'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:09

mmm... An sich niet verkeerd. Maar... Het is in de praktijk toch nog best wel moeilijk te verwezelijken denk ik.

DENK IK.

Want wat is afgekeurd? En praat je dan over afgekeurd in de sport? Of afgekeurd als in - mag/kan alleen nog als grasmaaier dienen? En is keuren niet een momentopname? Het is zo'n grijs gebied. Hoeveel komen er niet door de buigproef heen en een dag later wel?
Kijk, een verrot straalbeen is een verrot straalbeen, klaar. Maar er blijft een groot deel grijs. En wat voor de sport misschien niet goed is, kan nog prima voor recreatie.

Ik vind het een nobel streven, maar vraag me af in hoeverre je er in de praktijk mee weg kunt komen. Even hardop denkend allemaal.....

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:39

Als je paard echt afgekeurd is en om verder leed te besparen afgemaakt moet worden, zowel manen als staart HELEMAAL afscheren voordat je hem overdraagt aan de verzekering. Als ze kwaad worden weet je gelijk wat hun bedoeling was...............

quadripes

Berichten: 1363
Geregistreerd: 30-07-08

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:47

als je je echt om het welzijn van je paard bekommert, dan breng je het paard gewoon zelf naar de slacht en blijf je erbij als ie zijn laatste adem uitblaast. Dan weet je zeker wat er met hem gebeurt.

Ook als je het paard voor de dood verkoopt, wordt hem nog geen lijdensweg bespaard, omdat ze dan vaak op transport naar Italie worden gezet en pas dagen later na een heleboel mishandeling alsnog aan hun einde komen.

Verzekeringen kunnen dit alleen maar doen omdat mensen zelf liever niet de verantwoordelijkheid nemen om op een goede manier afscheid te nemen.

Tenminste, dat is mijn bescheiden mening.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:09

Het beste blijft toch: niet helemaal uit handen laten nemen door verzekeringen en of ophalers, maar ga het zelf wegbrengen en of ga mee op afspraak, maar geef nooit ze uit handen, paardenwereld is hard en wreed, alles draait om geld.

Weigeren ze dat je mee wilt dan weet je genoeg, breng het dan maar liever zelf.

Kan je het niet aan, dan door een goede vriend/vriendin ofzo je laten steunen, hoe moeilijk en of eng het ook is, alles is beter dan dat paard de ellende in gaat als handelspaard of transporten naar buitenland ofzo, of zelfs nieuw leven als sportpaard :( .

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:15

Terugkopen en zelf in laten slapen of zelf wegbrengen om de hoek en zien dat hij valt als het paard echt voor de dood moet, lijkt me ook de beste oplossing, maar wat als je paard nog recreatief bereden kan worden of als grasmaaier dienst kan doen en je hebt zelf bij de verkoop er keurig bij vermeld wat het paard mankeert inclusief een aangepaste prijs gehanteerd, en je paard wordt dan uiteindelijk weer doorverkocht als volledig goed paard?

Is het dan geen optie om het gewoon zelf in het paspoort te schrijven wat het paard mankeert?
Of toch maar in die database?

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:21

Terugkopen van de verzekering, mag alleen als je het zelf wil houden om zelf ervoor te zorgen, niet voor om weg te geven en of voor de verkoop.

Dat is volgens mij zo bij Hippozorg, het is heel mooi dat als je niet wil dat het geslacht wordt en of ingeslapen, dat je het terug mag kopen van de verzekering om voor het paard mits het pijnvrij is te mogen zorgen.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:29

Helaas is pas één van onze paarden ook afgekeurd en over genomen door de verzekering.
Door het echt zeker te weten dat hij ook geslacht is ben ik op de dag zelf ook in het slachthuis geweest. Heb dit ook duidelijk te kennen gegeven aan diegene die het paard bij ons op kwam halen.

Het zou wel fijn zijn dat er een systeem gaat komen waardoor afgekeurde paarden niet weer de handel in gaan.
De paarden zijn tenslotte niet voor niets afgekeurd!

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:31

Heel goed, zo kan het ook, gewoon doorgeven dat je het gaat controleren in het slachthuis en er zelf heen gaan, dan kunnen ze niet je bedonderen.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:37

()(*&#@%$(*#&%)(*&$$(*&%(*%
Heb net een heel stuk getypt en druk ik op de verkeerde knop :( :( :( :(

Wat ik dus wilde zeggen...

Mijn paard is in december afgekeurd door de DA van de verzekering. Ze kreeg een dikke vette stempel "AFGEKEURD" in haar paspoort.
Het was ook wel duidelijk dat ze niet meer in de sport kon maar ik was bang dat ze misschien nog als fokmerrie (mis)bruikt zou worden. Ook omdat ze uit een goede stam kwam.
Ik heb mijn rijden destijds opgegeven omdat ze niet meer bereden kon worden en heb haar toen zelf ingezet als fokmerrie.
Helaas was de tijd nu gekomen dat ze op was (chronische peesblessure)

Ik denk dat fraude met afgekeurde paarden erg moeilijk te voorkomen is..Als er weer een maatregel ingesteld wordt, zal binnen een korte tijd wel weer iets worden uitgevonden om deze maatregel te omzeilen.

Mijn merrie is uiteindelijk 3 weken geleden afgemaakt. Ik was er zelf bij, samen met een vriendin en mijn superbuurman.
Ik denk dat dit ook de enigste manier is om te voorkomen dat je afgekeurde paard weer in het circuit terecht komt..

Anoniem

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:48

Het helpt ook om paarden niet te verzekeren, dan heb je gewoon zelf te beslissen wat er met je paard gebeurt.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:47

Lovely schreef:
Het helpt ook om paarden niet te verzekeren, dan heb je gewoon zelf te beslissen wat er met je paard gebeurt.

Zeg dat wel.
Kost klauwe met geld en hun belofte nakomen doen ze toch niet!!!!
Rekening openen, elke maand er wat op doen, rente ontvangen en af blijven.

troelala

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:31

PhiaBink schreef:
Lovely schreef:
Het helpt ook om paarden niet te verzekeren, dan heb je gewoon zelf te beslissen wat er met je paard gebeurt.

Zeg dat wel.
Kost klauwe met geld en hun belofte nakomen doen ze toch niet!!!!
Rekening openen, elke maand er wat op doen, rente ontvangen en af blijven.

Sorry maar benhet hier niet mee eens, maar is mijn mening.
Mijn eerste paard was klinisch en röntgenelogisch goedgekeurt, maar binnen 3 maanden was ze toch kreupel.
16 maanden verder en 8000 euro verder moest ik haar toch af laten maken. Ik had zelf in die tijd geen 8000 euro gespaard en ook niet genoeg geld gespaard om dan een ander paard te kopen. Maar doordat ik verzekerd was, was mijn kosteplaatje een stuk lager en had ik een nieuwe basis om een ander paardje voor te kopen. Of je nu wel of niet verzekerd bent, je kunt je paard ten alle tijden zelf weg brengen. Dat zou ik ook aanraden.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:19

Of je betaald 13 jaar lang premie en je paard is afgekeurd door je DA, maar wordt niet overgenomen door de verzekering. Paard moet eerst stikken, heel benauwd worden of zich zo verslikken dan hij stikt of dood neervallen. Dan keren ze uit.
Dit soort dingen hoor je steeds meer. Uitbetalen willen ze niet. Ook al is het niet meer humaan. Ik heb nooit 1 cent gedeclareerd, dus 13 jaar premie hebben ze al ontvangen, maar uitkeren, nou nee.
Het zijn net paraplu verkopers, als het regent dat zie je ze niet.

AnnetB

Berichten: 622
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Cothen

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:15

Misschien is het een idee om de verzekeraars die wel mee doen een keurmerk te geven. Alleen de beste verzekeraars krijgen dat keurmerk en dan is het aan de eigenaar van het paard waar je je paard verzekerd.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:23

Lovely schreef:
Het helpt ook om paarden niet te verzekeren, dan heb je gewoon zelf te beslissen wat er met je paard gebeurt.


Ben het niet met je eens.
Ik kreeg van de verzekering (Hippo) meerdere opties.
Deze staan ook in de algemene voorwaarden. Je mag ook zelf je paard bij je eigen dierenarts in laten slapen, zij brengen dan echter wel een x bedrag in mindering op de uitbetaling.

Ik heb bewust voor de slacht gekozen dit keer omdat het volgens vele diervriendelijker is.
Heb in december mijn oude merrie in moeten laten slapen, dit heb ik laten doen bij mijn dierenarts.
Voor jezelf is het beeld prettiger het gaat rustiger, bij de slager is het voor het paard veel sneller gebeurt.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:43

verzekeringen willen natuurlijk zoveel mogelijk geld uit jou slepen.

Iemand die ik ken, die betaald fors meer dan het slachtgeld een paard terug van de verzekering, en moet daarna nog maanden premie betalen, raar toch? afgekeurd is afgekeurd en teruggekocht is teruggekocht.

Voor mij geen verzekeringen meer, heeft me ook alleen maar geld gekost dan dat ik er wat aan had.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:21

Ragdollcat schreef:
verzekeringen willen natuurlijk zoveel mogelijk geld uit jou slepen.

Iemand die ik ken, die betaald fors meer dan het slachtgeld een paard terug van de verzekering, en moet daarna nog maanden premie betalen, raar toch? afgekeurd is afgekeurd en teruggekocht is teruggekocht.

Voor mij geen verzekeringen meer, heeft me ook alleen maar geld gekost dan dat ik er wat aan had.


Ik had de verzekering overgenomen toen we Koos kochten. Maar na 13 jaar lang premie te hebben betaald, zijn de heren niet thuis. Het bedrag dat ik uitgekeerd zou moeten krijgen is dus al betaald. Ze zijn wel thuis als je een keer te laat betaal, maar uitbetalen nou nee, dat doen we liever niet. We zijn heel goed in incasseren.

Mijn paard is dus dampig en heeft een aangeboren afwijking aan het strotte klepje. Hier zijn we dus pas achter gekomen. Hij is benauwd en vooral in de zomer hou ik me hart vast. Hij verslikt zich vaak in zijn eten en hij speekselt heel erg en daar verslikt hij zich ook in. Hij kan niet meer bereden worden en hij kan ook niet met andere het land in. Zijn toekomst is dus alleen staan en zich heel mak houden, liefst niet bewegen. Leuk hé. Veel premie betalen en maar kijken hoe je paard steeds slechter wordt. De verzekeringsman zei dood leuk, wacht maar tot hij dood neervalt of stikt. Dan zegt hij weer als hij niet humaan is wordt hij uitbetaald.
Ik hoop voor Koos op een koude zomer met temperaturen onder de 15 graden, genoeg regen en veel bewolking.

Ik heb nog een zelfgefokte 3 jarige Andalusische merrie. Die wordt dus niet verzekerd. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

PoucyWouce

Berichten: 588
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Kingswood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:32

[/quote]
Mijn paard is dus dampig en heeft een aangeboren afwijking aan het strotte klepje. Hier zijn we dus pas achter gekomen. Hij is benauwd en vooral in de zomer hou ik me hart vast. Hij verslikt zich vaak in zijn eten en hij speekselt heel erg en daar verslikt hij zich ook in. Hij kan niet meer bereden worden en hij kan ook niet met andere het land in. Zijn toekomst is dus alleen staan en zich heel mak houden, liefst niet bewegen. Leuk hé. Veel premie betalen en maar kijken hoe je paard steeds slechter wordt. De verzekeringsman zei dood leuk, wacht maar tot hij dood neervalt of stikt. Dan zegt hij weer als hij niet humaan is wordt hij uitbetaald.
Ik hoop voor Koos op een koude zomer met temperaturen onder de 15 graden, genoeg regen en veel bewolking.
quote]

Begrijp ik nu goed dat jouw paard staat te creperen omdat je wacht op de verzekering???????

Anoniem

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:51

Poucywouce, ja en dat al zeker sinds 2004.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:55

Lovely schreef:
Poucywouce, ja en dat al zeker sinds 2004.

De diverse DA's wisten niet wat hij had. Laat staan hoe jij, Lovely, kan oordelen hoe hij in 2004 was? Je heb hem geloof ik 1 keer gezien.

Koos hoeste soms en hij was niet in conditie te krijgen. Niet in conditie krijgen is niet echt vreemd bij een fries. Maar wat had hij dan? Soms ging het goed tot heel goed en kon ik normaal een uur rijden. Sinds een paar weken weet ik wat hij heeft. Bevestigd door een DA. De dampigheid is erbij gekomen, omdat hij steeds medicijnen kreeg die niet hielpen. Iedereen dacht aan de longen of bronchien. En dat was het dus niet. Niemand heeft erbij nagedacht dat het strotte klepje de boosdoender is geweest. Het heeft ons handen vol geld gekost. Ik ben er zelf achter gekomen wat hij heeft!!!!

De verzekering op gebeld en die zei dus dood leuk dat ik moest wachten tot hij dood gaat. Als het niet meer humaan is, dan nemen ze hem ook over. Het is niet mijn schuld, maar de schuld van de verzekering dat ze liever geld innen als uitbetalen. In hun ogen is niet meer humaan heel wat ander dan in onze ogen.

Ik heb van onze DA en van heel wat mensen gehoord hoe de verzekeringen nu te werk gaan. Je gaat je er in verdiepen en vraag zo links en rechts hoe de verzekering hun hielp toen hun paard afgekeurd werd. Paarden met ataxi die niet wordt overgenomen, na een hele lange tijd heeft er iemand de verzekering opgebeld dat het echt te zot voor woorden was hoe hun handelde. Een paard met een gebroken been die een hele tijd moet wachten tot de verzekering echt zeker weet dat het been gebroken is. Paarden met zware longaandoeningen die niet worden overgenomen. Paard met een gebroken bekken werd niet overgenomen. Je zag het alleen in de rechtergalop. Verzekeringen betalen tegenwoordig niet of slecht uit. De top moeten natuurlijk hun bonussen krijgen over de rug van de klant en het verzekerde dier in dit geval.

Het leven van Koos bestaat uit weidegang en een draadje tussen de andere paarden. Hij staat in een 4 x 4 betonnen buitenstal die fris is, vooral in de zomer. Hij staat aan huis. Ik ben de hele dag thuis. Koos mag niks doen en hij doet eigenlijk de laatste 4 a 5 jaar niks meer. Hij staat overdag buiten en 's nacht op stal.
Mijn DA wil me helpen en keurt Koos ook zo af, hij zei zelf dat hij zijn eigen paarden ook niet meer verzekerd had, omdat ze toch niet uitbetalen. Ik denk als je al duizenden euro's heb betaald voor een verzekering, dat je dan ook recht heb op de mooie verhalen die ze hebben als je een verzekering overneemt. Ze komen die dus niet na.

Als Koos benauwd is, dan kan ik hem wat geven om het te verlichten. Hij wordt niet meer beter. Als ik hem zelf wegbreng, dan ben ik dus al mijn betaalde premie kwijt. Ik kan dus geen ander paard kopen. Geld speelt dus ook best wel een rol, maar als Koos in de zomer het slecht heeft, dan breng ik hem weg. Dat staat in mijn eerdere tekst ook!!!!! De verzekering is weer rijker en heeft weer een keer niet hoeven uitbetalen. Dat scheelt hun ook heel veel geld als heel veel mensen dat doen. Mooi voor de miljoenen winsten en bonussen. Is toch top geregelt door hun. Het recht hebben op, speelt ook een belangrijke rol.

Het woord creperen is wel heel cru en heel beledigend. Lovely heeft Koos 1 keer gezien in de nog beste tijd. Dus hoe zij NU een oordeel daarover kan geven???? Ik heb Koos al 13 jaar en weet verdomt goed hoe hij was toen we hem kochten en hoe hij nu is. Ik heb ook nog een pensionpaard staan, die mee verhuisd is. Die staat al een jaar of 12 bij ons. Dus als ik niet goed voor dieren ben hadden ze die allang weggehaald of in Nederland bij iemand anders neergezet. Er zijn maar weinig stallen die al 12 jaar een paard in pension hebben. Ze komen 2 tot 3 keer per jaar kijken. Ik heb dus de 100% volle vertrouwen van die mensen.

Wat de verzekering een paar jaar geleden gewoon nog uitbetaalde, doen ze dus nu niet of niet meer. De oorzaak zijn de oplichters en de crisis. De bonussen moeten voor de top ook betaald worden. Iedereen die gewoon zijn/haar premie betaald en denkt dat zijn/haar paard verzekerd is, komt dus bedrogen uit. Ik voel me opgelicht. Koos is de dupe en mijn DA staat met zijn rug tegen de muur.
Als je boos wil worden, doe het niet naar mij toe, maar doe het richting de verzekeringsbedrijven. Wij hebben het beste voor Koos, maar de verzekering heeft het beste voor zijn eigen winsten en bonussen.
Laatst bijgewerkt door Storm op 16-04-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Echte naam van bokker verwijderd, hou er rekening mee dat mensen graag anoniem willen blijven dus spreek men aan met de Boktnaam.

Anoniem

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:00

Nou, dat weet ik door 'Koos' en 'benauwd' in te typen in het zoekprogramma en daar komt dan een post naar boven van 2004 waar je het er al over hebt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: 'Aantekening in paspoort afgekeurde paarden is eerste stap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:15

Ik vermoed zo dat het benauwd zijn niet verzekerd is en dat het paard dood om moet vallen voor de verzekering uit betaald, = vermoeden.
Via de rechtsbijstandverzekering, kat in de zak, radar, geef de programma's een naam had ik de onderste steen naar boven laten draaien om het voor elkaar te krijgen, maar NOOIT ten koste van het paard.
En een nieuwe kopen? dan spaar je een poosje voor een nieuwe, deze kost in de maand net zoveel als een gezondpaard, en je kunt er niets mee... het dier alleen plagen door hem in leven te houden..

Trice

Berichten: 602
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:27

quadripes schreef:
als je je echt om het welzijn van je paard bekommert, dan breng je het paard gewoon zelf naar de slacht en blijf je erbij als ie zijn laatste adem uitblaast. Dan weet je zeker wat er met hem gebeurt.

Ook als je het paard voor de dood verkoopt, wordt hem nog geen lijdensweg bespaard, omdat ze dan vaak op transport naar Italie worden gezet en pas dagen later na een heleboel mishandeling alsnog aan hun einde komen.

Verzekeringen kunnen dit alleen maar doen omdat mensen zelf liever niet de verantwoordelijkheid nemen om op een goede manier afscheid te nemen.

Tenminste, dat is mijn bescheiden mening.

Dan deel ik jouw bescheiden mening volkomen!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:46

Alane schreef:
Ik vermoed zo dat het benauwd zijn niet verzekerd is en dat het paard dood om moet vallen voor de verzekering uit betaald, = vermoeden.
Via de rechtsbijstandverzekering, kat in de zak, radar, geef de programma's een naam had ik de onderste steen naar boven laten draaien om het voor elkaar te krijgen, maar NOOIT ten koste van het paard.
En een nieuwe kopen? dan spaar je een poosje voor een nieuwe, deze kost in de maand net zoveel als een gezondpaard, en je kunt er niets mee... het dier alleen plagen door hem in leven te houden..


Ik heb TROS RADAR een paar weken geleden al gemailt, KASSA van de VARA heeft me naar iemand doorverwezen, omdat ik in Belgie woon en KASSA mij niet kan helpen. Ik heb dat persoon een mail gestuurd. Ik woon in Belgie, maar mijn tussen persoon is in Nederland.
Ik heb ook zoiets van, welk bedrijf, instelling, verzekeringmij, kan je tegenwoordig nog vertrouwen? Ze beloven van alles.

Koos heeft een aangeboren afwijking aan zijn strotte klepje. Daardoor kan hij het ook benauwd hebben en door het hoesten, niet de juiste diagnoses van de diverse DA's die hem hebben bekeken, is hij dampig geworden. Als Koos een jaar of 4 was, dan had hij gelaseerd kunnen worden en had hij een normaal leven gehad. Dit is een afwijking dat veel bij friesen voorkomt. Het is geen nieuw gegeven dus. Dit is een fokkers foutje.

De verzekringspief zei na het opnoemen van de symptomen van Koos meteen strotte klepje. Dus hij weet donders goed wat hij heeft. Ik moest hem nog maar een zomer in het land zetten!!!! Terwijl ik duidelijk heb gezegd dat de zomer niet de beste tijd voor Koos is. Als het niet meer humaan is, dan moet ik maar bellen. Dit is uitstel van excecutie aan hun kant. Ze hebben dan wel weer premie van mij ontvangen in de tussentijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:53

Volgens de meeste standaardverzekeringen zijn gebreken van binnenuit niet meeverzekerd. Als dat bij jouw verzekering ook zo is, dan zul je hem nooit vergoed krijgen, al haal je de koningin erbij. Lees gewoon goed de voorwaarden door wat daar beschreven staat over welke gevallen wel en niet specifiek binnen de voorwaarden vallen. Als je de voorwaarden gelezen en begrepen hebt, trek dan je conclusies voor het welzijn van je paard. Eventuele vragen kun je hier of in andere topics over verzekeren stellen.