De mogelijkheden voor de laatste reis van je paard

Moderators: Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Re: De mogelijkheden voor de laatste reis van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:33

Bijzondere mogelijkheid zeg...
Ik zou echter liever niet mijn paard zien verpieteren op de mesthoop waar ik elke dag m'n 'vieze stal' op mieter... :=

Vraag me ook af wat goed composteringsproces is, want niet elke hoop zal op dezelfde manier composteren, of wel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:54

TE5 schreef:
Janine1990 schreef:
Bijzondere mogelijkheid zeg...
Ik zou echter liever niet mijn paard zien verpieteren op de mesthoop waar ik elke dag m'n 'vieze stal' op mieter... := ?

Ik vind het wel een mooie gedachte eigenlijk. Natuurlijk niet dat je daar je 'vieze stal' zoals je dat zegt op gooit,
maar wel dat het dier dan geheel natuurlijk afgebroken wordt en niet door de Rendac voor allerlei doeleinden waar je geen weet van hebt wordt gebruikt..

Maar mijn gedachte was idd ook dat dat wel enorm moet stinken.. :+

Rendac verbrand alleen maar geloof ik???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:15

Snackie schreef:
Lijkt mij niet dat ze een geheel paardenlichaam op de mesthoop gaan gooien hoor.

Dus de eigenaar moet z'n paard zelf maar even in stukken snijden? ;) Dan komen er nog meer vliegen naar toe, lijkt me dat dat wat minder prettig ruikt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:39

Ja, en als je even verder leest, weet je wat precies. Rendac krijgt namelijk ook veel slachtafval aangeboden, wat dus een heel stuk schoner is dan het afval van een dier dat eerst een dag op de Rendac heeft moeten wachten e.d. ;)
Wat betreft lever, hart e.d. die mogen mijn honden en katten best eten... Lijkt me vrij weinig mis mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:03

TE5 schreef:
Janine1990 schreef:
Ja, en als je even verder leest, weet je wat precies. Rendac krijgt namelijk ook veel slachtafval aangeboden, wat dus een heel stuk schoner is dan het afval van een dier dat eerst een dag op de Rendac heeft moeten wachten e.d. ;)
Wat betreft lever, hart e.d. die mogen mijn honden en katten best eten... Lijkt me vrij weinig mis mee.

Dit was een reactie op mij toch? :)

Voor zo ver ik zie staat er daar na niks meer over de Rendac, daarboven wel.
Maar sowieso snap ik niet helemaal wat je bedoelt met 'dat dat veel schoner is'..?

Het hele wiki-artikel gaat over de rendac, in welke categoriën kadavers worden ingedeeld e.d. en wat er met het kadaver gebeurd. Wat er met het afval (hart, long, lever, darm e.d.) gebeurt staat er ook perfect te lezen.
Zo worden van botten bijvoorbeeld gelatine gemaakt, waar wij weer heerlijke haribo snoep en drop van eten ;)

pharagirlke schreef:
Rowan_ schreef:
als je nu vast begint met graven, ben je over die 35 jaar misschien klaar ;)

Ik zou het echt veschrikkelijk vinden om mijn pony op te moeten halen door de rendac, en weten dat er vanalles mee gedaan wordt.
Hoe veel geld het me ook zal kosten, mijn paardje gaat daar niet heen, dan maar een dure crematie.
Ik zal eht gewoon echt niet over mn hart krijgen.

Tja ik vind het hele 'mesthoop' idee niet heel erg smakelijk, als ik eerlijk ben.
Ik zal niet graag zien hoe mijn paard(of ieder ander paard) ligt weg te rotten.

Mijn grootvader heeft nog eigenhandig een zwembad van 2 m diep, 4 m breed en 6 m lang gegraven en daar is ie niet zijn hele leven mee bezig geweest dus het zal vast geen jaaaaaaaren duren om een graf voor een paard te graven... := Daarbij kan je tegenwoordig kleine graafmachientjes huren :D

Ja leuk zijn die dingen, ik kan er alleen niet mee overweg. Daarvoor moet je toch wel een goede kraanmachinist zijn. En volgens mij moet je om die dingen te huren wel enkele certificaten hebben??? In ieder geval de grotere machines.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:26

anoushka schreef:
ik vind het wel een goed idee, maar dan vind ik dat ze ze beter kunnenbegraaven en dan voor dat ze het gat dicht doen, er compost opgooien, dan hoef je ook niet resten te vinden. (hier begraaven we zoviezo de paarden, wij hebben er nog geen gelukkig hoeven verliezen, maar bij de manege waar we stonden gingen ze de grond in

Kan dat nog steeds? Het paspoort moet toch opgestuurd worden? Ik dacht altijd dat dat in samenwerking ging ofzo?
Want op deze manier heeft de overheid dan toch al heel wat steekjes laten vallen... :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:53

anoushka: Oeps, dat had ik even over het hoofd gezien :=
Wel fijn dat het daar nog wel kan. Al vraag ik me af of de regering de gevolgen daarvan wel kent...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:54

Trice schreef:
Ik ben überhaupt wel benieuwd of ze zoiets wel toe zullen laten in Nederland, je mag wettelijk gezien niet eens je eigen dier in je achtertuin begraven ivm ongedierte en stankoverlast. Nu staat er wel dat het composteren geen stank en ongedierten zal aantrekken, maar ik heb er toch mijn vraagtekens bij.

Is dat echt de reden? :+
Want ik heb me altijd ingebeeld dat er een betere reden is, als in bodemvervuiling e.d. Maar me er in verdiept heb ik nog nooit..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:27

Mooi gesproken J01andA!!!
En nog veel sterkte met het verlies...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:01

Ja sorry, wat dat betreft heb ik echt geen flauw idee, vandaar mijn :+
Maar nu ben ik er nog niet echt over uit of jij nu ook serieus bent naar mij toe :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:23

Ooh, nou gelukkig, dan weet ik het ook weer zeker :P Hebben we het allebei maar weer in ons hoofd ;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie