl ruiters met een tinker deze tinker eruit rijden. Die verdienen dan in mijn ogen eerder een plek hier. Wat je van ver haalt is lekkerder??


Volgens mij hebben een aantal mensen hier niet door hoe correct dit paard gereden is. Heeft niemand gezien hoe kaarsrecht dit paard binnen kwam lopen? Hoe vierkant hij stond bij het halthouden? En heeft niemand gezien hoe goed dit paard over de rug gaat? Ik geloof dat een aantal mensen zichzelf of hun directe (tinkerrijdende) omgeving flink overschatten..

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:52

Dorine92 schreef:
troi schreef:
Nou, ik had idd een veel hoger niveau proef verwacht. Ik denk zo dat er genoeg nl ruiters met een tinker deze tinker eruit rijden. Die verdienen dan in mijn ogen eerder een plek hier. Wat je van ver haalt is lekkerder??


Volgens mij hebben een aantal mensen hier niet door hoe correct dit paard gereden is. Heeft niemand gezien hoe kaarsrecht dit paard binnen kwam lopen? Hoe vierkant hij stond bij het halthouden? En heeft niemand gezien hoe goed dit paard over de rug gaat? Ik geloof dat een aantal mensen zichzelf of hun directe (tinkerrijdende) omgeving flink overschatten..



Knap dat je vanuit 3 lijntjes kan beoordelen hoe correct dit paard is.
*knip*
Laatst bijgewerkt door LindyH op 08-11-13 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmerking over de nieuwswaarde van het bericht verwijderd.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:58

secricible schreef:
Knap dat je vanuit 3 lijntjes kan beoordelen hoe correct dit paard is.
*knip*
Snap niet dat dit op de nieuwepagina komt, misschien bij on, maar niet op de voorpagina..


Nja dat is net zo knap als vanuit 3 lijntjes beoordelen dat het niets bijzonders is..
Zo'n combinatie wint heus niet voor niets het nationale kampioenschap (ook al is het B)

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:05

Je kunt mopperen wat je wil over dat dit niet op de voorpagina hoort, maar het staat er nu eenmaal.

Ik vind het leuk nieuws, en word er vrolijk van.

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:41

Zoveel mensen, zoveel wensen...
Wat voor de 1 het misschien wel is, is het voor de ander misschien niet.

Zo niet, dan lees je het toch niet? Niets is makkelijker dan wegklikken... Ik lees ook wel eens iets waarvan ik denk, lekker belangrijk en dan klik ik weer verder...

cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:22

*knip*
Ja leuk maar hier in NL lopen er toch aardig wat op hoger niveau.
Op het NK deed nog iemand mee in het M2, start inmiddels Z.
Kan er zo een aantal oprakelen die Z starten, dus tja... Beginners klasse, leuk maar mis de nieuwswaarde een beetje.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 08-11-13 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmerking over de nieuwswaarde van het bericht verwijderd. Dit kun je kwijt bij de Nieuwsredactie.

jeaninedow

Berichten: 284
Geregistreerd: 22-11-12
Woonplaats: Utrecht

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:34

Ik snap op zich wel de nieuwswaarde omdat ze de gehele nationale klasse hebben gewonnen, maar mijn tinkermeisje heeft bij d´r vorige eigenaar ook vaak genoeg wedstrijden in de prijzen gereden (in B/L/M) "tussen de warmbloedpaarden", ook zijn er een boel tinkers die regionale wedstrijden in de prijzen rijden hier in NL

Hermelientje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Tinker dressuurkampioen in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:54

Iets is natuurlijk nieuws als het om iets bijzonders gaat, dus iets wat niet vaak gebeurt/voorkomt. Kennelijk is het redelijk bijzonder dat een Tinker een nationaal kampioenschap wint (zelfs in de B). Als het elk jaar zou gebeuren had het inderdaad geen nieuwswaarde. Als een warmbloed wint heeft het geen nieuwswaarde want dat is "normaal". Maar waarom dit bericht sommige aanwezigen hier zo lijkt te ergeren snap ik persoonlijk niet.

its_me_xx
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:33

Mooie combinatie!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:38