Meervoudig tuigpaardenkampioen Unaniem naar Etienne Raeven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Meervoudig tuigpaardenkampioen Unaniem naar Etienne Raeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 12:52

www.kwpn.nl / www.bokt.nl


Sinds drie weken staat nationaal ereklasse paard Unaniem van Lambertus Huckriede op stal bij concoursrijder Etienne Raeven in het Limburgse Noorbeek. Twee weken was hij er op proef en vorige week werd de koop definitief. Raeven is van plan Unaniem op nationaal niveau uit te brengen maar blijft met zijn concoursstal ook deelnemen aan de zuidelijke concoursen. Etienne: ”Ik kreeg hem van Lambertus een paar weken op stal om hem uit te proberen. Unaniem is een zeer goed opgeleid paard en hij lijkt heel goed in mijn systeem te passen. Ik heb er veel vertrouwen in.”

Lambertus en Anneke Huckriede uit Enschede behaalden naast vele overwinningen ook elf kampioenstitels met hun topper Unaniem. Voor Lambertus was het een moeilijk beslissing, vertelt hij. ”Maar twee paarden in de ereklasse dat zag ik niet direct zitten. Business loopt nu ook in de ereklasse en soms moet je keuzes maken. En ik denk dat hij bij Etienne heel goed op z’n plaats is.”

Harmannus Boelens fokte de Renovo-zoon Unaniem uit Desiree (keur sport pref van Waterman). Op stal Boelens behaalde de nu twaalfjarige Unaniem zijn eerste successen. Boelens verkocht de vos aan Huckriede en op zijn stal kwam de altijd spectaculair optredende vos tot grootse prestaties. In 2010 werd Unaniem Paard van het Jaar.