FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:43

Briljant _O- Hoe krijgen ze het verzonnen. Kan me voorstellen dat Sjef tevreden is.

Paardentango schreef:
Nee Michael1104, niet verboden, :n nee hoor alleen als het op 'agressieve wijze' wordt verkregen. *D


Jawel dat is wel verboden. Als het agressief verkregen is, heet het voortaan Hyperflexie. Al het andere heet voortaan LDR


sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:03

Paardentango schreef:
sporter schreef:
Jawel dat is wel verboden. Als het agressief verkregen is, heet het voortaan Hyperflexie. Al het andere heet voortaan LDR


Ja verhip sporter, daar heb je gelijk in. :=

(Bij mijn vorige werk hadden we het over de 'agogische tik' die daarmee niet agressief was, maar agogisch verantwoord meppen. Dit terzijde.)


Hahaha ja ik moest zelf ook een paar keer lezen. Moet zeggen dat ik ook niet anders verwacht had dan dat ze er 1 of ander woord spelletje van zouden maken.

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:05

Norway_girl schreef:
Nah, wat ik eruit haal, is dat ldr gewoon hetzelfde is, maar dan zonder agressie :? DWZ geen gezaag, strakke stangen, zwaar spoorgebruik, kortom het ruk en pluk werk.
Of zouden ze werkelijk kin op borst opzich verbieden?


Naar mijn mening hebben ze het nu zo aangekleed dat alleen de kin op de borst niet verboden is dan is het LDR. Komt daar ruk en pluk werk bij kijken dan heet het hyperflexie en dat hebben ze verboden :+


sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:09

MarcelDufour schreef:
Ik heb begrepen van mensen die bij de vergadering aanwezig waren, dat Hyperflexion of the Neck, in zn geheel verboden wordt. Of het nu op agressieve wijze verkregen is of niet. Sowieso verboden. Dat betekent dus dat er geen paarden meer met de neus op de borst mogen lopen. Daarnaast is ieder L-D-R houding toegestaan, mits niet op agressieve wijze verkregen. Dat is toch wel anders als dat ik nu de uitleg lees van enkele bovenstaande reactie's!
Persoonlijk vind ik het een goede zaak, en ook bewijst het dat de mensen die zo fel gestreden hebben tegen Rollkur, dus door de FEI in het gelijk zijn gesteld.
Dus voor de duidelijkheid, Hyperflexy/Rollkur wordt nu bestempeld als agressief rijden en ten alle tijde verboden, en L-D-R alleen als het doormiddel van dwang verkregen is.


Zoals als jij het nu beschrijft zou dat betekenen dat er dus wel degenlijk wat gaat veranderen. Maar zoals ik het lees gaat er niks veranderen.
Zou mooi zijn als dat wel zo is maar het lijkt me voor de FEI wel erg daadkrachtig.

Maar goed we zullen het zien.

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:23

MarcelDufour schreef:
Citaat:
Zoals als jij het nu beschrijft zou dat betekenen dat er dus wel degenlijk wat gaat veranderen. Maar zoals ik het lees gaat er niks veranderen.
Zou mooi zijn als dat wel zo is maar het lijkt me voor de FEI wel erg daadkrachtig.
Maar goed we zullen het zien.

Er gaat heel veel veranderen, maar het lijkt nog steeds dat enkelen het maar niet willen accepteren, cq geloven.
Voor de duidelijkheid ROLLKUR is verboden! Ten allen tijde. Wordt gezien als een agressieve manier van rijden.
Dus nooit meer paarden met de kin tegen de borst!


Ik vind het heel mooi dat jij dat zo geloofd maar over LDR/ hyperflexie is al meerdere malen vergadert. Als ik het niet vergis is de term hyperflexie zelfs uit zo'n vergadering voort gekomen.

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:47

MarcelDufour schreef:
Renza schreef:
Het lijkt mij dat als Marcel gelijk zou hebben, het ook wel zo op de site van de FEI zou staan?

Rest ons dus niets dan de komende dagen af te wachten. Dan zal precies duidelijk worden hoe het zit.
Maar ik garandeer dat er geen paarden meer ongestraft met de kin op de borst te zien zullen zijn!
En mocht het wel zo zijn, dan gaan we het protest toch naar een hoger plan tillen!
Dan sturen we gewoon massaal mailtjes naar de media en Partij voor de Dieren!
Met foto's. filmpjes en alles er op en er aan!

Dr. Gerd Heuschmann was tevreden over de uitkomst, en dan weet ik wel hoe het zit, want hij was een zeer fel tegenstander!
Dat de FEI het nu zo formuleert is wel logisch, op deze manier is er geen gezichtsverlies.


Daar zou ik maar even mee wachten want als het aan de partij vd dieren lag dan zit jij straks zonder brood.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, maitestar23, meniekske, SemrushBot, Vas en 14 bezoekers