EU versoepelt over twee jaar de regels voor trailers

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:41

Wil ik de combinaties wel eens zien waarmee dat mag. Met 2 paards trailers (over t algemeen al gauw een mtm van 2000kg en dus een auto van minimaal 1500 er voor?) zullen dat er niet heel erg veel zijn en combinaties met 1 paards trailers en zwaardere auto's dan de trailer heb je nu ook al.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:25

Karin schreef:
Lindy1982 schreef:
Ik ben nu 4 jaar geen agente meer dus jaaaaaren valt wel mee..

Die regel is er iig al veel langer dan vier jaar.

...wat maar aangeeft dat zelfs (veel) agenten het niet eens goed weten! ;) :){

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:06

Karin schreef:
conejo schreef:
Behalve als de maximale kogeldruk van je auto lager is dan die van je trailer dan mag je ook met je BE rijbewijs deze trailer niet trekken ook als staat er niks in.

Max. kogeldruk van de auto staat meestal bij de trekhaak en van de trailer in de papieren.

En dat is dus niet terug te vinden in de FAQ. Het is me tijdens mijn lessen en examen ook niet verteld en ik weet van meer mensen dat hun rijschool daar geen aandacht aan heeft besteed.

De maximale kogeldruk van m'n trailer = 150kg. De maximale kogeldruk van de auto = 100kg. Mag de auto deze trailer trekken?
Antw: Ja! Zolang je de maximale kogeldruk van de auto niet overschrijdt. ;)
Oftewel: Conejo, je praat poep! :){

Asciugamano

Re: EU versoepelt over twee jaar de regels voor trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:48

Je hebt het zelf over Maximale kogeldruk. Als ik nou zorg dat die 100kg van de auto niet overschreden wordt? ;)
Dus stel dat ik een trailer heb met een maximale kogeldruk van 500kg? Dan zou die al helemaal niet achter de auto mogen?
Het zegt iets over wat de trailer als maximum mag hebben. Niet over hoeveel druk hij daadwerkelijk geeft.
Daar hoef je geen cursus voor gehad te hebben, gewoon boerenverstand gebruiken. ;)
Mijn auto mag in Duitsland op de snelweg 160km/u. Mag ik er dan niet mee binnen de bebouwde kom rijden waar de maximumsnelheid 50 is?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:44

Daarvoor moet je eerst weten wat je auto leeg weegt, maximaal mag wegen en wat je trailer maximaal mag wegen.
Maar zeer waarschijnlijk B + E.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 06:22

Dan heb je inderdaad dus B + E nodig. Je komt in werkelijkheid misschien niet boven de 3400kg. maar je combinatie mag dat wel, volgens de papieren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie