Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Afgelopen nacht is er nabij Lieving een paard door een wolf aangevallen, het paard heeft de aanval overleefd maar heeft er wel forse verwonding aan overgehouden. Tevens zit de schrik er in de buurt goed in.
Tijdens de afgelopen commissievergadering Ruimte&Groen is er gesproken over “hoe de gemeente omgaat met vergunningen rondom schuilstallen”. De wethouder gaf de toezegging dat hierover binnen 3 maanden een beantwoording zou komen.
Voor MiddenDrenthe Nu is wat ons betreft de urgentie hoog en zouden wij de wethouder willen verzoeken om met de beantwoording cq besluit tot vergunningverlening voor de eerstvolgende commissie Ruimte&Groen te komen.
Tot er meer duidelijkheid is zou men bijvoorbeeld bouwen van schuilstallen kunnen gedogen, met als voorwaarde dat er een heroverweging wordt genomen op het moment dat er meer duidelijkheid is over provinciaal en/of landelijke beleid ten aanzien van schuilstallen.
Art_Ificious schreef:Is er buiten die stal om niet gewoon een mogelijkheid om een nachtpaddock te maken met goede stroomdraden en dan niet tegen de buitenomheining aan zodat er geen braam doorheen kan.
Elisa2 schreef:Ehm als de stal niet dicht kan helpt het niks...maar ik snap de noodkreet die er uit dit artikel komt.
Zou alleen zelf ook absoluut geen slapende honden wakker maken..wordt wel tijd dat de gemeente eens minder star wordt over stallen die er wel MOETEN komen vanwege de wolf. Typisch NL, beleid 1 maken en niet nadenken over beleid 2.
Sassy4barrel schreef:Ibbel schreef:Een goed dichte bramenhaag is een prima barriere tegen wolven. Gooi er nog wat hondsrozen, gaspeldoorn, meidoorn of duindoorn tussen, en je hebt een prachtige wolfwerende haag. Mét bloemen én fruit.
dat geloof je zelf? mijn hond loopt daar nog dwars doorheen , laat staan een wolf..
DuoPenotti schreef:Ik bedoel niet eens de schuilstallen zelf.
Maar de rotzooi die men erbij parkeert.
Hier in de buurt staat ook zo'n illegaal ding, dat is een container, dus die is niet eens zo rommelig.
Maar de zooi erbij wel.
Plastic van de balen voor het bijvoeren, kapotte drinkbakken, enz enz.
Op het moment dat schuilstallen mogen, gaan veel meer mensen hun paarden ook echt daar houden.
Ipv in de winter op stalling.
En teveel mensen die blijkbaar oke vinden om een halve vuilnisbelt erbij te houden.
Ik begrijp dat ook niet hoor.
Maar kijk maar eens wat een zooi het vaak is, ook in België.
Ibbel schreef:Een goed dichte bramenhaag is een prima barriere tegen wolven. Gooi er nog wat hondsrozen, gaspeldoorn, meidoorn of duindoorn tussen, en je hebt een prachtige wolfwerende haag. Mét bloemen én fruit.