Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 09:14

Nieuwsredactie / http://www.horsetalk.co.nz


Afbeelding
Edward Gal & Totilas
Foto: http://www.sjoert.com
Edward Gal en Totilas zullen van de partij zijn tijdens het grote CHIO Aken; een van de grootste wedstrijden die volgende maand weer van start gaat. Onder Edward Gal heeft Totilas het afgelopen jaar juryleden en publiek versteld doen staan, en het recordbrekende paard blijft zichzelf maar verbeteren.

Vanzelfsprekend is Totilas de favoriet om er in Aken vandoor te gaan met de eerste prijs. De hengst zal samen met Edward aan start komen tijdens de Grand Prix op donderdag 15 juli, in de Meggle Prize rubriek op Zaterdag, en in de kur op muziek op zondag.

"Bijna alle internationale topruiters zullen aanwezig zijn", aldus showorganisator Frank Kemperman.

Naast Edward Gal, zullen onder andere Adelinde Cornelissen, Isabell Werth en Laura Bechtolsheimer op de Duitse bodem rijden.

Toegangskaarten voor donderdag zijn nog verkrijgbaar. Voor zaterdag zijn er nog enkele kaarten te verkrijgen, maar de zondag is al volledig uitverkocht.

Ank89

Berichten: 164
Geregistreerd: 14-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:41

Dacht dat ze rustig aan wilden doen met dit paard... :o Als je ziet wat hij dit jaar al heeft gelopen.

Neemt niet weg dat het een toppaard blijft natuurlijk :P

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:44

Nah, ik denk dat zo'n gigantisch stadion wel een goede training is voor Kentucky. Met die Amerikanen aldaar kun je een hoop lawaai en applaus verwachten (ook tijdens de proef geloof ik).

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:49

Totilas heeft nog wat meer wedstrijdervaring nodig. Daar wordt hij minder gespannen van en beter te rijden. Dus op zich kan ik het wel begrijpen, zeker als je bedenkt dat ie natuurlijk in Kentucky wil scoren. Maar ja, het blijft natuurlijk altijd een spanningsveld, want je moet zo'n jong paard natuurlijk ook niet overnemen. Maar goed. Ik weet niet precies wanneer Aachen is? Misschien heeft ie nog een paar weken? en kan ie het deze week nog even rustig aan doen? ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 09:53

CHIO Aken is van 9 t/m 18 juli.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:56

Ah, dat is al gauw. Wel leuk dat ie mee doet. Geeft mooi wat spectakel hoop ik. Lijkt me een geweldige belevenis als Totilas als laatste de kur zou mogen rijden en dan iedereen verpletterd. Maar ja, we zullen zien. ;)

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:44

ik vind hem nog behoorlijk rustig aan doen hoor, toti loopt de wedstrijden die echt belangrijk zijn, en hij moet natuurlijk wel wat in het ritme blijven!

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:47

En ik ben er bij!! :):)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 11:48

Kimble schreef:
En ik ben er bij!! :):)


Neem je je fototoestel ook mee? O:)

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:08

Ja, natuurlijk! ;)

Jasterina
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-06-07

Re: Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:26

Tijdens outdoor gelderland was het wel grappig, een lawaai en geklap was het, maar toilitas was het enigste paard wat heel rustig liep alsof er niks aan de hand was.
Zo erg is dat paard al aan het aplaus gewend :+

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:52

Ik vindt het een mooi paard :$

paardloveer
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-06-10

Re: Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:49

Ik vind het een geweldig paard en zou er graag bij willen zijn in Aken!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:25

Ank89 schreef:
Dacht dat ze rustig aan wilden doen met dit paard... :o Als je ziet wat hij dit jaar al heeft gelopen.

Neemt niet weg dat het een toppaard blijft natuurlijk :P

En je geloofde dat serieus offf? :+

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:40

Het is en blijft een gaaf dier om naar te kijken zeg!
Hij gaat het vast weer super doen

skyline

Berichten: 2643
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: Almere

Re: Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:47

Ik vind totilas echt gaaf :D

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:56

Ayasha schreef:
Ank89 schreef:
Dacht dat ze rustig aan wilden doen met dit paard... :o Als je ziet wat hij dit jaar al heeft gelopen.

Neemt niet weg dat het een toppaard blijft natuurlijk :P

En je geloofde dat serieus offf? :+

afgelopen weekend rotterdam. over 3 week aken.poeh zeg,wat zwaar :+ de meeste landelijke ruiters gaan bijna elk weekend of om het weekend op wedstrijd ;) wedstrijd ritme houden nu tot aan kentucky is erg belangrijk hoor 8-) niet doen of dit paard overwerkt wordt of overvraagd, hij wordt echt geweldig goed gemanaged +:)+
vind ik dan :o groetjes deess

Aurelle_

Berichten: 891
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Utrecht/Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:01

Ik ben er ook bij!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:11

deess schreef:
afgelopen weekend rotterdam. over 3 week aken.poeh zeg,wat zwaar :+ de meeste landelijke ruiters gaan bijna elk weekend of om het weekend op wedstrijd ;) wedstrijd ritme houden nu tot aan kentucky is erg belangrijk hoor 8-) niet doen of dit paard overwerkt wordt of overvraagd, hij wordt echt geweldig goed gemanaged +:)+
vind ik dan :o groetjes deess

Hij ging ook vooraaaaaal niet dekken... Ze gingen het vooraaaaaaaal rustig aan doen... Maar hij dekt wel en is er elke wedstrijd opnieuw. :+ Overwerkt? Nee waarschijnlijk nog niet anders zou die wel er tegen in komen. Maar rustig aan doen noem ik dat ook niet. Ga dan niet zeiken dat je rustig aan doet met dat paard en zeg dat je het geld dat er in zit, eruit haalt maar dat je wel rekening houd met het dier. :+ Schijnheilig gelul is dat "rustig aan doen". Zeg gewoon waar 't op staat, ze houden 'm heel omdat ie zo 't meeste op brengt. :+ Nie meer of minder.

Denk dat een meerdaagse GP wedstrijd overigens wel wat anders is dan een landelijk wedstrijdje waar je met geluk 2 proefjes rijd. :+

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:07

ben het niet met je eens, en vind dat je erg onaardig doet over mensen die je niet eens kent. lekker makkelijk vanachter je pc, ik hou daar niet van om meteen van alles te roepen terwijl je de situatie niet eens kent ;) dit is een uitzonderlijke paard,en een uitzondelijke situatie. wie kan zich nu verplaatsen in deze eigenaren en deze ruiter? je hebt nog nooit zo'n paard in je bezit gehad,niemand van ons. en zo te zien hebben ze een super balans gevonden tussen het dekken en het trainen, want hij wint alles en verdiend dubbelop met dekken tegelijker tijd. uitbuiting is totaal niet aan de orde,het paard is werkelijk het prototype van de happy athlete! groetjes deess
ps voor een jong paard kan een landelijke wedstrijd net zo'n evenement zijn als voor een ervaren paard een meerdaagse wedstrijd hoor, de hele stress int begin van voor de eerste keren op de trailer, nieuwe terreinen e.d, das bij toto helemaal niet meer aan de orde. en de entourages kent hij ook allang :+ natuurlijk is het wat anders om wat te wijken en rond te draven vergeleken met piaffe passage :D maar dat doen ze in de training ook wel, en niet alleen op wedstrijd. als er 1 paard is die dit super aan kan,is het totilas wel. want zijn eigenaren en ruiter houden van hem,en zijn super zuinig op hem. en dat straalt eraf,jammer dat jij dat niet ziet of wilt zien. maar dat ligt dan echt aan jouw negatieve houding,heb je daar vaker last van? :(:)

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:17

Ayasha schreef:
deess schreef:
afgelopen weekend rotterdam. over 3 week aken.poeh zeg,wat zwaar :+ de meeste landelijke ruiters gaan bijna elk weekend of om het weekend op wedstrijd ;) wedstrijd ritme houden nu tot aan kentucky is erg belangrijk hoor 8-) niet doen of dit paard overwerkt wordt of overvraagd, hij wordt echt geweldig goed gemanaged +:)+
vind ik dan :o groetjes deess

Hij ging ook vooraaaaaal niet dekken... Ze gingen het vooraaaaaaaal rustig aan doen... Maar hij dekt wel en is er elke wedstrijd opnieuw. :+ Overwerkt? Nee waarschijnlijk nog niet anders zou die wel er tegen in komen. Maar rustig aan doen noem ik dat ook niet. Ga dan niet zeiken dat je rustig aan doet met dat paard en zeg dat je het geld dat er in zit, eruit haalt maar dat je wel rekening houd met het dier. :+ Schijnheilig gelul is dat "rustig aan doen". Zeg gewoon waar 't op staat, ze houden 'm heel omdat ie zo 't meeste op brengt. :+ Nie meer of minder.

Denk dat een meerdaagse GP wedstrijd overigens wel wat anders is dan een landelijk wedstrijdje waar je met geluk 2 proefjes rijd. :+



Wat is dit voor belachelijke reactie zeg? Vol afgunst.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:50

Ik vind ook wel dat Totilas een druk schema heeft. In de verste verte niet te vergelijken met onze landelijke wedstrijdjes. Hij dekt, en gaat meerdere keren per maand mee om te presteren. Van mij mag het wat minder, en moet het paard tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Het zou doodzonde zijn, als dit sprookje maar van korte duur zou zijn.

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Edward Gal en Totilas grote publiekstrekkers op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:28

ik denk dat ze op stal Gal/werner super zuinig zijn op het beest en de meest goede veterianaire begeleiding/voer/verzorging krijgt die een paard zich maar kan wensen!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:09

afgunst? Nee hoor ik zeg gewoon wat ik lees. Zie niet in wat dat met afgunst te maken heeft eerlijk gezegd.... := Iedereen weet dat ik geen Totilas fan ben, kzou 'm nog niet op stal willen al gaven ze er geld op toe. :+ Is gewoon niet mijn type paard... En over smaken valt niet te twisten dus ga nu aub niet deze woorden verdraaien als "je vind hem dus niet goed genoeg" want dat staat er niet. :+
Kom trouwens eens met onderbouwing sjoert, waar zeg ik dat ik het ze niet gun? Ik zeg enkel dat ik het stom vind dat ze zo rond de pot draaien. Noem 't beestje gewoon bij de naam.

Ik zeg overigens ook nergens dat hij uitgebuit wordt, dus dees tenzij je kan quoten waar ik dat zeg zou ik het appreciëren als je dat terug neemt. Ik zeg dat ze niet schijnheilig moeten lullen over rustig aan doen met hem als ze hem gewoon inzetten zoals hij kan. Ik zeg ook nergens dat ze hem overbellasten, enkel dat het bullsh*t is dat ze zo extreeeeeeemmmm voorzichtig met hem zijn. Hij wordt gewoon normaal behandeld en loopt en traint zoals hij aangeeft dat hij kan. Zeg dan dat je weet wat het paard aan kan maar niet dat je zooo rustig met hem bent en dat geld niet belangrijk is want dat is simpelweg niet zo. ;) Totilas is een paard met talent en daar bovenop heeft hij nog eens een fantastisch karakter. Daar geef ik je geheel gelijk in. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de eigenaren zich ontzettend schijnheilig opstellen in de media en ze draaien en keren zoals de wind. Herfstweer is er niets tegen. :+

Maar goed, ik merk het al, zo snel "totilas" ni de titel staat moet je eigenlijk vooral je bek houden tenzij je "OOOOHHH WAT FIJJNNN!" wil gillen. Alsof het paard 't wat kan schelen hoe ik over de eigenaren denk :') (hell, alsof dat de eigenaren wat kan schelen.)

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:57

Ayasha schreef:
hell, alsof dat de eigenaren wat kan schelen

Ach, ik hoop dat die toch wijzer zijn dan zich er wat van aan te trekken wat één of ander ambetant snotgrietje van ze vindt :D