De mogelijkheden voor de laatste reis van je paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: De mogelijkheden voor de laatste reis van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:18

Idd heel mooi gesproken Jo1andA en veel sterkte. Als je na 21 jaar je paard moet missen. Da's niet niks, meid.

Ik kan me ook helemaal in jouw verhaal en zienswijze vinden. De wijze waarop je met het leven omgaat, is vele malen belangrijker dan met het levenloze lichaam. Wat mij betreft, kies ik ook voor Rendac of mss als de mogelijkheden van composteren duidelijk en wettelijk zijn daarvoor. Cremeren vind ik ook niks, of ze nou de grijper in gaat of in de fik wordt gestoken. Daarnaast is het natuurlijk buitenproportioneel kostbaar, en zoals gezegd, je paard komt er echt niet mee terug.
Composteren kon voor de toekomst nog wel 'ns niet zo gek zijn. Mss kies ik er voor mezelf ook wel voor, maar dat zal wel niet mogen.

Trice

Berichten: 602
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:57

Janine1990 schreef:
Trice schreef:
Ik ben überhaupt wel benieuwd of ze zoiets wel toe zullen laten in Nederland, je mag wettelijk gezien niet eens je eigen dier in je achtertuin begraven ivm ongedierte en stankoverlast. Nu staat er wel dat het composteren geen stank en ongedierten zal aantrekken, maar ik heb er toch mijn vraagtekens bij.


Is dat echt de reden? :+
Want ik heb me altijd ingebeeld dat er een betere reden is, als in bodemvervuiling e.d. Maar me er in verdiept heb ik nog nooit..

Tuurlijk bodemverontreiniging lijkt me de hoofdreden :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: De mogelijkheden voor de laatste reis van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:01

Ja sorry, wat dat betreft heb ik echt geen flauw idee, vandaar mijn :+
Maar nu ben ik er nog niet echt over uit of jij nu ook serieus bent naar mij toe :P

Trice

Berichten: 602
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:10

hihi, nou ik was het zelf eigenlijk min of meer vergeten, :o maar ik was wel serieus ;)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: De mogelijkheden voor de laatste reis van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:23

Ooh, nou gelukkig, dan weet ik het ook weer zeker :P Hebben we het allebei maar weer in ons hoofd ;)

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: De mogelijkheden voor de laatste reis van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:34

jo1anda heeft het wel heel mooi verwoord, precies wat ik voelde deze week nadat ons paard is ingeslapen.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 03:35

Ik ben het ook eens met jo1anda, maar als ik dan naar de wiki over slachten ga kijken...die foto's! Ik heb de eerste 4 bekeken, daarna voelde ik me niet zo lekker meer...en ik ben echt geen watje.
*drinkt glaasje water*