Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 07:15

www.gva.be


Paardenliefhebber Alain Geevels (40) uit Zemst heeft een jacuzzi voor paarden ontworpen.

“Ik zag Brabantse trekpaarden met opvallend veel wonden aan hun benen”, vertelt Alain. “Dat komt omdat er infecties tussen hun behaarde huidplooien aan de benen komen. Het jeukt enorm.” De handige stukadoor maakte daarom een paardenjacuzzi. “We voegen een chlooroplossing toe aan het water, om de korsten er af te laten komen. Daarna kunnen de wonden met zalf verzorgd worden. Bij paarden die geen wonden hebben, voegen we zeezout toe. Dat is erg gezond.”

Het octrooibureau bevestigde dat dit ontwerp uniek is. Alain kreeg al veel telefoons van paardeneigenaars en werkt nu aan een verbeterde versie van zijn prototype.

Klik hier voor een foto.

knijntje06
Berichten: 77
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Beverwijk

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:20

apart... het moet niet gekker worden...

maar misschien werkt het wel...
het is ook wel dat alle sport paarden tot in de nopjes worden verzorgt en de paarden voor de landbouw gewoon veel minder is nu is er dan toch wat luxe voor hun ;)

denk wel da als het echt zo'n gat in de markt is dat ook deze luxe al snel overgenomen zal worden voor sport paarden

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:25

Denk niet dat je hier veel paarden een plezier mee doet, meeste vinden bewegend water doodeng, en dan is de constructie niet heel veilig.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:28

Nouja als je ze daaraan laat wennen met eten :D Die van mij zou dat denk ik dan wel prima vinden, die doet alles voor eten haha.

Ik vind het wel een goed idee... Maar chloor om de korsten los te laten komen? Dat doet toch heel zeer als de korst eraf is of is dat een speciale soort chloor? Dat van dat zeezout vind ik wel een goeie... Of badedas erin haha (schuimmmmm)

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:28

ze zeggen ook dat hij verder gaat bouwen aan het verbeteren van zijn prototype.

vind het wel een mooie gedachte, uiteindelijk zijn er ook al paarden zwembaden, voor betere spieropbouw tijdens trainingen of na blessures.

waarom dan niet een spa idee?

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:41

Mooie gedachten als het zou werken!
ben benieuwd naar zijn vernieuwde veiligere versie :-)

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:41

Als hij het doet voor de paarden met meer behang om ze van die wondjes af te helpen kan die al stoppen.
Door vocht wordt het juist vaak erger.
Daarbij een paardenjacuzzi, wat een onzin.

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:48

Ik vind het een gaaf ontwerp! Denk ook echt dat het heel wat verschil zal maken.

@ jesito: het is niet zomaar water, zeewater staat er juist om bekend om helend te zijn bij wondjes e.d.
Dat is bij paarden dus ook zo... en naderhand goed afdrogen/föhnen dan zal je paard er geen last van hebben. Buiten dat staat er bij om naderhand te zalven bij huidproblemen.

vanessakusje
Berichten: 919
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Zwammerdam

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:55

Je had natuurlijk al verschillende therapieën in het water. Loopband/molen.
Daarom verbaasd het me dat dit nog niet vast gelegd was/is.

Lijkt mij juist een goeie oplossing, indien t op de juiste wijze gebruikt wordt!

badtothebone
Berichten: 364
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:01

Dit is helemaal niet nieuw, bij onze veearts staat al jaren zo'n ding, alleen ziet die er wel tien x zo profesioneel uit en is het water ook nog eens ijskoud.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:03

ttssss....ik heb zelf niet eens een jacuzi :?

Maar ook leuk als je paard watervrees heeft :+

voor de anderen......is het misschien een mooie oplossing

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:05

@badtothebone: wat is het effect van ijskoud water?

badtothebone
Berichten: 364
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:07

Dat koelt :+

Nee, dat werkt dan gewoon nog veel beter als een been een kwartiertje afspuiten, daarbij bubbelt het en je kunt idd zout toevoegen. Je kunt het voor veel dingen gebruiken, wonden, blessures. Alles waarbij gekoeld moet worden.

cupcake1986

Berichten: 530
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:09

bestaat volgens mij al, heb ik in april op stal bij ludo philippaerts gezien.
Jacuzzi met zout water om onzichtbare en kleine wondjes te behandelen.

YvonneV
Berichten: 8777
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:27


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:30

wanneer hij er patent op aanvraagt, zal het wel boven komen dat hij niet met iets nieuws komt. Ja zijn constructie misschien. Maar goed, altijd leuk wanneer iemand iets verzint. Denk dat zoiets zelf ook wel te maken is. Iemand die een beetje crea is, maak dit zelf

saarking
Berichten: 24
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:39

Deze mensen lopen wel wat jaartjes achter , die bestaan al vele jaren ,en staan over de hele wereld ,

waar ik mijn paard heb laten revalideren , hebben ze ook zo'n apparaat en die ziet er toch heel wat professioneler uit , en werkt op gekoeld zout water .

kijk maar op de site van HCK Revalidatie Kliniek , www.paardenzwembad.nl

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:40

Super! :j Mijn tinker vind water heerlijk, en zout water helpt idd altijd even super tegen de mok. :j
zal wel prijskaartje aan hangen denk ik zo..

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:44

als het octrooibureau bevestigd dat het uniek is zal er nog geen patent op zijn gevraagd als deze dingen daadwerkelijk al bestaan.

Ik vind het super, ook al is het tot nu toe een prototype. Water maakt de huid week waardoor de korsten er zonder pulken af gaan en je dus geen extra beschadigigen toebrengt en zo kan je de zalf direct op de wond smeren wat zoveel maal beter werkt als dat je de zalf op de droge korst smeerd.

Vind het een super en mocht het betaalbaar zijn zal ik er ook serieus over na denken om zo'n ding aan te schaffen al is het alleen al om de paarden zo nu en dan eens te verwennen met een lekker bubbelbadje.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:45

Ik heb ook al vaker zo'n constructie gezien bij tinkerfokkers, niets nieuws aan.. maar wel ideaal inderdaad!

Chloor lijkt me overigens dan weer niet ideaal?

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:46

Zeewater is altijd goed voor de benen, met zout kan je dat gedeeltelijk wel nabootsen.
Denk niet ik dat mijn paard er in krijg, maar het idee vind ik wel goed, ben benieuwd hoe het volgende type er uit komt te zien.

ripoboe
Berichten: 132
Geregistreerd: 04-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:46

Nou ik denk dat het voor paarden met veel 'behang' wel handig is. Zeker tegen de mok. Een ritje door de zee geeft al zo veel verbetering. Maar als je niet in de buurt van de zee woond. Dan sta je te klote met paardenbenen in emmertjes. En ijswater voor peesblessures prima. ik denk dat een handig apparaat kan zijn voor thuis. Die andere die al op de markt zijn daar moet je met je paard naar toe. Deze kan je bv gaan huren voor thuis....
Laatst bijgewerkt door ripoboe op 19-07-11 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Berichten: 6578
Geregistreerd: 05-03-05
Woonplaats: Op een bergje in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:48

bubbelend water? ik weet het niet... maar het is wel fijn dat er verder wordt gedacht voor de minder luxe type paarden. alles zo gericht op sportpaarden...

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:09

Esmeralda schreef:
wanneer hij er patent op aanvraagt, zal het wel boven komen dat hij niet met iets nieuws komt. Ja zijn constructie misschien. Maar goed, altijd leuk wanneer iemand iets verzint. Denk dat zoiets zelf ook wel te maken is. Iemand die een beetje crea is, maak dit zelf



Zijn constructie is inderdaad anders, primitiever. Menig paard kan zich daar zo uitslaan.
Hier staat ook zo'n ding waarbij koud water door de bubbels langs de benen gaat, maar dan zo opgebouwd dat een paard er echt niet uit kan! Worden vier verschillende zouten aan het water toegevoegd wat het genezingsproces versneld. Ongeveer dezelfde werking dus als deze jacuzzi, dus unique vind ik het niet. Neemt niet weg dat ik het een geweldig apparaat vind

Edit: deze staat hier http://www.horse-trainerproducts.com/main-eng-4.html

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: Jacuzzi voor paarden moet gat in de markt gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:16

Leuk dat hij het zo doet maar idd niets nieuw en nog veel aan veiligheid te verbeteren.

Overigens kan iedereen octrooi aanvragen, dat is op het prototype/product. Patent is het alleenrecht om het te mogen produceren en jezelf de bedenker ontwerper te noemen van het product (zo is hoe het ong nog in mijn hoofd zit)