FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:38

hyperflexie verboden?



Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:45

volgens mij worden er een paar termen door elkaar gehaald haha.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:08

er verandert dus helemaal niks, wat heeft iedereen zich druk gemaakt afgelopen tijd haha. Petitie kan ook de prullenbak in.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:09

wel grappig dat tot een paar minuten geleden, iedereen maar riep dat hyperflexie en LDR hetzelfde was.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:01

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:
wel grappig dat tot een paar minuten geleden, iedereen maar riep dat hyperflexie en LDR hetzelfde was.

Weet je nog dat ik al vanaf het begin zei dat dat 2 verschillende dingen waren?
We zullen nu nooit meer paarden op de borst zien met de kin, en daar ging het om.



ja jij wel maar jij bent geen gemiddelde bokker hahaha


er gaan wel degelijk dingen veranderen, alleen is dat niet goed op te maken uit het stukje.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:38

we zullen het wel merken volgende maand in den bosch, benieuwd hoeveel waarschuwingen eruit gedeeld gaan worden aan alle springers en dressuur prikkers.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:46

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:
we zullen het wel merken volgende maand in den bosch, benieuwd hoeveel waarschuwingen eruit gedeeld gaan worden aan alle springers en dressuur prikkers.

Ik denk geen een, want nieuwe bezems vegen schoon, dus denk ik dat de ruiters zich daar bewust in zullen houden.
De waarschuwingen gaan wat later in het jaar volgen, als ze denken dat het alweer een vergeten zaak is. Ik ken dat wel, heb dat vaker meegemaakt.
Maar jij bent ook een behoorlijk insider. Heb jij al wat meegekregen in de wandelgang, of is het nog te vers?



alles meegekregen uiteraard, denk wel dat beide partijen tevreden zullen zijn.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:49

FaberSmid schreef:
Michael1104 schreef:
alles meegekregen uiteraard, denk wel dat beide partijen tevreden zullen zijn.


Alles meegekregen zoals?



nou ehhh wat er vandaag is besproken.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:55

wat bedoel jij dan?

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:00

MarcelDufour schreef:
@Michael

Het is gewoon politiek.
De ene partij is tevreden met een 6 dus gaan ze voor een 10, de andere partij wil een 4 dus gaan ze voor een 8, en dan wordt het uiteindelijk een 5. Iedereen blij! hahaha.



net het echte leven haha.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:39

ThePast03 schreef:
hns schreef:
Want Laag Diep en Rond, zoals het altijd al heeft geheten, is niet echt handig als internationale term.


Volgens mij blijft Low, deep, round nog steeds LDR. :)

Verder denk ik dat het gewoon een kwestie van tijd is, als de paardensportwereld dit niet zelf oplost wordt het vanzelf een keer van buitenaf opgelost.
Er is teveel tegenstand, niet eerder is er zoveel ophef geweest binnen de paardensport over een trainingsmethode, dat is niet iets wat zomaar ineens weg is.


ach ja, straks is eventing/western/springen aan de beurt en dan begint het weer opnieuw.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:40

geerke schreef:
Michael1104 schreef:
wel grappig dat tot een paar minuten geleden, iedereen maar riep dat hyperflexie en LDR hetzelfde was.




behalve deze leek...ik roep al verschillende keren dat het niet hetzelfde is...



enkele uitzonderingen daargelaten, de rest gaan allemaal met de hype mee.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:45

ThePast03 schreef:
Michael1104 schreef:
ach ja, straks is eventing/western/springen aan de beurt en dan begint het weer opnieuw.


Misschien van buitenaf, zoals jaren geleden de DB geprobeerd heeft om wat toen nog Milatry heette te verbieden. Heeft overigens wel voor goede aanpassingen gezorgd, maar dat is offtopic.

Maar van binnenuit is dit een uitzondering en ik zie het niet snel bij iets anders in de paardensport gebeuren dat zoveel mensen van binnenuit de sport protesteren.



met alle mogelijkheden anno 2010 is het echt geen prestatie om 40.000 mensen achter een petitie te krijgen, maar goed hopelijk gaan ze nu de echte misstanen aanpakken zoals stalruimte etc etc.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:46

MarcelDufour schreef:
Niet zo negatief, allemaal. Dit is toch al een paar graden de goeie kant op. Maar de tijd zal het uitwijzen. Desondanks, als je op concoursen aanwezig bent, blijf foto's en video's maken. De ruiters die zo diep rijden vinden dat op zich al heel onprettig. Ze voelen zich bekeken, en weten dat als ze die paarden te diep trekken, deze foto's op het net zullen verschijnen. Wel kan ik alvast kenbaar maken hier, dat ik morgen een site zal gaan openen op het internet waar al deze beelden geplaatst kunnen worden. Met naam en toenaam zullen we iedereen aan de schandpaal nagelen die toch stuf door blijft gaan met het overdreven diep trekken van de paarden. Iedere ruiter die niet overdreven diep rijdt, zal het geen enkel probleem vinden als je beelden van ze schiet, maar degene die zich toch blijven bezondigen, gaan we keihard publiekelijk aanpakken. Als de naam nog beschikbaar is dan lijkt me http://www.DeSchandpaal.nl een heel geschikte naam. Morgen ga ik direct contact met mijn provider opnemen om te zien wat mogelijk is. Ik zal hier op bokt laten weten wanneer het zo ver is! Maar blijf ze achtervolgen de paardenkwellers, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.


dan ga je ook alle amateur wedstrijden filmen? daar gebeuren wel ergere dingen namelijk...

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:49

ThePast03 schreef:
Michael1104 schreef:
met alle mogelijkheden anno 2010 is het echt geen prestatie om 40.000 mensen achter een petitie te krijgen, maar goed hopelijk gaan ze nu de echte misstanen aanpakken zoals stalruimte etc etc.


Het gaat niet om die petittie alleen. Dit is al veel langer aan de gang. Kijk eens om je heen, lees ook eens op ander forums en ook op de buitenlandse. Zie dat een toch wel bekende paardenadvocaat hier ook al langer mee bezig is.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon afdoen als een hype, dat is een stuk eenvoudiger. ;)



geeft m.i alleen maar aan hoe hypocriet sommigen zijn.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:52

ThePast03 schreef:
Michael1104 schreef:
geeft m.i alleen maar aan hoe hypocriet sommigen zijn.


Waarom hypocriet? Verklaar je eens nader?


omdat ik 100% zeker weet dat er mensen zijn die zo'n petitie getekend hebben, maar over een paar weken wel edward en alle andere ruiters een staande applaus geven in Den Bosch

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:55

ThePast03 schreef:
Michael1104 schreef:
omdat ik 100% zeker weet dat er mensen zijn die zo'n petitie getekend hebben, maar over een paar weken wel edward en alle andere ruiters een staande applaus geven in Den Bosch


Bij Edward wil ik mijn twijfels plaatsen, die lest niet meer bij Sjef en Anky en heeft ook nergens getekend.

Verder ben ik dan gelukkig niet hypocriet. Ik kan allang niet meer genieten van sommige ruiters omdat ik teveel dingen met eigen ogen heb gezien.



alsof dit alleen betrekking heeft op mensen die bij S&A lessen...
Laatst bijgewerkt door Michael1104 op 09-02-10 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:00

het feit dat iedereen nu aan het gissen is, zegt eigenlijk al meer dan genoeg...

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:02

FaberSmid schreef:
Michael1104 schreef:
omdat ik 100% zeker weet dat er mensen zijn die zo'n petitie getekend hebben, maar over een paar weken wel edward en alle andere ruiters een staande applaus geven in Den Bosch


Hoeveel verlaten de tribune en lopen weg? Hoeveel zeggen het een en doen het ander, zoals u beschrijft geven staande ovatie?



zeker niet in amsterdan geweest waarbij iedereen op de banken stond...
als je tegen bent, ga je geen 40 euro voor een kaartje betalen of wel?

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:16

FaberSmid schreef:
Michael1104 schreef:
zeker niet in amsterdan geweest waarbij iedereen op de banken stond...
als je tegen bent, ga je geen 40 euro voor een kaartje betalen of wel?


Ik behoef niks te betalen, maar dat is niet van toepassing. Stel ik heb wel betaald, dan loop ik weg.



vantevoren is wel bekend wat je te zien gaat krijgen hoor.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:56

en toen viel het stil haha

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:10

Bandida schreef:
Equimotion schreef:
Waarom reageer je dan steevast in dit soort topics als het je toch niet interesseert?

Dressuur niet, dierenwelzijn wel ;)



dan moet je naar buiten en niet hele dagen op bokt hangen, hier verbeter je echt niks hoor.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:32

FaberSmid schreef:
MarcelDufour schreef:
Daar haal je inderdaad ook een punt aan dat mij al jaren stoort. De Olympische spelen. Wereldruiters uit bepaalde landen moeten thuisblijven, omdat ze de pech hebben dat ze voor een land rijden waar er wel 10 capabel zijn om een zeer goede spelen te rijden, terwijl er uit landen als Irak, Iran, Koeweit etc. etc. wel ruiters meedoen. Daarom is mijn mening ook dat de Olympische spelen winnen per saldo een minder moeilijke opgave is dan bijv de Grote Prijs van Aken of Calgary winnen. Daar heb je minimaal 40 ruiters die allemaal min of meer aan elkaar gewaagd zijn. Terwijl op de spelen je van de deelnemers al minstens de helft weg kan strepen omdat je van te voren weet dat die al blij mogen zijn als ruiter en paard de finish halen, zonder van alles te breken.


Nu beschrijft u geen goede reclame voor de springsport? Wat zijn de redenen van al dat vallen en breken?


omdat op de spelen veel landen mee moeten doen en niet de beste ruiters... daardoor krijg je van die combinaties die daar voor het eerst over 1.60 moeten springen.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:56

marcel zegt toch nergens dat hij er wat aan kan/gaat doen? Hij merkt het alleen op.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:21

idd, ga dan alle manege's etc bij je in de buurt lang om alle wreedheden aan te kaarten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Icelandshet, MeesMo en 28 bezoekers