"O zegt A verschrikt dat wordt de burgemeester op de hoogte stellen". A had het uiteinde van de geknapte teugel nog in haar hand. Dat gezicht van Hercule zal ik nooit meer vergeten
, hij was stomverbaasd. Het was niet zo heel diep en ik schatte in dat dit voor een springpaard een eitje was. Tja niet voor dat paard. Hij verrekte het om naar boven te springen.Enfin, op een gegeven ogenblik was ik het zo beu, dat ik de teugel overnam en woedend tegen dat paard zei: 'en nu eruit, SPRING". En op zijn dode gemakje sprong hij op de kant
. A en ik konden alleen nog maar schateren van de lach en deden beiden bijna in ons broek.Tweede maffe, ook met A. Toen reed ik op haar merens hengstje O ook weer in de Ariège een prachtige rit met haar in the middle of nowere. Hengstje was zo braaf. Komen we midden in het bos, een groep mannen tegen die allemaal bomen aan het kappen waren. Ze lagen echt overal en we konden onmogelijk via de weg door. A reed weer op haar springpaard G. Dus die mannen zette al die apparaten stil, om met ons te kijken naar en te overleggen over de mogelijkheden. Het is daar geen Veluwe waar je even terug rijdt of een stukje om. Nou zegt A
, als jullie nu die apparaten stil houden dan spring ik wel naar boven met G over die bomen want daar ken ik de weg. Dan overleef ik het wel "
En soepel of G nog nooit anders als zo'n springparcours had gedaan sprongen ze gelijk samen in dat bos over die omgevallen bomen naar boven. "Tja" zeg ik tegen die mannen (alles uiteraard in het Frans). "ik heb geen springpaard, maar ik ga er maar eens achteraan"
. En O klautert op zijn dode gemakje, stoïcijns, echt des merens over die bomen, perst zich door die struiken en klimt soepel zonder een sprongetje te wagen naar boven. En die mannen lachen, applaudisseren, en roepen "allez hup, allez hup"! Idioot om met een paard over bomen te stappen
, maar dat deed hij echt. Ik moest zo lachen....idioot..Boven deden we het weer bijna in onze broek van het lachen.

Leuk jullie verhalen en Prairy proficiat! Erg grappig jullie blote verhalen.