FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:36

ThePast03 schreef:
(...)Bovendien weinig verandering want het was volgens mij al nooit toegestaan om op een agressieve manier met je paard om te gaan.

Dat was ook het eerste dat mij te binnen schoot....

Maar, als ze dit nu zo hebben gescheiden, gaan ze er dan ook tegen optreden? Of zijn dit weer woorden zonder enige betekenis in de zin van het uitvoeren ervan?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:24

Janine, maar als je zo'n duidelijke scheiding geeft tussen LDR en Rollkur is het wel handig te weten wat de FEI onder Rollkur en LDR verstaat, anders weten we nog niets over 'deze nieuwe regel'.

Daarnaast wordt het Diep en het Rond nog wel eens anders geinterpreteerd, waardoor het lastig is te discussiƫren als je niet over hetzelfde praat.

Laag is vrij duidelijk.
Diep: is dat diep als in richting richting borst? Of diep richting grond?
Rond: is dat rond als in nagevelijk-rond? Of is deze rond een behoorlijke ronding in de hals, oftewel richting borst?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:41

Janine: dan heb ik je verkeerd begrepen en ben ik het helemaal met je eens. :) Zonder specifieke definities van deze termen stelt deze hele 'uitkomst' geen donder voor.

ThePast03: dat de regels niet meer belangrijk zijn, verbaas ik mij al vaker over.
Zoals dat ontspanning de basis is van de dressuur: hoe kunnen dan paarden, met een vaste rug/kaak/whatever zo hoog eindigen?
Hoe kan het dat je nooit een 6 zou mogen krijgen als je de basis niet voor elkaar hebt en hoe kan het dan dat een paard dat niet nagevelijk is zulke hoge punten krijgt?
Hoe kan het dat je als je middendraf toont uit het boekje, namelijk met dezelfde takt als je arbeidsdraf, je een 5 krijgt met het commentaar dat het paard niet sneller gaat?

Marcel, ik hoop echt met al mijn hart dat je gelijk hebt, maar helaas ben ik het vertrouwen kwijt om dat te geloven, aangezien dezelfden volgens reglementen van de FEI al niet eens zulke hoge punten mogen scoren voor bijv. een middendraf, aangezien een paard dan zijn achterhand zo zou moeten gebruiken dat hij overstapt en dan maakt het voorbeenzwaaien ook niet meer zoveel uit.
Laatst bijgewerkt door Judje op 09-02-10 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten