'Dieren krijgen na inbeslagname vaak niet de juiste zorg'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: 'Dieren krijgen na inbeslagname vaak niet de juiste zorg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:54

De verhalen over de dubieuze kwaliteit van opvangadressen zijn er al langer. Heel triest dat daar dan niks of weinig aan veranderd. Die beesten komen van de regen in de drup of zelfs van de drup in de regen. Een controlerende en optredende organisatie als de LID zou vlekkenloos moeten functioneren. Dit is hun core business en als je dan niet in staat bent om simpelweg goed te registreren, heb je wel het eea aan te passen in je organisatie. Of er een paar gevallen minder zijn dan Henk ten Apel beschrijft, zal best maar da's geen excuus. Geen enkel geval is wat mij betreft acceptabel.

15 euro per dag vind ik nog niet zo gek. Een verwaarloosd dier wordt in NL maar zo niet in beslag genomen. Ik kan me er bij voorstellen dat die dieren veel zorg nodig hebben. Als opvangadres mag je hier best wat op verdienen, zij willen ook graag een verse boterham op hun bord. 10.000 euro is natuurlijk belachelijk.


Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: 'Dieren krijgen na inbeslagname vaak niet de juiste zorg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:50

Of het rapport van Henk nou 100% klopt, harde cijfers bevat, e.d. is -denk ik- helemaal niet zo belangrijk. Wat klopt, is dat de instanties die inbeslag genomen dieren moeten beschermen en (laten) verzorgen, daartoe lang niet altijd in staat zijn en grote blunders begaan. Dat lijkt mij de essentie en wat absoluut veranderen moet.

@Henk, dat je je inlaat met iemand die zo'n dubies verleden heeft, komt de betrouwbaarheid van je stichting niet ten goede. De keuze is aan jou, maar als je serieus genomen wilt worden kun je beter met iemand anders een samenwerking aangaan. Ik krijg er een beetje het Desi Bouterse gevoel bij ("Ach, hij heeft slechte dingen gedaan, maar het is geen slecht mens" of deze vond ik ook leuk: "Heel blij met hem als president, geef die man nog een kans". Hoe dom kun je zijn)

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: 'Dieren krijgen na inbeslagname vaak niet de juiste zorg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:31

@Henk, je hoeft je naar mij toe niet te verdedigen. Ik geloof direct dat je er ontzettend veel vrije uren in hebt gestoken. Dat je intenties integer zijn, geloof ik ook direct. Ook is het nou eenmaal zo dat als je het lef hebt om een kar te trekken er altijd mensen zijn die er met de strontwagen tegenaan botsten, bijna nooit een bloemencorso. Accepteer dat. Waar het om gaat, is dat er wat veranderd en of jij of je kritici gelijk hebben, is bijzaak.

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: 'Dieren krijgen na inbeslagname vaak niet de juiste zorg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:58

Precies, Nicolletje. Helemaal met je eens. Verwaarlozing komt lang niet altijd voort uit slecht voor je dieren WILLEN zorgen. Vaak is de oorzaak onkunde of eigen psychisch problemen. In die gevallen is het -denk ik- juist goed om begeleiding te geven ipv in beslag te nemen. Niet alleen voor de betrokken personen, maar ook voor de dieren. Lang niet alle in beslag genomen dieren komen goed terecht, hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rensjee, Wulfy en 49 bezoekers