Wilders wil spoeddebat over situatie in Oostvaardersplassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Wilders wil spoeddebat over situatie in Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 09:48

Nieuwsredactie / http://www.telegraaf.nl


De PVV wil snel duidelijkheid over de vraag of de grote grazers in natuurgebied Oostvaardersplassen deze winter opnieuw worden bijgevoerd. PVV-leider Geert Wilders vindt het onaanvaardbaar als dit jaar dieren doodhongeren in het gebied.

Hij gaat er dinsdag een spoeddebat over aanvragen in de Tweede Kamer. Hongersnood bij de dieren is echt onacceptabel, laat Wilders weten.

Wilders wil dit keer tijdig een besluit nemen over wel of niet bijvoeren. Een meerderheid van de oude Tweede Kamer (VVD, CDA, PVV, ChristenUnie en de eenpersoonsfractie Rita Verdonk) droeg Landbouwminister Gerda Verburg dit voorjaar op de runderen, herten en konikpaarden bij te voeren. Door het aanhoudende winterweer, konden de grazers lange tijd geen gras eten.

Volgens deze partijen leden de dieren honger en dat was voor hen een goede reden om het uitgangspunt van natuurlijk beheer in de Oostvaardersplassen los te laten.

Afgelopen zaterdag liet een grote groep dierenartsen nog weten dat zij voor het afschieten van wild in de Oostvaardersplassen zijn. Volgens hen is dit de enige en snelste manier om zo snel mogelijk een einde te maken aan het lijden van de dieren, en de geboortegolf te beperken.

Verwant artikel:

[VN] Artsen: 'wilde dieren in Oostvaardersplassen afschieten'

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:51

wat goed van wilders.eindelijk word er eens wat gedaan

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: Wilders wil spoeddebat over situatie in Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:53

Inderdaad, ben blij dat Wilders zich ook een keer ergens anders op focust!

oh_oh

Berichten: 1425
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: In het groene hart van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:57

Hmm heeft hij dan toch nog een hart?

Ik ben benieuwd wat er uit komt.

laurenphw
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:58

Hhm, eerste keer dat ik Wilders wat goeds zie doen..
Ben het helemaal met hem eens, "wij" hebben ze uitgezet, moeten we ze natuurlijk niet laten doodhongeren!

Maar goed, hij focust zich dan toch ook niet alleen op buitenlanders enzo.

Anoniem

Re: Wilders wil spoeddebat over situatie in Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:21

Ik weet ook niet of bijvoeren dé oplossing is.... :n Die dieren planten zich zo snel voort, die kunnen ze nooit daar allemaal houden. Afschieten vind ik dan ook weer zo iets :o, maar kunnen die dieren niet ergens anders heen?

Achja, populist of niet, Wilders heeft denk ik toch nog een béétje humaniteit in zich. ;)

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:30

En wat dan nog als Wilders populist is ? Dat interesseert me geen moer ! Als door hem dit aan de kaak gesteld wordt en er iets mee gedaan wordt is dat super!! Of je nou wel of geen wilders' fan bent, we gaan toch voor het welzijn van die dieren !!

Persoonlijk ben ik vóór afschieten, vangen, op transport etc lijkt me erg traumatisch voor ze en god weet waar ze terecht komen, lang niet allemaal komen ze bij verstandige paardenmensen terecht, een deel zal ook bij "penny's" terechtkomen, in de handel of uiteindelijk toch na ellende de dood vinden.

castreren en prikpil vind ik ook niks, dat haalt de boel helemaal uit balans.
Gewoon jaarlijks de groep uitdunnen

liezzie

Berichten: 1069
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:31

oh_oh schreef:
Hmm heeft hij dan toch nog een hart?

Ik ben benieuwd wat er uit komt.



ook mijn gedachte.
Misschien doet ie dit om simpatie te wekken, maar dan nog, als het doel maar word bereikt.

Prikpil vind ik ook een goed idee. Even geen veulens.
Laatst bijgewerkt door liezzie op 31-10-10 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:32

Ik ben absoluut tegen Wilders.

Maar ik vind het absoluut goed dat hij zich hier over uit spreekt. Maakt mij niet uit of Wilders of een andere partij er nu eindelijk wat aan doet.
Want dit gaat nu al jaren zo en er moet wat aan gedaan worden.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 31-10-10 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:33

Hij was vorig jaar ook degene die zich "sterk" maakte voor de dieren daar. En hij is één van de weinige politici die een dierenpolitie hier in Nederland wel ziet zitten en er een groot voorstander van is. Stond ook in z'n verkiezingsprogramma.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wilders wil spoeddebat over situatie in Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:39

Wat is nou belangrijker?degene die het spoed debat aanvraagt voor deze dieren of de dieren zelf? Ongeacht welk persoon,het gaat om een gruwelijke dood van dieren,en dát telt.De rest is bijzaak.

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:39

rainbow8 schreef:
Hij was vorig jaar ook degene die zich "sterk" maakte voor de dieren daar. En hij is één van de weinige politici die een dierenpolitie hier in Nederland wel ziet zitten en er een groot voorstander van is. Stond ook in z'n verkiezingsprogramma.


Wil net zeggen.....hij heeft zich al eerder ingezet voor het welzijn van dieren!!!! Niet alleen nu hoor!!!!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:42

Ik zou het ook wel heel erg vinden als er nu dieren dood moeten, kunnen ze ze niet vangen en verkopen ofzo? (ik weet het, het zal moeilijk worden, maar alles beter dan die dieren afmaken toch :o )
Want om nou ieder jaar de hele kudde uit te dunnen, om maar niet bij te hoeven voeren vind ik niet echt humaan (want als er geen hekken zouden staan, zouden de beesten op zoek kunnen gaan naar meer eten, maarja..) Daarbij kunnen we niet eens weten of we uberhaupt wel zo'n strenge winter krijgen als vorig jaar.. Maargoed dat is ook mijn mening maar :o

oelewapper
Berichten: 161
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:46

denk inderdaad dat bijvoeren niks oplost,de dieren hebben toch een natuurlijk ritme,in de zomer wat dikker,waardoor in de winter reserves om op te maken.
als er te weinig voedsel is en je gaat bijvoeren,gaan de dieren zich ook alleen maar meer voortplanten waardoor je het jaar daarop nog meer bij moet voeren.
afschieten lijkt me ook niks... kunnen ze niet aan anticonceptie doen op een of andere manier :o ?
dat voorkomt over populatie en dus ook hongersnood onder de dieren.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Wilders wil spoeddebat over situatie in Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:49

En de andere politiekers zijn geen popularisten :')

Die spreken items aan die de publieke opinie niet liggen, maar uit hun hart komen. Even wakker worden.
Goed dat dit aangekaart wordt, je kan een situatie maken waar je dieren natuurlijk wilt houden maar dit kan gewoon niet meer. Omdat die situatie er niet is.

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:55

Ik vind het super dat hier eens extra aandacht aan wordt besteed!! Honger lijden is onacceptabel, ook voor dieren!!
(Als mensen zich eens wat verder in Wilders verdiept hadden..... )

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wilders wil spoeddebat over situatie in Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:02

Ik vind dierenwelzijn ook echt het goede punt van Wilders, de rest hou ik het liefst ver weg van de politiek, maar dierenwelzijn wordt door hem ten minste zinnig gebracht, i.p.v. op de wijze van PvdD.
Top dat dit er door hem nu wordt ingebracht.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:07

Mizora schreef:
Ik vind dierenwelzijn ook echt het goede punt van Wilders, de rest hou ik het liefst ver weg van de politiek, maar dierenwelzijn wordt door hem ten minste zinnig gebracht, i.p.v. op de wijze van PvdD.
Top dat dit er door hem nu wordt ingebracht.


Nee hoor de Pvdd heeft juist veel meer zinnigs, wilders noemt dieren producten, dieren hebben geen rechten volgens hem, maar er zit in zijn partij een man die heel erg voor het dierenwelzijn streeft, dus vandaar dat dit idee er nu is. ;) Geloof me dat komt niet van wilders.

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:08

Ik vind het goed dat hier aandacht aan wordt besteed... Het is tenslotte ook onze schuld
dat het mis gaat daar bij die plassen... Wij moeten daar ook een goede en vooral humane
oplossing voor bedenken!! En als die er niet is... moet er bijgevoerd worden tot die oplossing er is!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 31-10-10 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote en politieke discussie verwijderd

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Wilders wil spoeddebat over situatie in Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:11

@BaiNar: oow ik heb alles gelezen hoor, vind het nog belachelijker dan dat ik had verwacht ;)

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:12

saskiakefie schreef:
Mizora schreef:
Ik vind dierenwelzijn ook echt het goede punt van Wilders, de rest hou ik het liefst ver weg van de politiek, maar dierenwelzijn wordt door hem ten minste zinnig gebracht, i.p.v. op de wijze van PvdD.
Top dat dit er door hem nu wordt ingebracht.


Nee hoor de Pvdd heeft juist veel meer zinnigs, wilders noemt dieren producten, dieren hebben geen rechten volgens hem, maar er zit in zijn partij een man die heel erg voor het dierenwelzijn streeft, dus vandaar dat dit idee er nu is. ;) Geloof me dat komt niet van wilders.


Het komt van zijn partij en de PvdD heb ik nog niet één keer met een fatsoenlijke oplossing horen komen, niet één keer. Ze waren vóór het laten verhongeren van de dieren en voor de dingen waar zij wel voor strijden zit er vrijwel nooit een fatsoenlijk opgebouwd plan achter of is het gewoon ronduit onhaalbaar.

Overigens heb ik niet voor hem gestemd hoor, ik zou nog eerder voor de PvdD stemmen. Maar dit vind ik wel een goed punt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:15

saskiakefie schreef:
Mizora schreef:
Ik vind dierenwelzijn ook echt het goede punt van Wilders, de rest hou ik het liefst ver weg van de politiek, maar dierenwelzijn wordt door hem ten minste zinnig gebracht, i.p.v. op de wijze van PvdD.
Top dat dit er door hem nu wordt ingebracht.


Nee hoor de Pvdd heeft juist veel meer zinnigs, wilders noemt dieren producten, dieren hebben geen rechten volgens hem, maar er zit in zijn partij een man die heel erg voor het dierenwelzijn streeft, dus vandaar dat dit idee er nu is. ;) Geloof me dat komt niet van wilders.


Was jij erbij dan?omdat je bijna zeker weet dat het niet van Wilders zelf afkomt?
Ik zei al:ongeacht van wíe het afkomt,er word wat aan gedaan.Dat is toch het enige wat telt?
[Zucht,dat eeuwige gezeur over wilders].

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:16

saskiakefie schreef:
@BaiNar: oow ik heb alles gelezen hoor, vind het nog belachelijker dan dat ik had verwacht ;)

Tja... da's dan jou mening... Ik vind dat er wel degelijk een hoop dingen anders mogen in Nederland... En dat hij daarmee een leuk begin maakt! Maar da's mijn bekrompen mening!! :P

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:18

oh_oh schreef:
BaiNar schreef:
Maar ja... hij heeft bv. ook het beste voor met bejaarden en gehandicapten...
Maar goed, dat is een andere discussie.... maar wel jammer!!


Jammer dat zijn ideeën voor verbetering van de zorg niet realistisch en haalbaar zijn. Er zitten heel veel haken en ogen aan.

In ieder geval ligt de discussie erover open... Da's al heel wat... ipv al die meelopers!! :D

Famke160301

Berichten: 705
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ergens in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:22

saskiakefie schreef:
Mizora schreef:
Ik vind dierenwelzijn ook echt het goede punt van Wilders, de rest hou ik het liefst ver weg van de politiek, maar dierenwelzijn wordt door hem ten minste zinnig gebracht, i.p.v. op de wijze van PvdD.
Top dat dit er door hem nu wordt ingebracht.


Nee hoor de Pvdd heeft juist veel meer zinnigs, wilders noemt dieren producten, dieren hebben geen rechten volgens hem, maar er zit in zijn partij een man die heel erg voor het dierenwelzijn streeft, dus vandaar dat dit idee er nu is. ;) Geloof me dat komt niet van wilders.[/quote]

Mee eens, komt van Dhr Graus! Dit is ook de persoon die de "Animal Cops" aan wil stellen..

Beetje vreemd. Aan de ene kant wil Wilders minder ambtenaren maar aan de andere kant komen er opeens 500 Animal Cops bij 8)7

Maaaar ben wel blij dat er nu wel flink wat aandacht voor de dieren in de OOstvaardersplassen is, vanuit de politiek en de dierenartsen. Én miss nu ook een keer op tijd, nl. vóór de winter voordat t leed ontstaat...

In nederland hebben we de AID, RVV en LID. Dit zijn al een hele rij ambtenaren die de dieren in de gaten houden en of ze wel goed verzorgt worden. Geef deze instanties dan meer rechten, zoals t recht van bekeuren, aanhouden, dragen van een wapen enz enz dan zijn de Animal Cops overbodig... scheelt weer in t uitbatalen van 500 ambtenaren en dat geld kan dan bv gebruikt worden voor de zorg en de oudere medemens onder ons.

Vind ook dat ze eerst moeten zorgen dat de AID, RVV en LID beter gaan samenwerken, ipv weer een nieuwe troep aan te stellen voor evt dierenleed. Anders blijft t geld kosten en de dieren schieten er niks mee op.