Jan Tops kopman nieuw ruiterteam VDL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Jan Tops kopman nieuw ruiterteam VDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 13:57

bron: Brabantsdagblad

Jan Tops kopman nieuw ruiterteam VDL
Door Annemiek Steenbekkers

Zaterdag 22 maart 2003 - DEN BOSCH - Springruiter Jan Tops is de kopman in het nieuwe VDL Groep Team, dat gistermiddag werd gepresenteerd tijdens Indoor Brabant in Den Bosch. De andere teamleden zijn de 26-jarige Leopold van Asten uit Duizel, Samantha McIntosh (26, Bulgarije), Steve Guerdat (20, Zwitserland) en Richard Davenport (23, Engeland). De samenwerking duurt in eerste instantie twee jaar.

Volgens de 42-jarige Tops, viervoudig deelnemer aan de Olympische Spelen, is de begeleiding van zijn ploegmaats voor hem een belangrijke insteek. "Ik fungeer zo'n beetje als coach. Ik wil deze jonge ruiters helpen, aanwijzingen geven en naar de top begeleiden. Zoals ik de afgelopen jaren ook met Rolf-Goran Bengtsson heb gedaan."

World Team
Sponsorteams zijn inmiddels een vertrouwde verschijning in de springsport. Twee jaar geleden maakte olympisch kampioen Jeroen Dubbeldam zijn opwachting als lid van het World Team, samen met Rodrigo Pessoa (Braziliƫ), Willi Melliger (Zwitserland) en Lars Nieberg (Duitsland). Daarnaast zijn er onder meer het Audi-team, het Ericsson-team en Eurocommerce/Jonge Team.
De VDL Groep legt zich toe op de ontwikkeling en productie van halffabrikaten en eindproducten (bussen, zonnebanken, dakkoffers). De jaaromzet van het bedrijf uit Eindhoven bedraagt 600 miljoen euro. De VDL Groep wil met de sponsoring van het ruiterteam vooral internationaal meer naamsbekendheid krijgen. VDL is sinds 2000 actief als sponsor in de paardensport. "Over onze bijdrage aan het team wil ik niet veel kwijt", zegt Wim van der Leegte van de VDL Groep, tevens president van internationaal concours Valkenswaard dat op de terreinen van Jan Tops wordt gehouden. "Het ligt tussen een half miljoen en een miljoen euro."
De tweede dag van Indoor Brabant leverde Nederlands succes op. Albert Voorn, die donderdag het contract met zijn sponsor Tinello Keukens met twee jaar verlengde, won met de 10-jarige Corona de BCM-Prijs (900 euro) over 1.40 meter. /Voorn neemt in Den Bosch afscheid van dit talentvolle paard. De eigenaar is ontevreden over het management en de communicatie met Voorn. Eerder al won Nederlands kampioen Gert-Jan Bruggink met Marome de eerste 1.50 meterrubriek.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, agesus, GoogleAdsense, haasje20, Miran, Mondy, Muiz, Noukie, Pallatin, pluklief, Renkle, shamyrah, xLauLaUx en 103 bezoekers