Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:55

Toch chippen hè.Een koper kan zijn paard altijd nalaten checken.De gene van wie het paard gestolen is heeft het bewijs dat hij van hun is.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:13

Maar hoe kom je er dan bij om naar zoveel jaar een papier op te vragen?als je een veulen van 2 koopt waar al geen papieren bij zitten ,als blijkt uit een brandmerk dat ze er wel moeten, zijn dan zet dat bij mij toch vraag tekens.Een paard van 16 of 20 jaar oud kom als dat veel van eigenaar verwisseld dan kan ik me er iets bij voorstellen.Maar een paard van 2 jaar daar hoort alles gewoon bij te zitten en als dat niet is horen je voelsprieten toch uit te gaan.
Ik vind dat in het geval van jordy ook, je koopt een paard met chip en brand merk zonder papieren dan kan je op je vingers natellen dat het niet klopt.Duikt dan de eigenaar op dan heb je gewoon pech gehad.Mischien gaan dan kopers toch eens stilstaan waar hun paard vandaan komt wat ze kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:48

Ik zou alleen graag op 1 ding antwoord willen ,Kelly.Als ik goed begrijp was het paard nog een veulen toen julie haar kochten?Waarschijnlijk wist je via een brandmerk (vermoed ik) dat er papieren bij horen.Maar als er bij een jong paard geen papieren zijn gaat er dan geen lampje bij je branden van hier klopt hier iets niet?
Ik heb op een renstal gewerkt en die eigenaar had toen goedkoop twee Oldenburgers kunnen kopen, die ook gebrandmerkt waren met zogezegd verloren papieren.Hij heeft toen contact opgenomen met het stamboek en hoorde toen dat ze gestolen waren ,wat hij dus zelf al vermoede .Dus die twee zijn keurig zonder problemen bij hun eigenaar terecht gekomen.
Ik wil je van niks beschuldigen of zo ,maar ik ben wel nieuwschierig waarom je pas na 9 jaar papieren gaat opvragen of hoe het juiste verhaal van aankoop zit al besef ik wel dat je zelf ook nog erg jong was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:59

Kelly heeft een pb gestuurd.Kan er ergens begrip voor hebben.Ik weet dat hier enorm gesjoemeld word met papieren weet dat echt uit ondervinding.Blijkbaar ben ik iets beter op mijn hoede dan de meeste mensen.Als iedereen nu eens zo was he.Maar ik blijf er bij als je een veulen zonder papieren krijg aangeboden wees op je hoede.Een paard met brandmerk daar horen papieren bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 01:36

Ik heb je ook op het nieuws gezien.Mooi paard heb je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:59

Ik denk dat de mensen zeker op een soort wraak uit zijn.
Maar je moet ook niet vergeten hoe je je zou voelen als je morgen in je stal komt en je paard is weg
Je moet niet vergeten dat dit morgens ons allemaal kan gebeuren.

Wat mij het meeste zorgen baart is dat je als wettelijke eigenaar blijkbaar toch heel zwak in je schoenen staat.
Uit eindelijk is hier maar 1 winnaar en dat is de dief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:10

Nee maar ik bedoel in dit geval mezelf als wettelijke eigenaar.Ik bedoel je hebt papieren, aankoop bewijs,je chipt je paard .Maar morgen komt mr.X steelt je paard en verkoopt hem aan mr.Y.
Op dat moment ben je je paard kwijt en heb je niks meer te zeggen.Dat is eigenlijk wat mij zorgen baart.
En of er twee dagen tussen zit of negen jaar?Maakt blijkbaar geen verschil.
Natuurlijk zou het sympathiek van de duitsers zijn mochten ze queen aan een symbolisch bedrag aan Kelly verkopen.Maar ik vrees dat de mensen een beetje verbitterd zijn door alles.
Het is natuurlijk ook een vreemd gerechts systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:19

Dat is een mooie som Haha! .Vrees alleen dat de rechter een andere reken som aan houdt.
Ben inderdaad wel benieuwd hoe het gaat aflopen,het zou vreselijk zijn als het paardje bij Kelly weg moest.
Kunnen we niet met zijn allen naar die duitsers mailen hoe belangrijk Kelly voor het paard is?
Schenkt de duitse pers hier geen aandacht aan?Is er geen duits paardeblad wat een positief stuk over Kelly en Queen kan schrijven?
Er zijn hier toch ook Duitse bokkers he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:34

Essie schreef:
Ik ben het niet helemaal met je eens... Toen ik mijn paard kocht was ik 17. Mijn ouders hadden totaal geen verstand van paarden (weten zij veel wat een brandmerk betekend of welke papieren wel of niet echt zijn) Wij kochten het paard van een bekende, maar ik weet dat hij de paarden of van de markt haalde of van een handelaar. Bij dit paard zaten papieren, maar dat zei mij toen echt niks. Voor hetzelfde geld zaten ze er niet bij, Ik kende dit paard al 4 jaar en was stapel gek op dit paard.

Niet iedereen weet hoe het werkt met papieren enz... Vind het erg makkelijk gezegd. Iedereen zou het na moeten kijken maar helaas weet niet iedereen hoe het werkt. Ik in die tijd ook niet...

Het is natuurlijk wel slim om je in de wereld van paarden te verdiepen voor je er 1 koopt.Uit eindelijk koop je geen broodje hamburger.Als mensen daar eens mee begonnen , werd er veel mensen en dieren leed bespaard.Dit geld eigenlijk voor alle dieren hoor.
Denk eens aan alle in opwelling gekochte honden en katten ,aangeschafte konijnen.
Het zelfde geld voor paarden hoeveel paarden worden er zomaar aangeschaft eindigen achteraf in een schuurtje omdat het toch allemaal wat tegen valt.
Sorry Essie, ik wist het niet ,is een flauw excuus.In mijn ogen komt het neer op ik wil het niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:38

En dat is dus de andere kant van het verhaal.oefff ben er toch even stil van.hoe fijn het ook voor Kelly zou zijn als Queen (Luna) mag blijven.Dit andere verhaal is waar ik zo bang van ben als eigenaar zijnde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:04

Ik denk ook wel dat Queen absoluut niet blij gaat zijn ,als ze naar haar oude huis terug moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:10

Dat niemand Queen herkende als gestolen op de jumping is logisch.
Ik ga ook niet bij ieder paard en iedere eigenaar staan hoe kom je aan dat paard?
Je neemt toch aan dat iedereen een paard eerlijkt koopt?(dit is geen beschuldiging aan julie adres hoor Kelly).
Wat betreft het brand merk vind ik wel vreemd dat je het niet eerder zag Kelly.Want brand merken worden onduidelijker met de jaren en niet duidelijker.In een winter vacht zie je een brandmerk wel eens niet,maar in de zomervacht moet je zelfs als leek wel eens gedacht hebben wat is dat voor vreemds in haar haar.Maar ik blijf er bij dat het voor Queen het beste is om bij jou te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:17

Manuela schreef:
Kelly, aan wie zouden ze moeten vragen hoe het met het andere paard gaat, of waar die terecht gekomen is ? Ze weten helemaal niets daarover. Dat ze niet iedere dag naar Kinrooi konden komen, ligt daaraan dat ze een zaak hebben die van ma-vr tot 18.00 uur open is en ook nog een 9 jarige zoon hebben die je niet zomaar ergens in de hoek kunt neerzetten.
Het is zeker allemaal erg wat er nu aan het gebeuren is, (voor beide partijen) maar geef eerlijk toe, als dit jou gebeurt was, zou je dan niet proberen je eigendom terug te krijgen? Er zijn gewoon bepaalde punten die heel erg vreemd zijn. Zoals dat je het brandmerk pas na 5 jaar opmerkt. Je moet haar toch eens gewassen hebben en dit brandmerk gezien hebben, of niet soms? Heb je je daarbij nooit eens iets gedacht. Je hebt de foto's van de gestolen paarden tijdens de jumpings bekeken. Heb je die opvallende bres dan nooit eens herkend? Want die is toch zeker wel opvallend !!! Dit zet me toch allemaal wel aan het denken.

manuela wat willen de duitse mensen eigenlijk met Queen?Weet je dat?
Willen ze haar zelf houden of willen ze enkel geld van Kelly?
En gaat ze bij hun haar hele leven mogen blijven.
Hoe komt het dat ze absoluut is niet bij Kelly gaan kijken hoe Queen er bij staat?
(sorry , ben erg nieuwschierig van aard Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:34

Zeg Kelly hoe zit het met de gene waar julie Queen van gekocht hebben.
Is hij niet opgepakt ?Uiteindelijk is hij meer bij de diefstal betrokken
Of is dit inderdaad de lachende derde.
Dat is toch de gene ,waar tegen de duitsers een proces moeten voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:00

Nee, maar ik denk dat handelaren hun pappeheimers wel kennen.Ik zou het prettiger vinden als er moeite word gedaan om als nog de echte dief te achter halen.
in principe hoef je een gestolen fiets die je bij een fietsen winkel koopt ook niet terug te geven.Dus is het logish dat je queen ook niet terug hoeft te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:39

jeanke schreef:

Velen zullen dit niet graag horen (want op Bokt zit al een groep fervente antichippers) maar als van Europa uit alle paarden gechipt zouden moeten zijn dan kan iedereen bij aankoop van een paard zien of het als gestolen geseind staat of niet (mits betere onderlinge communicatie tussen de databanken van de lidstaten) en aan de slachthuizen zou er eveneens deze controle moeten zijn zodanig dat er geen gestolen paarden geslacht worden en dat men zeker is dat door de verzekering overgenomen dieren voor de slacht ook werkelijk naar de slacht gaan.

In Nederland heeft men dit sinds 18/9/2004 ingevoerd, waar blijft België ??? Hoe zit het met de rest van Europa??

Enige nadeel men zal van overheidswege een veel beter zicht zal krijgen op het bezit van paarden: consequentie belasting, mestbank??,

Dit is dus helaas niet waar,Is er hier niemand dan die het verhaal van Jordi heeft gevolgd? Jordi had een stamboom + brandmerk en eenChip Was binnen de drie dagen terug op gespoord toch moest de eigenares Ieris hier op Bokt de nieuwe eigenaar het aankoop bedrag van Jordi betalen anders kreeg ze hem niet mee.Dan moest hijbij de nieuwe eigenaar blijven en werd er een procudure gestart.
(Ik ben trouwens wel voor chippen, mijn paarden zijn gechipt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:05

Mijn dierenarts is anders voor chippen.Niet i.v.m. diefstal.Maar om het geven van bepaalde medicatie.Die slachtpaarden b.v. niet mogen hebben en paarden die niet geslacht gaan worden, wel.Er zijn medicijnen waar je een paard mee kan helpen maar je maakt hem daar mee niet geschikt voor consumptie.Door zulke paarden dus te chippen kunnen ze op het slachthuis b.v weten of het paard geschikt is voor consumptie.
Persoonlijk vind ik dit een zeer goede reden.
Ik heb mijn paard inderdaad laten chippen omdat ik dacht dat het hielp bij diefstal(niet dus Verdrietig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:27

Ik lig er niet wakker van dat de biefstuk en gehakt duurder word(ben vegetarier Haha! )
Maar wel van het feit dat er medicatie is en mijn paard niet geholpen kan worden omdat het niet aan consumptiedieren gegeven kan worden.Een chiplezer is voor een grote instantie niet zo duur .Computers hebben ze al staan dus zo onmogelijk lijkt mij het niet.
Ik zou alleen nog graag een instantie bereiken die kan maken dat als er een gestolen chipnr. word opgevraagd.Er dan in het rood met grote letters gestolen komt te staan,want inderdaad bij honden werkt dit dus ook voor geen meter.Je hond word gestolen praktisch alle dierenartsen hebben een lezer en toch komt hij nooit meer terug.Terwijl ik een hondje uit het asiel heb gehaald wij(mijn vriendin is Da) helemaal hebben kunnen traceren waar hij van daan kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:28

Ach Kelly probeer alles langs je heen te laten gaan, en komt wat komen moet anders word je gek.Maar ik heb er alle hoop op dat het goed voor je afloopt.
Haal diep adem, zucht en ontspan.Het gaat vast goed.

Anoniem

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:33

Het paard doet ze naam wel eer aan hè Knipoog .
Ik heb al gemerkt dat het paardewereldje een rot wereldje is als mensen denken geld te verdienen over ruggen van dieren.
Ik sprak vandaag op een clinic iemand die had een fjord gekocht .Het paardje had een brandmerk ,dus ze neemt contact op met het fjordenstamboek .Blijkt het paard uit nederland te komen en was hij door de verzekering aan de slacht verkocht.Dus eigenlijk een afgekeurd rijpaard.Nu doet deze mevrouw alleen nog grondwerk met hem maar de endurancesport waar ze hem voor gekocht had kan ze wel vergeten.Gelukkig zijn deze mensen niet onbemiddeld en mag hij gewoon blijven dus is het verhaal voor dit paard goed afgelopen.Maar ik kan niet uitstaan dat je zo in het zak gezet word als goedbedoelend mens.

Anoniem

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:09

MOHGirl schreef:
Succes met alles, fijn dat Queen en jij weer samen zijn.
Ze ziet er goed uit, heb je nu evengoed haar papieren?

Dat denk ik niet als ik het verhaal vanmiddag in de cap (belgisch paardeblad) goed gelezen heb en begrepen dan kun je papieren alleen maar krijgen als de laatst vermelde eigenaar daar toestemming voor geeft.Tevens stond er ook dat stamboom papieren geen eigendomspapieren waren,dat allen aankoop of chip papieren als eigendoms bewijs gelden.

Maar ja,hoeveel die journalisten hier van gelogen hebben weet ik natuurlijk ook niet Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:11

Rhiannon schreef:
maar zonder papieren is Queen ook heel lief! Haha!

Mijn paard heeft ook geen papieren ,alé geen stamboek, papieren hebben we een hele stapel .Maar het is het mooiste en liefste paard van heel bokt Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:09

En kelly zijn julie dus wel in bezit van een factuur neem ik aan?

Mijn paardje heb ik ook zonder papier gekocht, ik ken haar vanaf dat ze twee was ,maar ze heeft dan ook geen brandmerk.
Haar vorige eigenaar heeft een fok poging gedaan die uitliep op een tweelingdracht dus de dierenarts heeft die er af laten komen, toen hebben wij ze gekocht en mocht ik ze als nog naar de hengst brengen omdat die dekking niet goed was gegaan de eerste keer.Maar op mijn opmerking dat het weinig zin heeft omdat ze geen papieren had zei de hengsten houder ,o een papier dat heb ik zo voor je geregeld.
Ik heb niet toegehapt en ben dus eigenaar van een papierloze merrie en de dekking heb ik ook gelaten wat het was.

Maar kelly ,ik denk wel dat ik begrijp dat je een veulen van queen wilt , niet om een veulen te fokken en door te verkopen voor veel geld ,maar puur voor je zelf als voorzetting van queen.

Nu heb ik ook wel eens spijt dat ik toen de dekking niet heb gedaan zo'n erfgenaampje van je eigen paard moet toch wel leuk zijn,

Ik hoop dat julie mijn tekst een beetje begrijpen , ik heb hem niet nalaten lezen door mijn 9- jarige dochter Knipoog

Anoniem

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:53

Adri ik hoop dat julie een spoor vinden, ik ben druk aan het flyeren geweest vanochtend.
Bedacht alleen dat ze mijn spoor konden volgen van braschaat tot brecht aan de flyers Haha! .

Anoniem

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:18

Alane ,deze mensen hebbenhet moeilijk kun je niet ze niet met rust laten? Er zijn toch nog genoeg andere topics waar je bezig kan zijn.Ik heb de oprechtheid van Kelly in het begin ook in twijfel getrokken omdat ik gewoon vond hoe kun je in godsnaam een brandmerk niet zien.Maar wat gebeurt is is gebeurt en Kelly heeft er een bak ellende aan overgehouden.Denk je echt dat ze er mee begonnen zou zijn als ze wist wat ze zich op de hals haalde?.En zo'n kostbaar paard is queen niet.Het is een gewoon paard wat het in de sport leuk doet omdat ze een baasje heeft waarmee het klikt.
Nogmaals ik ben het met kelly ook niet altijd eens geweest maar wij hebben dat via pb opeen normale manier kunnen uitpraten ,ik begrijp haar nu beter.Dus Kelly is heus niet de dwarse meid waar voor je haar houd.
Jij bent het die hier vrij belachelijk aan het reageren bent , je moet en zou het laatste woord hebben , kan je dingen nu niet laten rusten? Of heb je niks anders te doen,
Verdikkeme je kan zelfs mij ongeduldig krijgen en ik moet je zeggen dan kom je van goede huize Haha! , normaal gezien ben ik heel goed in het negeren van mensen.

En nee ik vraag mijn 9-jarige dochter niet deze brief na te lezen het kind gaat het niet snappen volwassen mensen die ruzie maken via mail.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Elitedeux, Finesse, JackAebe, Joesje, Koekie_186, M_ontana, Mitchall, Piekosjj en 63 bezoekers