Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:52

hyppolyte schreef:
Citaat:
Dat van het jammer vinden dat je er nog niet aan toe bent om mee te kunnen dingen naar een kopplaats is toch een heel normaal gevoel als je wedstrijden rijdt op welk niveau dan ook en welke discipline of zelfs welke sport dan ook..? Ik vind sommige reacties (vooral in het vorige topic ook) klinken alsof men het haar niet gunt. Jammer, ze zorgt voor veel publiciteit voor die tak van sport, alleen maar mooi toch? :)

Niet op de manier waarop ik het bedoelde, op ieder ander niveau kun je ook meedoen voor de lol. Ik heb het ook niet over dat ze het jammer vindt, maar dat ze er meer moeite mee heeft dat ze niet klaar is om met een kopplaats te eindigen, dan dat ze niet klaar is voor het WEG, aangezien ze reserve is heeft ze blijkbaar het niveau wel, maar niet het topniveau. Dat zijn dus de dingen die ik persoonlijk jammer vind, dat fanatisme, alles moet op topniveau en mag niet gewoon voor de lol. Dus is het min of meer zinloos dat ze meedoet omdat ze toch niet kan winnen, dan ga je in mijn optiek voorbij aan het hele punt, meedoen hoort belangrijker te zijn dan winnen.
Maarja, dat is ook wel een beetje de mentaliteit van een topsporter en dat moet ook wel, maar tot op zekere hoogte.

Laat ik het zo stellen, als de reserve van het schaatsteam mee mag naar het WK wegens uitval van een ander, dan zijn ze dolblij om mee te mogen, ook al weten ze dat ze waarschijnlijk bij lange na niet in de top 10 komen.
Zij geeft aan eigenlijk liever niet heen te willen omdat ze niet in die top 10 terecht kan komen, dat vind ik raar. Het is toch een geweldige ervaring an sich? Ik mis dus een beetje het plezier, dat heeft niets te maken met haar iets misgunnen.


Ik weet niet of ze het anders zegt in het interview dan in het stukje tekst in de OP, maar ze is gewoon realistisch over dat ze (nog) niet bij de top hoort. Ik lees niets over het wel of niet lol hebben. Je kan ook lol hebben zonder bij de top te rijden.

Edit: Ik heb nu ook het interview gezien en het plezier straalt er juist vanaf. Volgens mij vindt ze het juist onwijs gaaf dat ze überhaupt mag meedoen.


Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:07

Chaos schreef:
En Anky heeft een B-kader score gereden -die 70% - in Zweden met een zwak deelnemersveld en rijdt nu dus met het A-kader mee.


Nu weet ik niet of dit bij western anders is, maar een deelnemersveld moet toch niet uitmaken qua score? Je rijdt een oefening correct of niet en daar krijg je punten voor en dan hoort het toch niet uit te maken hoe de andere deelnemers rijden?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: atilla, eempje41, Jacquelinee_, Jadero, Manny, MerleSimone, ontherun, sterregoud, xYaartje en 25 bezoekers