Wielrenner gewond na ongeval met paard in Mijdrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jorex

Re: Wielrenner gewond na ongeval met paard in Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:01

Hier inderdaad ook al eens gehad dat een wielrenner bijna onderuit ging omdat hij mijn keibrave mini shet die links in het tweespan stond geen ruimte gunde. Zijn geluk was dat pony hem zag en meteen in de ankers ging omdat ze zonder oogkleppen rijden. Als het mijn andere pony was geweest die hij tijdens het wielrennen kon aaien had ie waarschijnlijk minder geluk gehad en een paar hoeven gevoeld. Die pony is niet bang om flink uit te halen naar gevaar namelijk en ze staan ook wel eens averechts voor de koets.

Niet dat ik het deze wielrenner in het artikel gun dat ie zwaargewond is. Maar ik gun het sommige wielrenners, gastjes op fatbikes, gastjes op crossmotoren, vrachtwagenchauffeurs en gewone motoren die ik al ben tegengekomen onderweg zeker wel helaas. |o

Alex en Jorie <3

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 07:26

Ik gun NIEMAND een ongeluk.
Maar ik gun ze wel een flinke schrik waardoor ze beter bewust zijn en blijven van ons beider veiligheid.

Volg de avonturen van 24/7 buiten sportpaarden -> https://www.instagram.com/rakketje_en_co/

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 07:35

Is het ook niet iets van de laatste jaren dat meerdere weggebruikers steeds asocialer worden? Kan me ook niet herinneren dat er twintig jaar geleden zoveel groepen wielrenners en mountainbikers waren eigenlijk. Ik vindt het echt steeds drukker worden op de weg met de hoeveelheid mensen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 08:54

ER zijn natuurlijk ook een 2,5 miljoen mensen bij gekomen in 20 jaar, die allemaal een plekje op de weg gebruiken.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 09:26

Padoertje schreef:
Joh, ik stel mijn Garmin zo in dat alles onder 8km p/u niet eens wordt opgenomen als ik fiets. Juist dat het niet ten koste gaat van je tijd, want je zit geregeld achter een niet zo vlot optrekkende auto, een groep oldtimers, andere fietsers en dus ook weleens een paard. Ja, het vervelend als je uit je ritme gaat, maar dat van die snelheid is allang achterhaald. Beetje wielrenner stelt zijn Garmin daarop af en als wij gaan tijdrijden, dan zorgen we voor een route met een brede dijk waar je flink op kunt doorknallen. Dan pak je echt de polderweggetjes niet, waar je veel ander verkeer tegenkomt. Plus dat we zorgen dat we om 8.30 weggaan omdat het dan nog rustig is op de weg.

Ik rijd ook nooit door rood en ga zeker niet blind achter de rest aan bij het oversteken van een rotonde of kruising. Ben gekke Henkie niet :+

Maar het is jammer dat er zoveel mensen negatieve ervaringen mee hebben. Je zou bijna een uurtje spreektijd vragen bij de plaatselijke wielerclubs om dit aan te kaarten.

Herkenbaar, dito hier.

En ja ik ken de bizarre wielrenners, maar die heb je echt bij elke groep. Het aantal asociale autorijders, fatbikers (dat is waar ik woon in Amsterdam een issue ) electrische fietsen met asociale ouderen.
Asociale mensen en dan helemaal in een groep , dat is echt vreselijk. Maakt niet uit waar ze op of in zitten.

Geregeld ook groepen galopperende paarden meegemaakt die langs wandelaars stuiven
paarden op Mountainbike routes ( waardoor naast het schrikken van beide kanten ook het parcours vernietigd wordt) .
Maar ook andere groepen : groepen in een restaurant/op een terras zijn ook vaker lastig en vervelend erdan 4 mensen om een tafeltje

Ik vermoed zelfs dat veel van deze mensen in hun eentje helemaal niet asociaal zijn, maar in een groep let je minder op wat er om je heen gebeurt en meer op de groep zelf.

Dat is geen excuus uiteraard, het is vooral een signaal dat we moeten leren ons beter bewust te zijn van de omgeving als we in een groep zijn.