UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 20:15

http://www.dalhoeve.nl/ / http://www.bokt.nl
Getipt door Bokker Janderegelaa & Ketaki

De hengst Forty (v. UB40) is goedgekeurd bij het NRPS, na advieskeuring. De bruine hengst werd beoordeeld zoals gebruikelijk bij de NRPS keuring. Ook werd hij onder het zadel voorgesteld voor de hengstenkeuringscommissie. Vandaag is de moeder Baulina (Contango x Ferro) door de inspectie bezocht. Bij het KWPN strandde de hengst in het verrichtingsonderzoek.

De moeder van Forty is de volle zus van Alonso welke op subtop niveau uitkomt. Beiden zijn gefokt door Dhr. v.d. Winden te Pijnacker. Ook de 2de bezichtingshengst en Lichte Tour gestarte Woogy (v Obelisk) komt uit deze lijn.

Forty won onlangs de Van Kalfsbeek trofee tijdens de VWF Prinsenstad dressuur wedstrijd voor jonge paarden te Delft.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:59

Artikel is niet helemaal compleet. Hij is teruggetrokken uit het KWPN verrichtingsonderzoek vanwege een blessure.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:22

Anoeska27 schreef:
Artikel is niet helemaal compleet. Hij is teruggetrokken uit het KWPN verrichtingsonderzoek vanwege een blessure.

Niet helemaal....

De driejarige dressuurhengst cat.nr. 35 (462 HK) UB 40 x Contango is door de hengstenkeuringscommissie doorverwezen naar het najaar.

Bron: http://horses.nl/fokkerij/kwpn-verricht ... -de-helft/

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:27

Het najaarsonderzoek loopt nu en daar was hij afwezig vanwege een blessure. Zal even kijken of ik dat nieuwsbericht nog kan vinden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:40

Anoeska27 schreef:
Het najaarsonderzoek loopt nu en daar was hij afwezig vanwege een blessure. Zal even kijken of ik dat nieuwsbericht nog kan vinden.

Hij heeft net de Prinsenstad dressuur gewonnen...

DePaardenman
Berichten: 285
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:41

Anoeska27 schreef:
Het najaarsonderzoek loopt nu en daar was hij afwezig vanwege een blessure. Zal even kijken of ik dat nieuwsbericht nog kan vinden.


Voorjaaronderzoek is hij uitgegaan vanwege een blessure en dus doorverwezen naar het najaar, voordat het najaarsronderzoek begint moeten ze nog een keer of drie verschijnen, na de eerste keer had het wpn het blijkbaar al gezien en vonden ze het niet nodig om hem het onderzoek te laten lopen. Slim of dom zal de toekomst uit moeten wijzen, maar vooralsnog lijkt het dom.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:46

DePaardenman schreef:
Anoeska27 schreef:
Het najaarsonderzoek loopt nu en daar was hij afwezig vanwege een blessure. Zal even kijken of ik dat nieuwsbericht nog kan vinden.


Voorjaaronderzoek is hij uitgegaan vanwege een blessure en dus doorverwezen naar het najaar, voordat het najaarsronderzoek begint moeten ze nog een keer of drie verschijnen, na de eerste keer had het wpn het blijkbaar al gezien en vonden ze het niet nodig om hem het onderzoek te laten lopen. Slim of dom zal de toekomst uit moeten wijzen, maar vooralsnog lijkt het dom.

Tenzij...hij wel af en toe een dagje kan presteren maar niet een heel onderzoek en het NRPS is 3 keer een dagje.

DePaardenman
Berichten: 285
Geregistreerd: 19-07-11

Re: UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:55

Onzin. Waarom zou Nol hem dan wel het voortraject voor het onderzoek hebben laten lopen? De hk commissie heeft haar "deskundige" mening gegeven en de eigenaar heeft zijn conclusies getrokken, niks meer niks minder.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:56

DePaardenman schreef:
Anoeska27 schreef:
Het najaarsonderzoek loopt nu en daar was hij afwezig vanwege een blessure. Zal even kijken of ik dat nieuwsbericht nog kan vinden.


Voorjaaronderzoek is hij uitgegaan vanwege een blessure en dus doorverwezen naar het najaar, voordat het najaarsronderzoek begint moeten ze nog een keer of drie verschijnen, na de eerste keer had het wpn het blijkbaar al gezien en vonden ze het niet nodig om hem het onderzoek te laten lopen. Slim of dom zal de toekomst uit moeten wijzen, maar vooralsnog lijkt het dom.

Hoe kom je aan die info Paardenman? Ik had namelijk begrepen dat hij na de eerste keer verschijnen voor het najaarsonderzoek een blessure opliep en daarom de tweede keer niet kon verschijnen.

DePaardenman
Berichten: 285
Geregistreerd: 19-07-11

Re: UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:00

Van wie heb je dat begrepen?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:01

Dat heeft iemand die haar merrie drachtig heeft van hem te horen gekregen. Ik dacht dat ik die blessure in een artikel had gelezen, maar was dus een mailtje van een kennis.

UnlimitedS

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:41

Wij hebben een merrie drachtig van Forty en toen Forty niet bij de zadelpresentatie verscheen heb ik de Dalhoeve gebeld (zouden meer mensen moeten doen als ze wat willen weten ;) ) en mij is ongeveer hetzelfde verteld als paardenman. Ze hebben mij toen ook verteld dat ze hem gingen aanbieden bij een ander stamboek dus dat we ons niet druk hoefden te maken over de registratie van het veulen. Dat is nu keurig voor elkaar dus wij zijn erg tevreden! +:)+

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:40

UnlimitedS schreef:
Wij hebben een merrie drachtig van Forty en toen Forty niet bij de zadelpresentatie verscheen heb ik de Dalhoeve gebeld (zouden meer mensen moeten doen als ze wat willen weten ;) ) en mij is ongeveer hetzelfde verteld als paardenman. Ze hebben mij toen ook verteld dat ze hem gingen aanbieden bij een ander stamboek dus dat we ons niet druk hoefden te maken over de registratie van het veulen. Dat is nu keurig voor elkaar dus wij zijn erg tevreden! +:)+


Wil nog niet zeggen dat het allemaal waar is wat ze zeggen. Een blessure is een blessure dan kan hij ook geen dagje zich goed laten zien. Het lijkt mij toch veel aannemelijker dat ze bij het KWPN hebben gezegd dat het moeilijk word om hem goedgekeurd te krijgen en dan is dit een stuk goedkoper alternatief om hem via het (minder strenge) NRPS te keuren waardoor de veulens gewoon kwpn erkend zijn. Mochten de veulens en de hengst later van hele goede kwaliteit zijn word hij alsnog goedgekeurd en is er dus helemaal niks aan de hand. Is wel met meerdere hengsten gebeurt. Voor merrie eigenaren is het wel fijn dat hij nu in ieder geval ergens is goedgekeurd. Stel dat hij nu zn been breekt dan zijn zijn de veulens in ieder geval wel gewoon geregistreerd. (ff extreem voorbeeld) Krijg je in ieder geval niet die onzekerheid als met bij Jack Sparrow waar niemand meer iets van hoort

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Re: UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:49

Is ook zo. Wat dat betreft een uitstekende beslissing.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:18

Weer een goede hengst bij het NRPS beland.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:20

Die we later net zo snel weer kwijtraken aan het KWPN of het buitenland.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:27

bliver schreef:
UnlimitedS schreef:
Wij hebben een merrie drachtig van Forty en toen Forty niet bij de zadelpresentatie verscheen heb ik de Dalhoeve gebeld (zouden meer mensen moeten doen als ze wat willen weten ;) ) en mij is ongeveer hetzelfde verteld als paardenman. Ze hebben mij toen ook verteld dat ze hem gingen aanbieden bij een ander stamboek dus dat we ons niet druk hoefden te maken over de registratie van het veulen. Dat is nu keurig voor elkaar dus wij zijn erg tevreden! +:)+


Wil nog niet zeggen dat het allemaal waar is wat ze zeggen. Een blessure is een blessure dan kan hij ook geen dagje zich goed laten zien. Het lijkt mij toch veel aannemelijker dat ze bij het KWPN hebben gezegd dat het moeilijk word om hem goedgekeurd te krijgen en dan is dit een stuk goedkoper alternatief om hem via het (minder strenge) NRPS te keuren waardoor de veulens gewoon kwpn erkend zijn. Mochten de veulens en de hengst later van hele goede kwaliteit zijn word hij alsnog goedgekeurd en is er dus helemaal niks aan de hand. Is wel met meerdere hengsten gebeurt. Voor merrie eigenaren is het wel fijn dat hij nu in ieder geval ergens is goedgekeurd. Stel dat hij nu zn been breekt dan zijn zijn de veulens in ieder geval wel gewoon geregistreerd. (ff extreem voorbeeld) Krijg je in ieder geval niet die onzekerheid als met bij Jack Sparrow waar niemand meer iets van hoort


Volgens mij lees je niet helemaal goed.

UnlimitedS lijkt hier de meest betrouwbare bron en bevestigd het verhaal van paardenman. Beide spreken niet over een blessure ;)

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:28

Ik heb hem (nog) niet gebruikt overigens maar dat is enkel geweest omdat ik geen merrie heb laten dekken. :-)

UnlimitedS

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:09

petraaken schreef:
Die we later net zo snel weer kwijtraken aan het KWPN of het buitenland.

Sinds wanneer worden de hengsten bij het NRPS uitgeschreven als ze bij aan ander stamboek worden goedgekeurd? ;)
Het is toch alleen maar reclame voor het NRPS als een door hun jong gekeurde hengst op latere leeftijd ook door andere stamboeken wordt ontdekt?

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:31

UnlimitedS schreef:
petraaken schreef:
Die we later net zo snel weer kwijtraken aan het KWPN of het buitenland.

Sinds wanneer worden de hengsten bij het NRPS uitgeschreven als ze bij aan ander stamboek worden goedgekeurd? ;)
Het is toch alleen maar reclame voor het NRPS als een door hun jong gekeurde hengst op latere leeftijd ook door andere stamboeken wordt ontdekt?


Dat is wat ik inderdaad bedoelde. NRPS heeft al vaker goede hengsten als eerste genomen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: UB40 zoon Forty goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:07

Ze worden niet uitgeschreven maar zodra ze bij het KWPN gekeurd zijn worden ze bij het NRPS niet meer aangeboden. De meeste hengsten moeten elk jaar verschijnen voor de hengstencommissie om hun goedkeuring voor dat jaar te krijgen. De meeste hengsten krijgen maar een dekboek voor een jaar. Sommige voor 3 jaar (moeten ze al behoorlijk gepresteerd hebben zelf en nakomelingen hebben laten tonen).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:43

petraaken schreef:
Ze worden niet uitgeschreven maar zodra ze bij het KWPN gekeurd zijn worden ze bij het NRPS niet meer aangeboden. De meeste hengsten moeten elk jaar verschijnen voor de hengstencommissie om hun goedkeuring voor dat jaar te krijgen. De meeste hengsten krijgen maar een dekboek voor een jaar. Sommige voor 3 jaar (moeten ze al behoorlijk gepresteerd hebben zelf en nakomelingen hebben laten tonen).

Misschien moeten ze de reglementen dan veranderen zodat de hengst niet meer uitgeschreven wordt.