Helderheid voor Nederlandse dressuurruiters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Helderheid voor Nederlandse dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 09:09

http://spitsnet.nl//sport/384119.shtml
Spitsnet.nl

AKEN - Het meest prestigieuze concours hippique heeft voor de Nederlandse dressuurruiters heel wat helderheid geschapen. De afgelopen dagen werden in Aken diverse knopen doorgehakt en weet Nederland waar het zich momenteel bevindt in de wereldtop, zo ruim twee jaar voor de Olympische Spelen van Athene. Olympisch kampioene Anky van Grunsven eindigde anoniem in de achterhoede en Coby van Baalen als beste Nederlandse (4e bij de Grand Prix Special en 12e bij de Kür op muziek) in de voorhoede tussen de Duitse en Spaanse concurrenten.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:36

Tja, hadden ze Koschel maar niet aan de kant moeten zetten.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 01:06

Ik denk niet dat de prestaties van Anky met Idool te wijten zijn aan het vertrek van Koschel. Het is geen slecht paard, maar echt speciaal is ie niet, en als je dan 2 pirouetten en een uitgestrekte draf verknalt houd je niet veel over in een veld met paarden als Rusty en Farbenfroh. Met Goliath gaat het ook al langer niet echt geweldig, en Coby alleen kan de kar niet trekken.

Maar ik denk dus dat het een beetje te kort door de bocht is om alles aan het vertrek van Koschel te wijten. Juist de absolute top heeft al een heel refentiekader waar ze op terug vallen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 01:22

ik vond de proef met krack ook niet zoals ik het gewend van Anky ben, ontzettend hecktisch. Ze waren met het team 3de achter de duitsers en spanjaarden. Ach ja iedere ruiter en amazone hebben wel eens slechte tijden, dus ik denk niet dat het iets met koschel te maken heeft. verder was joyce 6de geloof ik, verder was aachen echt kei gaaf Lachen