Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:14

www.anp.nl


Tijdens de traditionele veiling van talentvolle paarden tijdens Hippisch Hengelo zijn maandag grote bedragen geboden. De Enschedese ondernemer Benny Holtkamp, al vele jaren eigenaar van internationale toppers, kocht de Nederlands kampioen Boemerrang voor 260.000 euro.

Ger Visser van Stal Eurocommerce tastte diep in de buidel voor twee nakomelingen van de hengst Verdi. Hij betaalde 135.000 euro voor Bon-Ami O en 120 mille voor Back Home HS.

Op de Expo Talent Sale werd in totaal negentien springpaarden aangeboden. De gemiddelde prijs was ruim 60.000 euro. De Twentse broers Schröder en oud-olympisch kampioen Jeroen Dubbeldam hadden het scoutingswerk gedaan.

nofrisiansvp
Berichten: 24
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:30

Zou er nou niet eens opgehouden moeten worden met deze vorm van boerenbedrog? (semi) eigenaren die voor monopolygeld hun eigen paarden kopen op een veiling. Leuke show, maar het is alleen maar bedoeld voor prijsopdrijving en zelfverheerlijking. Jekkie bah

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:44

zo is het! 1 groot toneelstuk en gebluf!

britt1995

Berichten: 8
Geregistreerd: 26-12-09
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:48

inderdaad!!

kimmie88

Berichten: 8307
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Geen idee even

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:49

Gaat dat echt op die manier?
Dat heb ik nooit geweten :o

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:22

nofrisiansvp schreef:
Zou er nou niet eens opgehouden moeten worden met deze vorm van boerenbedrog? (semi) eigenaren die voor monopolygeld hun eigen paarden kopen op een veiling. Leuke show, maar het is alleen maar bedoeld voor prijsopdrijving en zelfverheerlijking. Jekkie bah


Als je er niet tegen kunt moet je er niet heen gaan.

Ik ben er gisteren wel geweest en weet dat de meeste paarden ook echt verkocht zijn. Een Noors meisje kocht er 2.
In de wandelgangen ging het gerucht dat de veilingtopper al verkocht zou zijn naar Denemarken, dat was dus niet zo.
De topper was vooraf niet van Holtkamp dus waarschijnlijk is hij ook echt verkocht.
Opvallend was wel dat de hoekmannen voor de normale tribune slechts 1 keer hun bordje hoefden op te steken. De kopers zaten dus echt alleen op de VIP en in het restaurant.

Behalve de 3 toppers vond ik dat de paarden minder opbrachten als in de voorgaande edities, terwijl het toch een mooiere collectie was.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:32

Ik ben er gisteren en de 2 jaren daarvoor ook geweest.
Ook ben ik bij de veulenveiling geweest en daar word een groot gedeelte niet verkocht

maar hier veranderen echt de paarden voor die prijs van eigenaar. Daarbij zaten er ook minder goede paarden tussen en die zijn voor toch duidelijk minder verkocht. Naar mijn mening nog te veel maargoed. Die mensen hebben er blijkbaar geld voor over.

edit: Als het alleen voor de eigenaren word gedaan waarom word er dan zoveel moeite gedaan om de goede paarden te zoeken? Want weet je uberhaupt wel wat er allemaal aan vooraf gaat?

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:45

Ik denk dat de meeste kopers denken: ik ga niet alle concoursen af om een paard te zoeken. Hier zijn ze voorgeselecteerd. Tuurlijk zaten er gister ook wat mindere paarden bij. Ook daar is een markt voor.
Dat er misschien teveel voor de paarden betaald wordt OK maar ja wat is een paard waard.
Een wijs paardenman zei eens: een paard is 2 euro/kg waard, de rest is verwachting dat je koopt.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:48

dan ga je toch niet kijken, er is genoeg markt voor en gelukkig blijven er enkele potentiele toppers in Nederland.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:00

juliomariner schreef:
Ik denk dat de meeste kopers denken: ik ga niet alle concoursen af om een paard te zoeken. Hier zijn ze voorgeselecteerd. Tuurlijk zaten er gister ook wat mindere paarden bij. Ook daar is een markt voor.
Dat er misschien teveel voor de paarden betaald wordt OK maar ja wat is een paard waard.
Een wijs paardenman zei eens: een paard is 2 euro/kg waard, de rest is verwachting dat je koopt.



Ben ik het helemaal mee eens. :j

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:07

Wat is de afstamming van Boemerang? Weet iemand dat?

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:14

nofrisiansvp schreef:
Zou er nou niet eens opgehouden moeten worden met deze vorm van boerenbedrog? (semi) eigenaren die voor monopolygeld hun eigen paarden kopen op een veiling. Leuke show, maar het is alleen maar bedoeld voor prijsopdrijving en zelfverheerlijking. Jekkie bah


Dat is wel erg kort door de bocht! Het gebeurd inderdaad, maar om nu te stellen dat het allemaal bedrog is en er geen enkel paard voor veel geld verkocht wordt op een veiling is natuurlijk grote onzin. Ook in deze tijd wordt er voor de echt goede paarden veel geld betaald.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:27


Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:52

Ik vind het niet zo gek dat ze zelf bieden, als je iets op de veiling hebt staan wil je er minimaal een bepaald bedrag voor hebben. Zo ook met een paard en als de prijs opgedreven kan worden zou ik het ook doen!

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:57

Carmen schreef:
Ik vind het niet zo gek dat ze zelf bieden, als je iets op de veiling hebt staan wil je er minimaal een bepaald bedrag voor hebben. Zo ook met een paard en als de prijs opgedreven kan worden zou ik het ook doen!

Daarom, ik zie het probleem niet

Deesree
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-12-10

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:49

holtkamp is de schoonvader van jeroen dubbeldam die op zijn beurt weer de scouting gedaan heeft.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:42

Deesree schreef:
holtkamp is de schoonvader van jeroen dubbeldam die op zijn beurt weer de scouting gedaan heeft.

Volgens mijn bronnen was het paard van de BWG stables dus Schroder

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:47

Blijkbaar waren er wel meer liefhebbers. Je kunt het ook andersom bekijken: ze hadden het zichzelf aardig gemakkelijker gemaakt als ze de paarden gewoon hadden gekocht, zonder de veiling en alle gedoe er om heen...

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:22

Precies, en het is logisch dat de organisatoren niet met een blanco cheque de veiling ingaan en dus wel al klanten bij de paarden zoeken

nofrisiansvp
Berichten: 24
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:24

Tjongejonge jonge,

Let nou even op. Dubbeldam en Schroder cs doen de scouting, en de sponsors van deze mensen kopen de paarden. Die mensen zijn niet goed in de slappe was komen te zitten door structureel te veel geld uit te geven!!

Je zal toch wel mesjokke zijn als je een goed paard (voor weinig) kunt kopen, het niet koopt, maar het dan op de veiling voor veel geld koopt? Dat geloof je toch zelf niet?!

Ik hou er niet van voor de gek gehouden te worden. Die paarden waren al lang van de kopers, alleen hebben ze voor show er veel geld voor geboden. Leuk, maar niet mijn ding

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:34

nofrisiansvp schreef:
Tjongejonge jonge,

Let nou even op. Dubbeldam en Schroder cs doen de scouting, en de sponsors van deze mensen kopen de paarden. Die mensen zijn niet goed in de slappe was komen te zitten door structureel te veel geld uit te geven!!

Je zal toch wel mesjokke zijn als je een goed paard (voor weinig) kunt kopen, het niet koopt, maar het dan op de veiling voor veel geld koopt? Dat geloof je toch zelf niet?!

Ik hou er niet van voor de gek gehouden te worden. Die paarden waren al lang van de kopers, alleen hebben ze voor show er veel geld voor geboden. Leuk, maar niet mijn ding


Je wordt niet verplicht om er heen te gaan!!!

nofrisiansvp
Berichten: 24
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:16

Nee dat doe ik ook niet 8-)
Ik vind het alleen zo'n blaaskakengedoe

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:20

Ik vind het altijd wel een leuk spelletje. Als je goed kijkt en een beetje de paardenmensen kent weet je wie serieus geinteresseerd is en wie alleen maar aan het opbieden is.

Sette

Berichten: 1084
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:10

Misschien vinden ze het wel stoer om te zeggen dat hun paard zoveel heeft gekost. ;) :D

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: Kwart miljoen euro voor talentvol springpaard Boemerrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:14

Dat is het nu precies. Je koopt niet alleen een paard maar ook status. Je ziet mensen de Vip oplopen waarvan je denkt wat moeten die bij een paardenveiling. Die heeft toch geen cent te makken. Maar deze mensen kunnen dan wel zeggen dat ze erbij waren en zelfs op de Vip zaten. Dat ze dan wel op hun handen zitten om maar niet als bieder gezien te worden OK