Carbid schieten gaat door ondanks bezwaar paardenhouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marije_jiplover

Re: Carbid schieten gaat door ondanks bezwaar paardenhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 08:05

Hier op stal wordt ook al jaren carbid geschoten. Ging eigenlijk altijd prima.
Paar jaar terug had de buurman een nieuwe binnenbak staan en die fungeerde kennelijk als klankkast, want hij belde op dat alle paarden over de zeik waren en niet meer te hanteren. Waren overigens springpaarden.

Ze zijn toen gestopt en het jaar erop op een ander weiland carbid gaan schieten, aan de andere kant van de boerderij, niet meer grenzend aan het land van de buurman. En zo bleef de buurman een goede buur en kon het plezier van het carbid schieten toch doorgang hebben.

Ik vind het zelf voornamelijk kabaal, ik neem mijn paard graag mee naar het bos als er carbid geschoten wordt, het is zo'n herrie, ik gun hem graag wat rust aan de oren.

Maar tot 6 km van huis (hemelsbreed) waren de (gedempte) knallen van het carbid alsnog te horen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marije_jiplover

Re: Carbid schieten gaat door ondanks bezwaar paardenhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 08:59

Toen ik trouwens het bos uit rees, reed ik recht in de richting van het carbidschieten op stal, >500 m verderop.
En ik voelde gewoon de druk golven per knal. Ze schieten er bij ons altijd een 7tal in een rij af en dat was behalve goed te horen dus ook gewoon te voelen. Als ze dus bij deze dressuurstal achter het terrein liggen waar het afgeschoten wordt, in schootsrichting, dan kan ik me best goed voorstellen hoe dat klinkt en voelt, met slechts 150 m afstand er tussen, als ik die ervaring van meer dan 500 meter al heb.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie