FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 19:05

http://www.knhs.nl


Springruiter was slachtoffer van sabotage.

Jurgen Stenfert heeft door het FEI Tribunaal een schorsing van vier maanden opgelegd gekregen, met aftrek van de periode van 17 april tot en met 24 juni 2009, waarin Stenfert voorlopig was geschorst. Bij het paard BMC Sarina, dat door Stenfert werd bereden tijdens Indoor Brabant 2009, werd de verboden stof Reserpine aangetoond tijdens het dopingonderzoek.

De schorsing gaat in op 14 september en eindigt op 4 november. Bij het vaststellen van de strafmaat heeft het FEI Tribunaal de feiten die Stenfert ter verdediging heeft aangevoerd uiterst serieus genomen. Uit deze verdediging blijkt dat een tijdelijke werknemer van Stenfert heeft toegegeven het paard Sarina het middel Rakeline te hebben toegediend, omdat deze persoon zich door Stenfert onheus bejegend voelde. Jurgen Stenfert heeft dit gemeld bij de plaatselijke politie, die van de verdachte een volledige bekentenis heeft kregen.
De verdachte werd door justitie duidelijk gemaakt dat hij een criminele daad had verricht en werd op 12 juli 2010 door de economische politierechter te Arnhem veroordeeld tot betaling van een boete van 1.000 euro.

Ondanks het feit dat Jurgen Stenfert de volledige verantwoordelijkheid draagt stelt het FEI Tribunaal: "Het tribunaal vindt de verantwoordelijke persoon (Jurgen Stenfert) niet significant nalatig. Dit is een zaak van pure sabotage, waarin iemand handelde zonder instemming van Stenfert, met het doel hem te schaden. Daarom wordt een reductie van de strafmaat toegepast".

De KNHS neemt de straf van de FEI t.a.v. Jurgen Stenfert integraal over.

jatuurlijk
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-09-10

Re: FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:40

Slim gedaan Stenfert!
Geef je "verdachte" €1500, laat m zn verhaal doen et voila!

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:49

Misschien is het wel echt zo gebeurt?
Lijkt me niet dat iemand zoiets doet voor een beetje geld, diegene is nu ook zijn (misschien wel goede) naam kwijt en zal nooit meer zomaar aangenomen worden.

jatuurlijk
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:01

bterlaan; U heeft gelijk wat betreft het openbare forum.
Bij deze verwijderd!
Laatst bijgewerkt door jatuurlijk op 15-09-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:14

Degene die dat gedaan heeft, heeft nu een strafblad. Dat doe je niet zomaar. Als de man een bekentenis heeft afgelegd, moet je dat accepteren. Tenzij je het tegendeel kunt bewijzen. De rest is laster en daar zou ik op een openbaar forum heel erg mee oppassen! In deze zaak is de ruiter bewezen slachtoffer van een misdrijf en hij had dus helemaal niet gestraft mogen worden.

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Re: FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:43

Net alsof je in de paardensport geen baan meer kan krijgen als je een strafblad heb. Lijkt me eerder een Pre :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:49

sporter schreef:
Net alsof je in de paardensport geen baan meer kan krijgen als je een strafblad heb. Lijkt me eerder een Pre :D

Persoonlijke knokploeg, niks mis mee.

@bterlaan
Geld maakt een heleboel tongen los :)

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:40

Jee, zeg, wat een lynch-mentaliteit hier! De rechter heeft de bewijzen onder zijn neus gehad en ik durf te beweren dat dat voor niemand van ons geldt. Maar veel mensen blijken het beter te weten, al zijn ze totaal niet op de hoogte van de feiten en bewijzen. Heel eng allemaal!

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:48

Geld laat mensen praten....

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:57

en afgezien van die feiten en bewijzen...
er zijn genoeg mensen die jurgen stenfert kennen, en er precies zo over denken

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Re: FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 02:32

Er is aangetoond dat hij geen schuld heeft en toch krijgt hij straf dat vind ik een vreemde situatie. Schuld heb je pas wanneer je bewust dingen hebt gedaan die niet door de beugel kunnen. Hierbij is uitgesproken dat het pure sabotage is en toch straf ......hoe moet ik dat zien. Onschuldig maar toch een schorsing, waarom die schorsing.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:07

Senja_x schreef:
Er is aangetoond dat hij geen schuld heeft en toch krijgt hij straf dat vind ik een vreemde situatie. Schuld heb je pas wanneer je bewust dingen hebt gedaan die niet door de beugel kunnen. Hierbij is uitgesproken dat het pure sabotage is en toch straf ......hoe moet ik dat zien. Onschuldig maar toch een schorsing, waarom die schorsing.


Waarom?

M_D_H schreef:
en afgezien van die feiten en bewijzen...
er zijn genoeg mensen die jurgen stenfert kennen, en er precies zo over denken


En dat is het maar net.. En niet alleen M_D_H maar ik lees hier in de reacties precies het zelfde antwoord. En daar sluit ik me zeker bij aan.

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:39

M_D_H schreef:
en afgezien van die feiten en bewijzen...
er zijn genoeg mensen die jurgen stenfert kennen, en er precies zo over denken


Dus omdat er veel mensen zijn die hem (blijkbaar negatief) kennen en er precies zo over denken, is hij schuldig???? Feiten en bewijzen? Weg ermee, we kennen hem en dus is hij schuldig! Kijk, dat bedoel ik dus met lynch-mentaliteit.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:42

Draai het eens om: Mensen hebben met een reden deze mening. Misschien komt dat ook wel voort uit een stukje omgekeerde lynchmentaliteit. Denk daar maar eens over na.

What goes around, comes around!!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:38

wat een wantrouwen allemaal richting Jurgen, schandalig!

jatuurlijk
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:58

Petulan schreef:
Draai het eens om: Mensen hebben met een reden deze mening. Misschien komt dat ook wel voort uit een stukje omgekeerde lynchmentaliteit. Denk daar maar eens over na.

What goes around, comes around!!


Juist, heel mooi verwoord!

Amen..

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Re: FEI toont begrip voor Jurgen Stenfert in dopingzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:09

Was mijn reactie maar gewoon wantrouwen naar hem toe.

Helaas..... Is dat niet het geval

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:25

Petulan schreef:
Draai het eens om: Mensen hebben met een reden deze mening. Misschien komt dat ook wel voort uit een stukje omgekeerde lynchmentaliteit. Denk daar maar eens over na.

What goes around, comes around!!

_/-\o_