Silvano N verkocht; Ellen Bontje in mineur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Silvano N verkocht; Ellen Bontje in mineur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 12:44

www.kwpn.nl
kwpn.nl

De afgelopen week zijn alle paarden van Stoeterij Im Niedern van de familie Neff waaronder het internationale dressuurpaard van Nederlands kampioene Ellen Bontje Gestion Silvano N verkocht aan stal Schockemöhle. Grand Prix-paard en dekhengst Rubioso N is al opgehaald. Ellen Bontje mag haar 17-jarige oogappel Gestion Silvano N nog starten in Jerez in het Nederlandse dressuurteam. Maar daarna zal ook Silvano naar Stal Schockemöhle vertrekken.

De situatie bij Stoeterij Im Niedern veranderde deze zomer door het overlijden van de heer Neff senior. Zijn kinderen hebben alle paarden in één koop naar Schockemöhle gedaan.
Ellen Bontje is uiteraard zwaar aangeslagen en had na rondbellen met verschillende sponsors al een bedrag bij elkaar om Silvano uit te kopen. Dit werd door de kinderen Neff niet geaccepteerd. Nu is het afwachten of Schockemöhle zelf zijn paardenhart zal laten spreken en het de 17-jarige hengst zal gunnen zijn sportloopbaan bij Ellen af te ronden. "Schockemöhle heeft jarenlang Walzerkönig bij hem op de wei gehad. Een sporthart moet hij dus wel hebben. De tijd zal leren of dat gunstig uitpakt voor mij. Voorlopig ben ik alleen maar heel ziek van dit alles", aldus een trieste Ellen Bontje.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:22

O wat erg voor Ellen.. Ik vraag me af of Silvano alleen als dekhengst wordt doorverkocht of dat er weer een nieuwe ruiter mee gaat starten. Zul je net zien dat ie naar zo`n rijke amerikaanse amateur gaat die het paard roemloos ten onder laat gaan met magere scores in de Grand Prix. Ik vond Ellen en Silvano zo`n mooie combinatie.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:04

jeetje wat erg zeg, ik hoop dat het lukt voor haar, het zou erg jammer zijn!!!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:26

Zullen wij geld voor haar inzamelen.. 't is maar een idee, maar alle beetjes helpen, toch?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:57

Tjeez...zo zie je maar, het kan zomaar gebeuren.
Wat raar dat die kinderen dat geld niet hebben geaccepteerd!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:25

Wat ontzettend zonde voor haar en het paard. Het was zo'n mooie combinatie. Ik hoop voor haar dat de nieuwe eigenaar haar er weer op laat rijden. Als hij hart en verstand heeft doet hij dat.......

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:15

aah echt... wat rot voor haar, Silvano hoort echt bij Ellen, die hengst heeft zoveel gepresteerd onder haar! En ze rijd hem zo grandioos geweldig!
Ik hoop dat hij toch terug kan keren naar haar!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:54

Cealli schreef:
Zullen wij geld voor haar inzamelen.. 't is maar een idee, maar alle beetjes helpen, toch?


Citaat:
Ellen Bontje is uiteraard zwaar aangeslagen en had na rondbellen met verschillende sponsors al een bedrag bij elkaar om Silvano uit te kopen. Dit werd door de kinderen Neff niet geaccepteerd.


beter lezen
ik vind het wel stom van die mensen dat ze het niet gewoon hebben geaccepteerd

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:15

Wat ontzettend erg voor Ellen...

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:36

Jeetje, wat een geldwolven zonder hart zeg!

Zal je net zien, gaat het eindelijk bergopwaarts met Ellen gebeurt haar dit weer!
Hoe kan je dan ooit nog je ruiterspelen positief ingaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:23

Echt ontzettend erg voor ellen. Ik gun het haar echt om Silvano te hebben, ze passen zo goed bij elkaar. Lijkt me echt een afschuwelijke situatie voor haar.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:58

Een bedrag.. is dus niet alles?!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 22:17

de erfgenamen krijgen dus nu bakken met geld en Ellen, arme Ellen zit aan de kant! schande!!! als iemand haar paarden verdiend dan is zij het wel!
grrrrrr! hopenlijk komt alles goed voor Ellen! Kan niemand haar helpen? Sjef, Ankie, Joep Tineke waar zijn jullie nu met al jullie invloed??

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:30


Wat erg voor Ellen. Niemand gaat zo met haar dieren om als zij dat doet. Asl de anderen met big smiles voor de camara's staan na de wedstrijd, is zij haar paard aan het groomen. Ze heeft deze ellende al eens eerder meegemaakt met die trakehner waar ze heel hoog mee kwam tijdens de wereldspelen in Den Haag (grr wat een toestanden toen) Dat paard was ook van Neff en die zei toen hij kan niet meer als hij nu heeft laten zien nu gaat hij de fokkerij in. Hij dacht heel veel te gaan dekken, maar omdat niemand dat hengstje meer zag ging ook bijna niemand dekken lekker puh. Stel hufters die kinderen daar. Ik heb nooit begrepen dat Ellen er zoveel coulantie meehad. Maar ja ze houdt nu eenmaal van die paarden en liefde maakt blind, helaas. Zal mij benieuwen wat Schokkemoller doet, is meestal ook geen charismatische instelling, maar ja een paard van 17 jaar, waar bijna niemand mee om kan gaan. Ellen was indertijd bij de pavocup ook helemaal weg van Krack C wilde hem graag rijden, was de eerste prof die zag hoe goed hij was, waar staat hij nu Jaawel bij Anky, god piest altijd op dezelfde hoofden

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:47

Arme Ellen, het zit haar ook nooit mee vwbt het behouden van haar paarden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:24

Pril schreef:
O wat erg voor Ellen.. Ik vraag me af of Silvano alleen als dekhengst wordt doorverkocht of dat er weer een nieuwe ruiter mee gaat starten. Zul je net zien dat ie naar zo`n rijke amerikaanse amateur gaat die het paard roemloos ten onder laat gaan met magere scores in de Grand Prix. Ik vond Ellen en Silvano zo`n mooie combinatie.


Dat zou een nachtmerrie zijn. Stel je voor dat we Silvano op Athene zien lopen met een Japanner op zijn rug??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:53

Ellen kan beter nog een kwalitatief minder goed paard kopen wat ze tenminste kan houden. Dit is niet leuk meer. Rijden op andermans paarden sucks, zo zie je maar weer.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:57

nou desiree de paarden die zij rijdt zijn niet zozeer van veel kwaliteit, want silvano b.v. is een etter, maar ze worden goed door Ellen. Ik hoop dat de geldschieters inderdaad snel met wat andere paarden komen want Ellen is ook de jongste niet meer. Wellicht wat voor de heren hengstenhouders?????

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:57

rhijnauwen schreef:
Sjef, Ankie, Joep Tineke waar zijn jullie nu met al jullie invloed??


Tja, mijn persoonlijke mening is dat Ellen niet tot het niveau van bovengenoemden behoort. Volgens hen dan. Want kijk laten we eerlijk wezen Ellen is een leuke sympathieke meid zonder kapsones en daar twijfel ik bij de rest wel aan.

GO FOR IT ELLEN JE BENT EEN LEUK WIJF!!!

lien
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:56

Dit vind ik echt te erg voor woorden! Boos!
Als er 1 ruiter is die zich opgeofferd heeft om haar doel te bereiken is het Ellen.

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:54

Zo.... l*llig zeg! Fijne kinderen van die overleden man, jammer dat ze over geen gevoel en weining brains beschikken.. Frusty Frusty
Dat DOE je toch niet, ik begrijp zulke mensen niet hoor. Gaaaap

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 22:58

Ik vond het ook verre van leuk nieuws, zo'n leuke combinatie gescheiden....